Lös i magen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lös i magen?

Ha, ha ja där var ju du snabb. Men att ta bort lite som inte är bra är nog inte fel. Värre att öka eller byta. Vilket jag snart gör eftersom mina örter snart kommer. Längtar!!!
 
Sv: Lös i magen?

Blandade i mineralerna i fodret idag , börjar tro att det inte är så bra att inte ge dom nu .
Pållen har gått ihop ganska mycket nu när han är igång ( har ju varit skadad) . Man märker det mest på att täckerna börjar hänga lite .
Men jag tycker inte att han verkar ha byggt så mycket muskler , visst är det så att proteinerna är viktiga i det syftet ?
( för att bygga muskler )
 
Sv: Lös i magen?

gejsa skrev:
AnnikaH skrev:
Sluta inte med Provivan för tidigt! Jag fick rådet av min veterinär att dra ner och avsluta med filmjölk under en 2 veckors period. Min har varit bra i 1 ½ vecka nu. Jag är också en GLAD matte! :)[/QUOTE

Oj! Vad kul för dig också. Vad har du gett nu sista tiden då?

Jag har gett Verum hälsofil 5-6dl per dag och loppfrön 2 dl per dag i ca 2 veckor nu. Blandar det med lite betfor och kornkross. Nu älskar han filen!
 
Sv: Lös i magen?

Oj och ändå är din häst bra eller bättre iaf? Vad kul.
Ja, jag behövde inte heller tvätta mina i dag. Jättekul. Fast jag hörde hur fjordingen stod och fes massor. Trodde att hon skulle vara jättelös där bak. Men det var hon inte.
 
Sv: Lös i magen?

*Knapplån*

Låser nu denna tråd, den har blivit exeptionellt lång och stor. Om man tycker att ämnet behöver dryftas mer,:angel: Föreslår jag att man öppnar en ny tråd i samma ämne.

Boj/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 858
Senast: AbCdE
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 534
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: BornAgain
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
783
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp