Bukefalos 28 år!

Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du säker på att det är det hon säger, för det känns ju väldigt avigt nu när du mår så här. Om du har självmordstankar och skadar dig igen är det viktigt att du berättar det för vården så de kan ge dig rätt hjälp.
När jag sa att jag inte ville leva så sa hon att då får jag antingen lägga in mig eller sluta gå till henne
 
Det är faktiskt okej, man kan inte vara bäst jämt ibland blir det inte det allra bästa det måste också få vara okej. Saker och ting är som dom är. Idag är inte en så bra dag, imorgon kanske blir bättre. Du är fortfarande Lyan som är kreativ, syr fina klänningar, färgar håret i modiga färger, har marsvin som hon tar hand om och har byggt ett helt land åt verkar det som. Du är samma fina person fastän det är en dålig dag idag. :heart
Jag är aldrig bäst. Fick ett tag i början av sommaren som var bra men sedan har det bara gått nedåt :cry: Trodde och hoppades att det kanske skulle lösa sig men det gör det aldrig
 
Jag är aldrig bäst. Fick ett tag i början av sommaren som var bra men sedan har det bara gått nedåt :cry: Trodde och hoppades att det kanske skulle lösa sig men det gör det aldrig
Faktiskt så blir många saker bättre när man blir äldre, inte alltid men ofta. Ung vuxen är ofta en ganska jobbig period för psyket med fördelen att det då blir bättre när man åldras lite. Så häng i, och kolla om det går att byta terapeut, den du har nu verkar inte fungera för dig.
 
Jag är 32år nu. Det tycker inte jag räknas som ung vuxen längre. Vill inte gå till någon alls. Klararde mig när hon var sjukskriven i ett halvår så jag klarar mig säkert i fortsättningen också. Jag kommer ändå inte att bli bättre
 
Vet att det finns en del som anser att man inte ska prata om självmordstankar. Kan du säga att du behöver kunna prata ärligt om hur du mår, så om du inte får det hos henne behöver du en annan kontakt?
Hon verkar inte vilja prata utan typ bevisa att jag går att fixa. Slutar jag hos henne så kommer jag inte att skaffa någon ny kontakt
 
Nu är jag nästan hög tror jag. Råkade ta lamictal istället för stesolid innan så har varit ute och gått och känner mig rastlös och stressad
 
Åh, du måste verkligen försöka låta bli. Det blir ju inte bättre, inget blir bättre av att sår ska behöva läka också :cry:
Det är så svårt. Det är som ett inre tvång som måste få utlopp. Det byggs upp mer och mer hela tiden. Samtidigt så har det blivit bättre för jag har insett hur jäkla meningslöst det är och som denna gången så har jag bara gjort några jack som inte glipar mer än 2-3mm. Ville göra mer men klarade inte och i efterhand så räckte faktiskt de små för att tvånget skulle släppa
 
Det är så svårt. Det är som ett inre tvång som måste få utlopp. Det byggs upp mer och mer hela tiden. Samtidigt så har det blivit bättre för jag har insett hur jäkla meningslöst det är och som denna gången så har jag bara gjort några jack som inte glipar mer än 2-3mm. Ville göra mer men klarade inte och i efterhand så räckte faktiskt de små för att tvånget skulle släppa

Men det är ju ett gigantiskt steg på vägen! Så ofattbart starkt av dig, det är inte lätt att bryta gamla vanor och mönster som sitter så djupt rotade med så stark belöning som du gett dig.

Fortsätt det goda jobbet, jag tror att vi alla förstår hur tufft det är att stå emot, men du får ändå inte låta bli att kämpa på rätt väg. Keep it up!
 
Är du säker på att det är det hon säger, för det känns ju väldigt avigt nu när du mår så här. Om du har självmordstankar och skadar dig igen är det viktigt att du berättar det för vården så de kan ge dig rätt hjälp.
Jag berättade för henne förra gången att jag mådde dåligt och inte ville leva och då sa hon att då måste jag antingen lägga in mig eller sluta för om hon visste att jag var suicidal så var det hennes ansvar/fel om jag tog livet av mig
 
Jag berättade för henne förra gången att jag mådde dåligt och inte ville leva och då sa hon att då måste jag antingen lägga in mig eller sluta för om hon visste att jag var suicidal så var det hennes ansvar/fel om jag tog livet av mig

Fast det är ju ett begripligt svar. Det är ju valen, är du så dålig handlar det ju om inläggning. Allt annat vore fullständigt ansvarslöst av henne. Det var inte ett ultimatum till dig (som du tolkade det) utan en relevant analys av situationen.
 
Men det är ju ett gigantiskt steg på vägen! Så ofattbart starkt av dig, det är inte lätt att bryta gamla vanor och mönster som sitter så djupt rotade med så stark belöning som du gett dig.

Fortsätt det goda jobbet, jag tror att vi alla förstår hur tufft det är att stå emot, men du får ändå inte låta bli att kämpa på rätt väg. Keep it up!
Hoppas ju att kunna sluta helt men det vet jag inte om jag klarar. Väldigt skönt iallafall att vakna och kunna använda armen trots att jag skurit
 
Fast det är ju ett begripligt svar. Det är ju valen, är du så dålig handlar det ju om inläggning. Allt annat vore fullständigt ansvarslöst av henne. Det var inte ett ultimatum till dig (som du tolkade det) utan en relevant analys av situationen.
Om det blir tal om inläggning så kommer jag att ta livet av mig bara för att slippa hamna där igen. Jag kommer aldrig att vara så dum att jag går med på det igen
 
Vet att det finns en del som anser att man inte ska prata om självmordstankar. Kan du säga att du behöver kunna prata ärligt om hur du mår, så om du inte får det hos henne behöver du en annan kontakt?
Jag vet inte om det handlar om att hon inte vill prata om självmordstankar eller om hon inte kan/har kompetensen
 
Jag vet inte om det handlar om att hon inte vill prata om självmordstankar eller om hon inte kan/har kompetensen
Ja det finns ju ett spann mellan att ha självmordstankar och att vara suicidal. Man måste ju kunna prata om tankarna och känslorna, det är jätteviktigt. Jag har kunnat göra det med mina psykologer. Liksom säga att jag har dom här tankarna men inga aktiva planer på att ta livet av mig just nu. Och det är lönt, det finns hjälp även om du redan provat massor så går psykologibehandlingarna framåt och nya redskap upptäcks. Har du någonsin provat att gå med i en samtalsgrupp tex för människor med självskadebeteenden?
 
Ja det finns ju ett spann mellan att ha självmordstankar och att vara suicidal. Man måste ju kunna prata om tankarna och känslorna, det är jätteviktigt. Jag har kunnat göra det med mina psykologer. Liksom säga att jag har dom här tankarna men inga aktiva planer på att ta livet av mig just nu. Och det är lönt, det finns hjälp även om du redan provat massor så går psykologibehandlingarna framåt och nya redskap upptäcks. Har du någonsin provat att gå med i en samtalsgrupp tex för människor med självskadebeteenden?
Så fort jag tog upp att jag inte ville leva så var det tvärstopp och genast tal om inläggning eller sluta trots att jag sa att jag inte hade några planer på att ta livet av mig just nu.
Grupp klarar jag inte att gå i
 
Fick ett ryck. Blev rätt häftigt faktiskt
21430124_1561090507287519_7679327875787833890_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 623
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 940
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
305
Senast: warg
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
20
· Visningar
1 047
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp