Bukefalos 28 år!

LIVE-tråden *resultatvarning*

Sv: LIVE-tråden *resultatvarning*

Ja du...ingen vet nåt svar men han ska få vara kvar till derbykvalen iallafall....Hans ska reda ut om dom hittar nåt...Han ville som inte..och han kanske inte trivs längre. Vi har gjort upp att han får vara kvar några veckor och sen tar vi beslut efter nästa start..det är Adielsson med på han också.
DOCK borde man skämmas när hästen gick 15,7 på 3140 och inte är nöjd, fast som du säger så borde han visat bättre .....
 
Sv: LIVE-tråden *resultatvarning*

Toppentid visserligen, men ändå - hästen kanske helt enkelt inte trivdes på distansen alls. Det var kanske därför han inte "ville". Fastän det är en "topphäst" så vet man ju inte vad som rör sig i huvudet och 3140 är ju ändå en "extremdistans". Eller ja, du förstår kanske hur jag menar. :)
Lång distans kanske inte är hans kopp med te om man säger så. (därav förra starten också - även om han inte var tipptopp då....)

Spekulationer om en häst jag inte känner alls, men kanske kan man tolka resultaten som så....
 
Sv: LIVE-tråden *resultatvarning*

Mmm, men nu ska han ut i derbykvalet om det nu inte är nåt större fel på honom, sen kanske han kommer hem om det inte funkar där heller...
 
Sv: LIVE-tråden *resultatvarning*

Han kanske inte passar över lång distans helt enkelt? Han såg väldigt fin ut i värmningen tycker jag (var där).

Daguet Rapide gick ju "inget" i Frankrike som äldre men passade bra på hårda, mindre banor över kortare distans i Italien som unghäst om jag kommer ihåg rätt. Blandat med Supergill-blod så kan jag tänka mig att man inte får en bra stayer, men det är min uppfattning.

Vi brukar på skämt kalla Pine Chip-blod för "vill inte"-blod :D (Jo båda mina hästar jag har nu har Pine Chip-blod, och jag tycker det är enormt fina hästar, men de kan vara lite "speciella"... :rofl:)
 
Sv: LIVE-tråden *resultatvarning*

ja adielsson hävdar ju bestämt att han ska vara en sprinter, men eftersom derbyt är kommande så ville han väl ta han på lång distans..men det blir nog inte så många såna distanser i framtiden sen tror jag ...

..dessutom så gick han ju barfota på 2640 för 14 dagar sen och nu på 3140 och jag höörde nåt om att han måste gå med skor...kanske lite sulöm eller nåt...jag vet inte men han hade inte hög puls efter lóppet ( 84/12 min)
 
Senast ändrad:
Sv: LIVE-tråden *resultatvarning*

Fast de senaste inläggen här i tråden får det att låta som han vore typ slut som artist? Herrgud, han har ju bara gjort 19 starter ännu, och visat prov på jättetalang och en härlig utstrålning. Livet är inte slut bara för att man missar prispallen en gång, särskilt inte som relativt grön. Missar han Derbyt, so what, ni har fortfarande en jättefin häst som ni kommer att ha mycket kul med framöver, om än kanske över kortare distanser.

Hör av dig om ni vill sälja....:angel:
 
Sv: LIVE-tråden *resultatvarning*

Eller hur ? Det är ju sjukt vilka höga krav man har....:eek:
Fast i allafall så vet vi nog vad som felade...för det felades ju nåt, det är vi ju överens om.
Han har jobbat som en demon, men att ta av honom skorna var en stor miss och hästen var ömfotad ( vilket jag faktiskt också trodde eftersom han gick barfota på 2640 för 14 dar sen och nu igen) Hans tar på sig all skuld, och har en helt annan häst i derbykvalen som springer med skor då... :bump:
 
Sv: LIVE-tråden *resultatvarning*

:D

Jag är eftet Popfinger på försäljningslistan..:p
 
Sv: LIVE-tråden *resultatvarning*

Nä, han kommer aldrig att säljas, travar han inte ett enda steg till så får han bo på gården tills hans dagar är räknade, precis som Tenacious " Den vackra Travaren" gör numera...:love:
 
Sv: LIVE-tråden *resultatvarning*

Nä, det tror ju inte jag heller, han måste ju som sagt få kunna vara lite sämre nångång han också, det är inte så aatt vi är missnöjda, mer att man undrar om han mår bra o trivs å så...gör han inte det så får han flytta hem igen, att han kommer att tjäöna mindre pengar spelar som ingen roll i det hela.
Men han verkar o ha ett väldigt bra psyke.
 
Sv: LIVE-tråden *resultatvarning*

Ska vi enas om Hambotråden ikväll?
 
Sv: LIVE-tråden *resultatvarning*

Maharajah imponerar, men man kan inte påstå att han såg särskilt bra ut?
HUR bra ska han vara när han funkar och är helt rytmisk? :eek:
 
Sv: LIVE-tråden *resultatvarning*

Impregnerande Yield Boko....:bow:
Björnolle satt bara och kuckelurade bakom en självspringande pålle....
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 029
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 324
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 455
Senast: Barbabelle
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 940
Senast: bobbbo
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp