Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Mätte min mage nu och den var 92 cm, jag kände mig ungefär såhär :eek: haha. Är i v.23 nu och min midja var 76 cm i v.5 ca, när jag fick veta att jag var gravid. Kommer ihåg att jag mätte mig då för att se hur mycket den växte, men har helt glömt bort det tills du nämnde det nu, tack :D
Har också gått upp 8 kg!! Hur ska det sluta haha! Inte konstigt man känner sig stor och klumpig ;), jag har aldrig vägt över 65 kg innan och nu börjar jag närma mig 70 kg! Hur mycket har ni gått upp?
 
Sv: Magbilder!

Hihi varsågod! Jag har ju tyvärr glömt av att mäta magen förens v.26. Finns iofs ett mått på min midja från när jag va ogravid(då jag vägde 55) också och då va den på 65.5 på smalaste och 79.5 på bredaste(samma ställe som jag mäter nu).

Jag tror att jag har gått upp 8kg tills nu från inskrivningen. 13kg sen ogravid så vart några kilon där första veckorna när man mest sov :P Hoppas hoppas på att jag verkligen inte skenar iväg i vikt nu på slutet, det skulle vara lite trist.
 
Sv: Magbilder!

Mätte min mage härom dagen. Vet inte riktigt vad jag ligger på i vanliga fall, men skulle tro runt 75-80 cm i midjan. Nu mätte jag 120 cm :eek: :eek: :eek:

Och såhär såg magen ut förra veckan:
april-maj+042.JPG


april-maj+045.JPG


Men man kan bli lurad om man ser mig bakifrån :p
april-maj+047.JPG
 
Sv: Magbilder!

Ojj vilken kanon kula! Så Häftigt!! Men måste vara tungt åt ryggen?

Ja, det är sjukt häftigt egentligen! Men inte har jag speciellt ont i ryggen, vilket är så skönt! Mockar fortfarande mina två hästboxar, fixar med hö, spån etc. och städar och fejjar här hemma. Hjälpte pappa med veden härom dagen också :D Så det är skönt att man fortfarande är så pass rörlig!
Dock tycker jag inte om att köra bil själv, eftersom magen hamnar så nära ratten.
 
Sv: Magbilder!

Ja verkligen lurad!
Haha, helt otroligt att en såpass stor mage inte sticker ut något åt sidorna :)

Nej det är verkligen lustigt egentligen, man tycker ju att det borde synas lite iallafall, men icke en centimeter sticker det ut.
Det är väl därför så många tror att det blir en pojke, för det är ju typiskt en pojkmage :grin: Själv "hoppas" jag nog att det blir en flicka, bara för att alla har så mycket åsikter om kön hit och dit :D
 
Sv: Magbilder!

Va skönt att du mår så bra och orkar med så mkt! :)

Jag tänker med snart ge upp och köra bil, men det är för att jag sitter ju redan som ogravid i ratten och kör eftersom jag har så korta ben :P
 
Sv: Magbilder!

Din mage är jättelik min tycker jag! Eller när jag hade mage alltså :D



Fast jag var stel som en pinne, kunde inte böja mej åt något håll alls! Jag har haft två grabbar i min!
 
Sv: Magbilder!

knapplån

Nu börjar det synas ialf att det är någonting som finns i magen :)

Bild tagen v.19 (+2), snart halvvägs! Har än så länge mått fina-prima och hoppas innerligt att det håller i sig!


 
Sv: Magbilder!

Oj, ja det stämmer faktiskt. Håller med dig om att våra magar är ganska så lika! Och du har ju fått två pojkar, så vad säger du? Får jag också pojkar? :D
 
Sv: Magbilder!

Men guuud, våra magar är ju typ identiska och just det där att det inte syns nåt om man ser en bakifrån och från sidan och framifrån ser det ut som nån klistrat fast en fotboll under tröjan. Haha, skulle bli förvånad om du inte fick en pojke, men man vet ju aldrig alla är ju olika. Vet ju själv att det är en gosse i min :laugh:
 
Sv: Magbilder!

Men guuud, våra magar är ju typ identiska och just det där att det inte syns nåt om man ser en bakifrån och från sidan och framifrån ser det ut som nån klistrat fast en fotboll under tröjan. Haha, skulle bli förvånad om du inte fick en pojke, men man vet ju aldrig alla är ju olika. Vet ju själv att det är en gosse i min :laugh:

Hihihi :D Ja, vi får väl se vad som tittar ut! Mamma hade denna typ av mage när hon väntade min lillasyster, så man ska aldrig säga aldrig :p
Dock säger ju alla att det säkert blir en pojke, så det blir det säkert - men det hade varit häftigt om det tittade ut en tös, bara därför :D
 
Sv: Magbilder!

Äsch, det där är ju bara en skröna! På mig syntes det inte alls bakifrån när jag väntade My, och jag hade vad alla sa var en "typisk pojkmage", men det var minsann en liten tjej därinne!

Här i v 40


v 39


v 40, magen har sjunkit en del (My föddes i v 42)


Jag tror att du får en tjej, bara för att liksom =)

//Julia
 
Sv: Magbilder!

Jag tror det är ganska vanligt att magen inte syns bakifran. Jag hade en typisk "tjejmage", hög, rund och bred men den syntes iaf inte bakifran.
 
Sv: Magbilder!

Jag tror det är ganska vanligt att magen inte syns bakifran. Jag hade en typisk "tjejmage", hög, rund och bred men den syntes iaf inte bakifran.

Jag tror faktiskt aldrig jag har sett en mage som synts bakifrån :)

Jag har också haft identiska magar tre gånger nu och har en pojk och två töser. Så här har jag sett ut i slutet:

DSC_0076.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 109
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 484
Senast: Blyger
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
13 673
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp