Bukefalos 28 år!

Magic brush?

Sv: Magic brush?

*KL

Idag har jag äntligen provat mina och är minst sagt nöjd! Det var kanske inte magiskt, men likväl ytterst effektivt på sketen ponnyskimmel. Det funkade så bra att kompisarna högg varsin borste och var med och gjorde skimmeln renare :D
 
Sv: Magic brush?

halvblodets päls fastnat i mina borstar också. Jag drar ur håren lite med fingrarna, sedan spolar jag rent borstarna och då lossnar pälsen. Fast man ska väl inte spola ner massa hår i en brunn då :D
 
Sv: Magic brush?

Men då kanske den får plats i mina "små knotiga" reumatikerhänder då... :D

För dom flesta borstar är alldeles för stora för mej numera och att byta ut alla borstar mot små barnborstar tycker jag inte om då dom oftast är i syntet.... Nu menar jag inte som piggborstar eller MB....
 
Sv: Magic brush?

Jag tycker att borstarna är bra att hålla i! Lagom storlek. :)

Lite jobbiga att ta bort håren i kan jag dock hålla med om, lite längre ponnypäls håller sig gärna kvar i borsten...
 
Sv: Magic brush?

Tyckte inte heller dom var så farliga att hålla i. Och kan tipsa om att använda ryktskrapan till att få bort allt hår från borsten om det inte funkar att knacka ur det
 
Sv: Magic brush?

Jag tycker dom är super! Tar bort lera i ett nafs! Och även päls nu när det fälls, och jag tycker inte att håren är så jobbigt att få bort, men sen rengör jag den så fort det är hår i den, tex efter en sida på hästen! Jag bankar den mot golvet och sen drar jag med fingrarna från ena till andra kortsidan = ren! Den funkar super på min skimmels kissfläckar! Dom försvinner inte hlt, men dom syns knappt! Sen är han ganska grå/brun i det vita så det kanske göms i det.

Sköna att hålla i är dom ocksp, lagom stora!
 
Sv: Magic brush?

Japp, jag stör mig också på att de är så obekväma att hålla i, kanten skär ju in i handen?

Jag får däremot inget hår alls i borsten, fäller era hästar redan?
 
Sv: Magic brush?

Jag får däremot inget hår alls i borsten, fäller era hästar redan?

(Har ju som sagt ingen MB, men...) Japp, som tusan. Efter en rejäl borstning och rykt, är det rejält med hår på golvet (eller ja, tills i lördags, när pållen klipptes :D).
 
Sv: Magic brush?

Men då kanske den får plats i mina "små knotiga" reumatikerhänder då... :D

För dom flesta borstar är alldeles för stora för mej numera och att byta ut alla borstar mot små barnborstar tycker jag inte om då dom oftast är i syntet.... Nu menar jag inte som piggborstar eller MB....


Jag köper faktiskt nästan bara "barnborstar" nu för tiden. :D

Är inte reumatiker, men har ganska små händer och nervproblem. Dessutom finns det nästan alltid billiga barnpåsar med pastelliga ryktset... passar utmärkt! Det enda jag fått köpa till är piggborste (den brukar vara för liten) och ryktskrapa (brukar vara en värdelös mjuk). Sedan har jag ju samlat på en del övriga borstar under tidens gång. Men barnborstarna används dagligen, är mycket nöjd med dem! :bump:
 
Sv: Magic brush?

Jag är också ett offer för H**ks lilla försäljningkupp:p Jag är SJUKT nöjd med borstarna!
 
Sv: Magic brush?

tycker oxå de är obekväma, men hästen älskar dem.
Mitt halvblod har fällt i en månad nu :p
 
Sv: Magic brush?

Tja visserligen har jag en islandshäst men hennes sommarpäls är också korthårig precis som på halvbloden.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
584
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 365
Senast: Badger
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 736
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Nu vet jag inte ifall jag hamnar rätt men fundera på ifall man kan ge en häst en instant Magic spruta när man ska flytta hästen till ett...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Växtnäring
  • Stänger du toalettlocket?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp