Längd- och vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd- och vikttråd

Känner ni så stor skillnad på ynka 5 kg verkligen? :D

Japp, jag känner också skillnad. Liksom IW sätter det sig på lår och rumpa för min del. Men yvärtom föredrar jag att ha lite mer rumpa i sadeln. När jag var smalare hade jag jätteproblem med ridsår (mellan skinkorna:o). Men 3 små kg på asset gjorde all skillnad och har inte haft ridsår på ett antal år nu:).
 
Sv: Längd- och vikttråd

Japp, jag känner också skillnad. Liksom IW sätter det sig på lår och rumpa för min del. Men yvärtom föredrar jag att ha lite mer rumpa i sadeln. När jag var smalare hade jag jätteproblem med ridsår (mellan skinkorna:o). Men 3 små kg på asset gjorde all skillnad och har inte haft ridsår på ett antal år nu:).

Samma här, har gått ner 5 kilo sedan förra året och sitter bättre nu (pga träning dock, inte vikten - enda skillnaden är att vissa ridbyxor sitter lite bättre nu). Men aj vad lätt det är att få skav/sår nu, inte skönt efteråt :o Förutom rumpan så tycker jag dock det bara är fördelar nu gentemot för 5 kg sen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 909
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 336
Senast: Sirap
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 506
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 912
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp