Bukefalos 28 år!

Ljud från grannarna, vad göra?

TS verkar redan fått tips som fungerar, men jag skulle vara intresserad av att läsa ett svar på @Monstermoms fråga till dig. :)

Det finns många kommuner och företag i glesbygd som har svårt att hitta personal. Gäller vissa yrken. Men visst är det en drastisk lösning som ändrar mycket i livet om det finns andra mer tillgängliga, som skapar en acceptabel situation. Var det rätt fråga?

Hur många av de andra tipsen som kvalificerats att passa minst 98% av folket, vet jag inte. Framgick inga såna krav i TS inlägg.
 
Senast ändrad:
Nu tillhör jag inte den gruppen "född rik och bekväm".

Jag ser fortfarande inte varför dessa långa utläggningar skulle vara ett hinder för att tipsa om möjliga lösningar, snarare tvärtom, med den argumentation som används. Liksom bättre att berätta för nån att CSN finns och vad det är, än att hemlighålla det för att man tror att hen ändå inte vill eller kan studera pga bakgrund. Om man vill fortsätta den liknelsen.

Av alla andra tips i tråden är det säkert också väldigt olika hur de passar olika människor, för mig är det en självklarhet i en sån tråd. 30 tips varav några enstaka som passar mottagaren, så är det en lyckad tråd.

Över hälften av svenskarna äger sitt boende som information och skulle därmed redan vara kvalificerade för tipset i just den delen oavsett hur ni tjötar.

Orimlig plats detta enskilda tips tagit i tråden, säger Yoda. Så fler tips om huvudfrågan istället?
Vadå hemlighålla? Det handlar väl snarare att saker som är självklara för någon inte automatiskt är det för alla.
 
Vadå hemlighålla? Det handlar väl snarare att saker som är självklara för någon inte automatiskt är det för alla.

Vilket jag aldrig argumenterat emot på något sätt och är högst medveten om. Liknelsen var att jag skulle undanhålla mitt tips för att det inte passar alla, eller ens särskilt många. Vilket jag tycker är en märklig argumentation.

Bättre att upplysa om vad CSN är även om mottagaren med stor sannolikhet inte börjar studera ändå.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 015
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 645
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
  • Artikel
Dagbok Är inte en person som normalt blir väldigt upprörd eller arg över saker i min vardag, men, nu har saker samlats på hög under en längre...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp