Eftersom mina riktiga mål för 2017 kommer handla om dressyr så undrar jag vad som egentligen skiljer mellan LA:1 och La:2? Har bara glott på Stallbacken och där är det i nuläget samma program med en kommentar om att nytt LA:1 är på gång. Tell me please!
Har aldrig ens sett A2:an användas
 
Efter att min miss gjorde att vi råkade ha konferens om min häst o barfotahovar är jag nu tillbaka på rätt forum :D

Här är inlägget som såklart skulle vara här o inte under dressyr!

Våra mål är typ att göra skogsmulle av @Wilisia s tävlingsponny :rofl:

Skämt o sido. Alla Tigers skador hittills har ju bla berott på att han varit skodd (han halkar o skadar sig eller nu senast tappade en sko o drog till nåt ligament) o han har alltid haft väldigt dåliga framhovar. Så nu när han ändå var igång i sommar o tävlade lite o bra på vetcheck så plockade vi av alla skor i samband med att hovslagaren flyttade typ 6 h bort :( Det har gått över förväntan o känns verkligen som något han behövt så vi får lite se hur det går att träna i vår barfota eller med boots o så.

Bortser vi från fossingarna så hade jag velat att @Wilisia typ red ngn hoppning o ngn H90. Jag hade velat rida typ 80, men tänker ffa att jag vill träna i år! O Chefen ska börja med att få rida min häst rak o stark :bump:
 
Har aldrig ens sett A2:an användas

Jag har aldrig sett det på tävling heller så därav min fråga.

Nu spelar det i och för sig ingen som helst roll om just det programmet finns med på tävling eller inte eftersom hästen ändå inte får tävla. Jag kommer rida Pay & Ride för att ha någon form av mål med träningen och då är det ju valfritt program.
 
Eftersom mina riktiga mål för 2017 kommer handla om dressyr så undrar jag vad som egentligen skiljer mellan LA:1 och La:2? Har bara glott på Stallbacken och där är det i nuläget samma program med en kommentar om att nytt LA:1 är på gång. Tell me please!
Jag gick in på förbundets hemsida, den verkar uppdaterad med alla nya program...
 
Mitt mål med fuxen född -13 är terrängträning, hoppträning, en dressyrstart, någon hopptävling och om allt går okomplicerat och enkelt start i H90. Men jag tar det som det kommer, han är lite känsligare än fullblodet jag hade innan så jag tror han kan behöva lite mer tid. :) Han är väl i fas nu, visad på treårstestet och inhoppad.
 
Och mitt inlägg skulle helt klart inte varit här utan på dressyr. :)

Men nu vet jag att jag inte ska ge mig på LA:2 för det är ett töntigt kortbaneprogram för B-ponny.
Mäh! Det är väl inte töntigt bara för att det passar b-ponnyer! :mad: (Om det nu gör det.)

*KL*
Mitt mål är att starta H100. Men den här tiden på året känns det alltid långt borta... Och ännu värre brukar det vara på första terrängträningen för året! :D

/Lady_S
 
Mitt mål med fuxen född -13 är terrängträning, hoppträning, en dressyrstart, någon hopptävling och om allt går okomplicerat och enkelt start i H90. Men jag tar det som det kommer, han är lite känsligare än fullblodet jag hade innan så jag tror han kan behöva lite mer tid. :) Han är väl i fas nu, visad på treårstestet och inhoppad.
Gaah!! Menar du att man måste RIDA på sin nyblivna 4-åring redan??? tänkte börja fram i mars-april....:o:D
 
Mitt mål med min 4åring (ja just han är.4 nu f.2013) är att träna för en start i breeders i fälttävlan. Sen om vi startar eller inte finns det ju många aspekter på. Men konkret är målet då start i H90, 60% i LC dressyr och felfri 1m hoppning.

Med fullblodet är målet att fortsätta jobba på styrkan och starta 1* fälttävlan.
 
Så klart. Jag brukar dock kolla på Stallbacken för jag tycker det är lättare att få en överblick när man har bilder istället för bara text. :D

Dressyrprogram.se har nya La:2 utritad. De ritar från andra hållet jämfört med stallbacken, men när man vant sig tycker jag bättre om den sidan, den gör sig bättre i mobilen. Nya programmet tycker jag verkar rätt trevligt!
Förutom det där med kort bana dårå. Och bakdelsvändningar...:angel:
 
Dressyrprogram.se har nya La:2 utritad. De ritar från andra hållet jämfört med stallbacken, men när man vant sig tycker jag bättre om den sidan, den gör sig bättre i mobilen. Nya programmet tycker jag verkar rätt trevligt!
Förutom det där med kort bana dårå. Och bakdelsvändningar...:angel:

Åh! Tack för tipset, jag tycker att stallbacken ritar åt fel håll. ;)
 
Åh! Tack för tipset, jag tycker att stallbacken ritar åt fel håll. ;)
Stallbacken ritar för domare i första hand, inte för ryttare. (Hon dömer klubbtävlingar själv, och då kan det komma många olika program - bra att ha dem prydligt uppritade.) Men man kan få dem uppritade från ryttarhållet också; jag köpte inplastade versioner av några program (om inte annat så för att skicka en slant åt hennes håll eftersom jag använder siren så mycket).
 
Efter mattes två tappra försök att galoppera hemma så fick Tiger följa med o bli trimmad hos Chefen igår. Jag tror faktiskt inte han känts så jämn ever för mig efter de minuterna så kanske vi kan hålla oss friska i år?! :D Han har alltså typ vilat/skrittat i 3 mån o travat rakt fram 1 mån.

Han verkade ju dessutom komma ihåg hur man galopperade (med Chefen på ryggen, han fick soppatorsk rätt fort så jag travade bara lite efter) OCH fick tom beröm för sina fattningar, yay! Ibland bli de faktiskt bra för mig också men sen spricker det ju rätt kvickt :rofl:

Titta min lilla drömponny :love:
https://www.instagram.com/p/BOzkGTojUbF/
 
Mina mål med Brun (blir 7 i år) är att starta CCI*/CIC*, debutera 130 hoppning och MsvB dressyr :D
Med Grå som blir 6 år i år, kommer från galoppen och har varit ridhäst i knappt 1 år är målet att debutera H90 till våren och så småningom rida H90 med godkända resultat.
Med lilla Brun (blir 3 år i år) är givetvis målet att genomföra 3-årstestet med bra resultat.

Så pepp på det här året! :banana:
 

Liknande trådar

Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 275
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 264
Senast: Kirie
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 205
Avel Hej! Funderar på att betäcka mitt sto till våren och undrar om det är någon som skulle vilja ge mig några tips på bra hingst till...
Svar
4
· Visningar
1 673
Senast: Yttik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp