Lärare avstängd från undervisning

Sv: Lärare avstängd från undervisning

Hoppsan, det har ju gått skapligt långt om man blir avstängd från jobbet! Då har man ju gjort bort sig rejält! :crazy:

Undrar vad vederbörande ska söka behandling för?
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Han är ju inte avstängd utan omplacerad. Jobbet finns ju kvar på Flyinge men inte som undervisande lärare.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

På Flyinge finns uppskattningsvis 25-30 lärare varav bara c:a 10 av dessa undervisar i ridning. De som spekulerar här har alltså ingen aning om det handlar om en ridlärare eller en lärare i teori.

Som sagt, jag vet vad som hänt men har fått veta det i förtroende och håller därför tyst. Förr eller senare kanske personen får en egen chans att förklara sig.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

På Flyinge finns uppskattningsvis 25-30 lärare varav bara c:a 10 av dessa undervisar i ridning. De som spekulerar här har alltså ingen aning om det handlar om en ridlärare eller en lärare i teori.

Som sagt, jag vet vad som hänt men har fått veta det i förtroende och håller därför tyst. Förr eller senare kanske personen får en egen chans att förklara sig.

Förtroende och förtroende, detta är ju sådant som pågått säkert över 20 år och på varenda tävlingplats som vederbörande vistats på och som varenda människa som tom startat typ en 110 i hela sitt liv vet om. Det har hållts bakom ryggen alltför länge och jag är förvånad över att inget hänt tidigare.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Kl

Efter att ha snokat lite känner jag mig helt chockad. Jag hoppas verkligen inte att detta stämmer. Det vore så otroligt jobbigt och fel, fel, fel. Jag har aldrig varit inne i ridgymnasiesvängen så jag har dålig koll, men det verkar ju som om detta pågått LÄNGE.
Är det så blir jag verkligen besviken och ledsen. Inte bara på läraren i fråga, utan även på att Flyinge har låtit detta passera under radarn så länge. Det är faktiskt helt sjukt.

Om någon vet mer; stämmer det jag snokat reda på? Det var löjligt lätt att hitta en lärare på Flyinge som ska ha gjort helt klart mindre trevliga saker, men givetvis är det bara hemskt om det visar sig vara helt fel person. Särskilt med tanke på vem det är.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Det sannolika svaret är ja, det stämmer, och ja, det är sjukt att ingen gjort nåt tidigare.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Ja. Vad ska man säga. Känns riktigt galet, detta hade jag verkligen inte väntat mig.
Och om det nu är så att det är den personen så fattar jag varför h*n inte fick sparken. Flyinge vågar inte.
Fegt, men inte oväntat.

Hoppas allt är okej med dom drabbade. Vet inte hur "långt" det gick.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Hmm detta var ju ingen nyhet, jag hörde rykten för mer än tio år sedan, sen har jag inte hört något och trodde att det kanske bara var elaka rykten.

Men det är ju inte bara han precis, folk i ridsporten har en tendens att ogilla i det tysta, titta åt ett annat håll och låta det hela fortgå. I alla fall när det rör sig om personer som är kända i branchen.

Undra vad som händer nu? Det kommer ju att läcka ut förr eller senare.
Eller ännu värre - tänk om ryktena är osanna och det rör sig om en annan person?

Jag tycker flyinge eller personen detta rör, bör berätta för media för att få tyst på spekulationerna. I alla fall om ryktet talar osannning, det är ju inte någon liten stämpel att tvätta bort i så fall.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Folk i ridsporten har en tendens att ogilla i det tysta, titta åt ett annat håll och låta det hela fortgå. I alla fall när det rör sig om personer som är kända i branchen.

Precis, det här kommer också tystas ner ganska fort. Jag tycker att han ska tas bort från skolan och eleverna helt och hållet.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Det trodde min sambo också, men jag vet inte? Jag fick veta att han var avstängd redan för tre veckor sen.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Knapp

Suck...undrar vad hen gjort för att åka dit denna gången?? Med tanke på hur länge han hållt på.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Förtroende och förtroende, detta är ju sådant som pågått säkert över 20 år och på varenda tävlingplats som vederbörande vistats på och som varenda människa som tom startat typ en 110 i hela sitt liv vet om. Det har hållts bakom ryggen alltför länge och jag är förvånad över att inget hänt tidigare.

Det som artikeln handlar om har jag fått veta i förtroende.

Det ni diskuterar här är jag väl medveten om att det har pågått i många år och det är förvånande att det upplevs som så "accepterat" (att alla vet men ingen bryr sig). Men så länge ni inte vet vad artikeln handlar om - sluta spekulera och sprida rykten!
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Och du tror inte att dina inlägg om att du minsann fått redan på vad som verkligen_hänt_ i förtroende inbjuder till spekulationer och rykten? :angel:

KL.

Jag tycker som flera andra här, lägg inte locket på och låt bli att sopa skiten under mattan.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Om det är den som jag misstänker så är det ju sanslöst att det fått pågå så länge. Mycket tråkigt och faktiskt en skam för skolan. Tycker jag.
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

*KL*

Jag har noll koll på vem som är avstängd etc.

Men håller med de som säger att OM det är personen det 'pratats' om i decennierangi 'olämpligt beteende mot markant yngre kvinnliga elever' så bör namnet utan minsta lilla tvekan publiceras senare - trots det ramaskri som kommer bli. OM det är den personen tror jag dock de inte bara kommer lägga locket på utan spika igen locket och sen svetsa fast det också. Tyvärr. Har de ignorerat det (iaf utåt) så länge så lär de fortsätta..
 
Senast ändrad:
Sv: Lärare avstängd från undervisning

*KL*

Och jag hakar på spekulationerna.. Gick hästgymnasium för 10 år sen och redan då skröt småflickorna om vad de hade och inte hade gjort med "den-jag-tror-att-det-är"
Trist egentligen.. En lärare ska ju inte hålla på med elever och en vuxen människa ska ju inte ha den sortens kontakt med en icke byxmyndig osv.. Men ligger det inget ansvar hos småbrudarna själva?
 
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Men ligger det inget ansvar hos småbrudarna själva?

I ett sådant här fall, enligt mig (och oftast även lagstiftningen) - nej!

Lärare - elev innebär att eleven är i ett beroendeförhållande, detsamma gäller ju tränare - elev osv.

Och, dessa omyndiga personer kna i det här fallet knappast tänka såpass långsiktigt och konsekvensbaserat som skulle krävas. Med det kan den vuxne. Och om den vuxne inte kan det, så vet den vuxne i alla fall utan minsta problem att det är både moraliskt och lagligt oriktigt.

Dvs, om så 'småbrudarna' bjudit ut sig åt höger och vänster och sprungit runt halvnakna, klängt eller vad man än målar för scenario, så en vuxen ska veta bättre än att nappa. Ens i något läge egentligen, men allrahelst i ett läge där det finns en beroendeställning (eller ett idoliserande)

Tillägg: De ANDRA vuxna däremot, som OM det är personen som jag tänker på VETAT mycket VÄL vad som försigått, dvs hela jävla skolledningen - DE har ett ansvar just som vuxna - som de inte tagit. Och väl knappast kommer ta nu, tyvärr. Fast att stänga av var ett steg i rätt riktning OM det är samma person.

Och är det INTE samma person så är det bara rent tragiskt att det isf hänt igen, och då hoppas jag de en gång för alla tvättar byken och stänger av ÄVEN den personen som varit på tapeten så många gånger förr!
 
Senast ändrad:
Sv: Lärare avstängd från undervisning

Men ligger det inget ansvar hos småbrudarna själva?

Nej!!!

Och hakar på Alexandras svar:
Dvs, om så 'småbrudarna' bjudit ut sig åt höger och vänster och sprungit runt halvnakna, klängt eller vad man än målar för scenario, så en vuxen ska veta bättre än att nappa. Ens i något läge egentligen, men allrahelst i ett läge där det finns en beroendeställning (eller ett idoliserande)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Finns det ungdomsryttare som tackar nej till ett träningstillfälle med Rolf-Göran Bengtsson? Ridsports krönikör Christel Behrmann fasar...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det har stormat kring ridsporten de senaste dagarna då en landslagsryttare stängts av tills vidare. Idag kallade det Svenska...
Svar
17
· Visningar
1 173
Senast: Asko
·
  • Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
345
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 649
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp