Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Nu är jag sommarmamma men lägger in min v 34 mage:
v34.jpg


Såhär såg den ut i v 31:
v31.jpg


Jag skrev precis ett inlägg i vår tråd om att jag trodde att hon hade vänt sig, men nu är jag osäker om inte fröken tvärtom är tillbaka i tvärläget igen efter ett ordentligt bök innan jag tog fotot... Tycker magen ser högre ut nu än för 3 veckor sen.
 
Sv: Magbilder!

Klart vår och sommarmammor fortfarande fpr visa upp sig, men tycker höstmammorna är lite sega. Finns väll fler än dom som visat sig här?

Ja den ser ju faktiskt högre ut. Men den lilla kanske har börjar ställa sig på huvudet ist för på tvären?
 
Sv: Magbilder!

Fast jag tyckte magen var lägre i morse och så korvade hon till något och så försvann böket på blåsan, så jag undrar om hon inte lagt sig på tvären igen med rygg och rumpa upåt som hon låg i förra veckan... Ska tillbaka till BM i nästa vecka så då får vi se hur hon ligger då. Jag undrar om det inte kan vara så att hon hade huvudet neråt i v 31, för gången innan jag var till BM hade hon huvudet neråt.

Jag välkomnar också fler höstmammor hit, och blivande mammor öht :) Jag tycker att det är skoj att se hur magarna utvecklar sig.
 
Sv: Magbilder!

Nu tycker jag att det är dax för ännu fler höstmammor att komma in i tråden! Har väll börjat synas på dóm flesta nu!

Vet inte om man vågar fota sej och lägga upp, tycker mest att jag ser fet ut över ryggen. Har bara tagit en bild men då syntes inte magen helt plötsligt, men det var för någon vecka sen. Kanske borde ta en ny, lite borde ju ha hänt(över magen och inte över ryggen kan man ju hoppas).
 
Sv: Magbilder!

Klart du ska lägga upp bilder, det är alltid fint att vara gravid!

KL

Här kommer min v 22 mage, både påklädd och avklädd =) Tagna lite sådär charmigt underifrån av min man som älskar att fota ur det perspektivet... :D

Framifrån




Från sidan




//julia
 
Sv: Magbilder!

Klart du ska fota magen! Har säkert hänt mkt mer än du tror på den lilla korta tiden! Vi vill ju se! :)

Freya: Du är precis lika söt som i vanlig ordning! :) Men tycker din mage ser högre ut den här gången, är det så? Eller är det jag som minns dåligt kanske?
 
Sv: Magbilder!

Ok, nu är magen fotad men den är näst intill obefintlig, man kan knappt tro att det bor någon där inne.

Första bilden vi tog är från v.17 (16+5):
IMG_35444.jpg
[/IMG]

Sen två st från idag v.20 (19+1):
IMG_38066.jpg
[/IMG]
IMG_38133.jpg
[/IMG]

Tycker den är jätte liten som sagt, men bebin mådde bra och var så stor som han ska vara, fick dock inte någon jätte bra bild på honom, men här är "beviset":
IMG_37833.jpg
[/IMG]
 
Sv: Magbilder!

Jättefin mage ju! Visst kan man få panik ibland på att andra har såna jättemagar medan man själv har en liten, så tyckte jag fram till för några veckor sen, när min mage började växa. Men nog syns det att det bor ett litet pyre i din mage!

Jag tycker min mage växt rätt rejält senaste veckan, går in i vecka 19 idag, dags för ultraljud på tisdag!:banana::bump::banana:

http://www.pixbox.se/pic_show_id30910888.html
 
Sv: Magbilder!

Pa första bilen syns det inte sa mkt, men pa dom tva andra tycker jag att det syns att det växer en liten där inne :)

Jag maste ju ocksa lägga ut bilder nu när ni andra höstmammor gjort det :)
Blev tva snabbt tagna bilder sa dom är inte sa bra. Är i v.19 eller 20.



 
Senast ändrad:
Sv: Magbilder!

Har ju hört att man inte ska jämnföra men det är svårt. Du och turbofling ligger ju någorlunda likt mej i veckor men ni har fortfarande mer bebismagar än mej.
Man får se det positiva i det hela med liten mage, man kan ju göra fler saker som vanligt utan att brottas med magen, men jag kan tänka mej att en vacker dag säger det pang och så blir den jätte stor istället. Iofs så var mamma inte alls stor om magen när hon väntade mej så det kanske går i arv.
 
Sv: Magbilder!

Det är mitt andra barn, da är det vanligt att magen är större. Sen är min ogravida magen mkt större än din gravida mage sa jag hade lite försprang i starten :)

Med mitt första barn var min mage mindre i den här veckan och den blev aldrig speciellt stor heller, kände aldrig att den var mkt i vägen. Det var ganska skönt :)
 
Sv: Magbilder!

Jo, jag förstår att det inte är lätt, jag har ändå mkt mindre mage än en kompis när hon var i samma vecka, man jämför hela tiden och tycker att det är nåt som är fel! Men du ska vara glad för din lilla mage, det dröjer ju innan den börjar va ivägen! Ända fram till nu har jag kännt att min mage e liten (hade lite mage innan grav oxå, så det syntes inte så snabbt) men nu börjar den kännas ivägen när jag böjer mej o så.:p

Turbofling har ju rätt i att magen är större i andra graviditeten, har en f.d klasskompis som redan i vecka 11 hade större mage än vad jag har nu!:crazy: Det är första graviditeten för mej, men jag hade lite försprång jag oxå i form av några extrakilo :cool:
 
Sv: Magbilder!

Kul att ni är några till som lägger in bilder nu, ni har jättefina magar allihopa! Jag undrar om det blir några fler bilder på min mage, jag lyckades tappa kameran i golvar så den gick sönder. Idag tappade jag dessutom min mobil, men den höll som tur var, jag har blivit så klantig!
 
Sv: Magbilder!

Kul att ni är några till som lägger in bilder nu, ni har jättefina magar allihopa! Jag undrar om det blir några fler bilder på min mage, jag lyckades tappa kameran i golvar så den gick sönder. Idag tappade jag dessutom min mobil, men den höll som tur var, jag har blivit så klantig!

Haha, känner igen det där, du är inte ensam om att ha blivit klantig! Undrar om det hör till graviditeten!? Denna veckan har jag snubblat över en papperskorg, trillat baklänges o satt mej på rumpan när jag sittandes på huk skulle riva tapeter långt ner på väggen, trillat av en trädgårdsstol som fällde ihop sej och tappat telefonen säkert tre gånger! Tur jag har tålig telefon:p

Trist med din kamera i vilket fall! Du kanske kan ta bilder med mobilen ist?
 
Sv: Magbilder!

Jag förstår dig. Här är en till som blivit såå klantig.
Spiller, tappar grejer, snubblar mm.

Behöver bara säga ojdå, så skrattar min sambo åt mig och undrar vad det va den här gången :P
Fast har än som tur är inte haft sönder något dyrbart. Bara spillt kaffe på min finaste vita tröja dock en hm tröja men den va min finaste :(
 
Sv: Magbilder!

Tog nya bilder på magen idag som man kan jämför lite med. :)

v.30(29+0)
version-6a4034ce73428d133b3aca9bb7c7d447


version-dc9bc17c049856a69246b75d904fd2d8


Hänt något sen v.26?
v.26 (25+6)
27539_1271446264.jpg
 
Sv: Magbilder!

Vilken fin liten extrabula du har under naveln! Jättefin mage! Jag tycker magen ser lite större ut nu men att den har samma form :)

Förresten jätteskönt att höra att man inte är ensam om att bli klantig! Jo jag kanske kan få till någon bild med mobilen, men på kameran fanns det ju en sån bra självutlösare...
 
Sv: Magbilder!

Haha ja, fast jag tycker det ser lite lustigt ut, som en dubbelhaka fast på magen :P
Men tror lillbäsis mest ligger där nere eller ligger med huvudet där för han är väldigt duktig på att böka precis ovanför blygdbenet och runt det området.

Mätte magen och den va visst lika stor på bredaste stället som i v.26. 94cm. Hur stora är ni runt om? Men den lär ju säkert smälla till snart igen. BM besök imorgon så då får vi se om sf måttet har stigit något iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 113
Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 488
Senast: Blyger
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
13 714
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp