Bukefalos 28 år!

Maine coon tråden!

Sv: Maine coon tråden!

KL
Vilken underbar tråd, och vilka underbart vackra bilder på era katter!

Här är min Maine coon, Maximilian:

max1.jpg



ang. personligheten håller jag med TS: om de får vara ute vill de vara ute jämt, går inte med ngt mittemellan. Jag försökte ha min i koppel och även ute i perioder hos mina föräldrar som bor på landet, men han blev bara olycklig när han INTE var ute. Jag bor i stan, så det går inte att ha honom ute där. dock har han balkongen designad för honom och katt kompisen han har, och där är de 8 månader av året, dörren står alltid på glänt så länge det alls är möjligt. När det blir skitväder vill de inte gå ut. :D

personlighet: älskar att bada tassarna. dricker alltid vatten ur skålen genom att testa med tassen först, och sörpla upp vattnet från tassen. det ska vara färskt vatten, han säger till när man ska fylla på fräsht - minst 2 ggr om dagen ska det vara, morgon och kväll.

oerhört social och kelen. har aldrig sett honom arg. snäll mot veterinärer, och älskar folk över huvud taget. tror att alla kommer på besök för hans skull. :D
 
Sv: Maine coon tråden!

personlighet: älskar att bada tassarna. dricker alltid vatten ur skålen genom att testa med tassen först, och sörpla upp vattnet från tassen. det ska vara färskt vatten, han säger till när man ska fylla på fräsht - minst 2 ggr om dagen ska det vara, morgon och kväll.

oerhört social och kelen. har aldrig sett honom arg. snäll mot veterinärer, och älskar folk över huvud taget. tror att alla kommer på besök för hans skull. :D


Känner igen det mesta utom det där att vara folkälskare, min Mysco är nog en typiskt enmanskatt, det är bara i min famn han spinner och i min säng han sover.
Men mej gör det absolut ingenting :banana: (litet förtydligande, han är inte på nåt vis rädd för människor, han sitter bara helt enkelt bredvid och tittar på)
 
Sv: Maine coon tråden!

doppar din också tassarna? :rofl: jag har hört ngnstans att det är ett drag hos maine coon - att de gillar vatten, stämmer det?

min är framför allt oerhört VÄNLIG. Han hoppar inte upp i knäet på främlingar, men är oerhört nyfiken och vänlig. spinner mest hela dagarna bara man (eller ngn annan) tittar på honom!
 
Sv: Maine coon tråden!

AnnaHo:Han är bra härlig din Mysco :)

Måste visa en härlig liten tjejja som min Lighten är pappa till :D

S*Anne Dotts Ambrosia Jean Marie
lo2.jpg

Men ååååhh!!! :love:

KL

Finns det några favoritcoonisar här som ni verkligen gillar?
Det kan vara någon annans katt, en uppfödares/kompis eller er egen?
 
Sv: Maine coon tråden!

KL

Vi blev med MCO för några veckor sedan. Vi hade turen och fick köpa en liten tjej på 8 månader ur en kull vi var intresserade av.
Fast den lilla bruden var billig en morron kl 6 när flugor jagades i mattes ansikte :devil:
Tyvärr har jag inga bilder uppladdade än på donnan men det kommer :D
Hon är också sjukt intresserad av vatten och kranen måste på när hon är törstig, möjligtvis kan man dricka ur hundskålen bara för att reta hunden:rofl:
 
Sv: Maine coon tråden!

Min han liksom gräver i vattenskålen innan han dricker.


Slappar era oxå så här snyggt.

Mysco på min laptop, snacka om böjbar kropp ............
DSC_0414.jpg


Och här är han på sin klösställning.
DSC_0422.jpg
 
Sv: Maine coon tråden!

Haha, precis som min.

han ligger sådär på rygg när han vill få kontakt och uppmärksamhet och är kelsugen fast han inte vill komma rätt ut och säga det : )

Morsan: intressant, en till med vatten fascination alltså!
 
Sv: Maine coon tråden!

doppar din också tassarna? :rofl: jag har hört ngnstans att det är ett drag hos maine coon - att de gillar vatten, stämmer det?

min är framför allt oerhört VÄNLIG. Han hoppar inte upp i knäet på främlingar, men är oerhört nyfiken och vänlig. spinner mest hela dagarna bara man (eller ngn annan) tittar på honom!

Här stämmer det också. Mamsen och papsen har en dusch hemma där vattnet kommer rakt ovanifrån så att när man duschat klart droppar det ganska rejält ett tag efter, så vill han sitta så att det "regnar" på honom medanhan har rumpan i vattenpölen :love::rofl:. Tassarna ska gärna doppas då och då i vattenskålen.
 
Sv: Maine coon tråden!

Ha, min mco/ragg doll gräver också i vattenskålen innan hon dricker. Och så kan hon liksom sätta ned tassen i vattnet som en skålad hand, ta vatten och dricka så. Men är hon törstig så är det kranen som gäller. Rädd för vatten är hon då inte.

Jag har bilder på henne nu, ska bara försöka få in det här med. Bad min karl om hjälp i helgen, datorer och införmation på engelska är liksom inte något som jag fixar :( Men fick jag hjälp...nejdå! Men det kommer snart hoppas jag. Vill så gärna visa min gosekatt.
 
Sv: Maine coon tråden!

Ha, min mco/ragg doll gräver också i vattenskålen innan hon dricker. Och så kan hon liksom sätta ned tassen i vattnet som en skålad hand, ta vatten och dricka så. Men är hon törstig så är det kranen som gäller. Rädd för vatten är hon då inte.

ja PRECIS så gör min! :rofl:

Nu blev det väldigt intressant allt det här med vatten tycker jag. Vad ÄR det med coonisarna som gör att de är så utpräglat orädda för och fascinerade av vatten? Min går gärna in i duschen efter att man duschat, dvs det är blött på golvet. och han älskar att stå med framtassarna på kanten av toaletten och vill att man ska spola vatten i den, tycker han är jättespännande! :rofl:
 
Sv: Maine coon tråden!

Tror att jag kan visa bilder på henne nu.

23401803.jpg


23401816.jpg


Jippie jag kunde!

Nu kommer ni att få se mer av min mco/ragg doll.
 
Sv: Maine coon tråden!

Fler bilder på min tjej

23401824.jpg


23401962.jpg


Hon har tofsar på öronen och nästan helt gröna ögon, fast det syns inte på bilderna ser jag
 
Senast ändrad:
Sv: Maine coon tråden!

Underbar färg på din misse:love: Min jagar mest fåglar, specialitet talgoxar, man hittar dom under soffan i varierande föruttnelsestadier... urk!
/Helene
 

Liknande trådar

Övr. Katt Har jag missat en tråd om enbart maine coon får ni gärna visa den! :) Annars vill jag veta allt ni kan/vet om denna ras då jag går i...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: Kilauea
·
Övr. Katt Jag vill skaffa en katt och är intresserad av raserna Maine Coon och Ragdoll. Tänkte om ni kan berätta lite om dom olika raserna då jag...
Svar
16
· Visningar
17 510
Senast: Ramona
·
Övr. Katt Jag är inne på att köpa mig en Maine Coon. Hittills har jag bara haft hittekatter och katter jag har räddat. Men jag har alltid velat ha...
Svar
6
· Visningar
3 025
Senast: Sol
·
Övr. Katt Hur många här har ett katteri eller föder upp raskatter? Jag har ju sedan länge blivit över huvudet förälskad i Maine Coon katten och...
2
Svar
37
· Visningar
2 693
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp