Mallas och Bonnies barntråd

:nailbiting: Då kanske jag har tur och slipper gräma mig över att det inte är rätt tid för en katt till :angel::D Håller tummarna! Hon är verkligen söt :love:

Hon är supersöt! Och färgen är jättefin ju! Hade jag inte fallit så pladask för Colin, så hade jag nog behållit henne själv.
 
Oj så olika det kan vara! Som sagt så är min lilasköldpaddstabby och på henne syns gränserna mellan det lila och creme i ansiktet rätt så tydligt. Men då hon är maskad så är resten av kroppen svårare :grin:
Syns inte så tydligt (bilden är ljus och färgerna hade inte riktigt utvecklats fullt ut då) men om man tittar på min avatar så ser man att hon är creme på höger (från mitt håll) sida av pannan medan resten av ansiktet är mest lila.
 
Hon är supersöt! Och färgen är jättefin ju! Hade jag inte fallit så pladask för Colin, så hade jag nog behållit henne själv.
Ojdå, då är hon verkligen så fin :o:angel: Jag brukar mest falla för de som inte är så perfekta utseendemässigt, (o)tur att det inte var så den här gången :angel:
 
Ojdå, då är hon verkligen så fin :o:angel: Jag brukar mest falla för de som inte är så perfekta utseendemässigt, (o)tur att det inte var så den här gången :angel:

Jag vet inte om hon är fin än. Det dröjer några veckor till innan jag vågar säga nått sånt. Och framför allt att hon måste öppna ögonen först.
 
Jag vet inte om hon är fin än. Det dröjer några veckor till innan jag vågar säga nått sånt. Och framför allt att hon måste öppna ögonen först.
Är nyfiken, ögonen kan jag förstå (pupillerna ska väl sitta rätt i förhållande till varandra) men resten av kroppen, hur ser man om den är fin i kroppen? Kanske inte går att förklara men jag är nyfiken på hur en "fel" katt skiljer sig då jag inte ser sånt alls :o
 
Är nyfiken, ögonen kan jag förstå (pupillerna ska väl sitta rätt i förhållande till varandra) men resten av kroppen, hur ser man om den är fin i kroppen? Kanske inte går att förklara men jag är nyfiken på hur en "fel" katt skiljer sig då jag inte ser sånt alls :o
Man ser om dom är kraftiga i kroppen, om det finns bra bredd i huvudet och om näsan är i bra längd med bra stop. Ofta ser man också om hakan är i bra storlek. Men allt kan ändra sig, så det är egentligen svårt att säga nått innan dom är vuxna.
 
Man ser om dom är kraftiga i kroppen, om det finns bra bredd i huvudet och om näsan är i bra längd med bra stop. Ofta ser man också om hakan är i bra storlek. Men allt kan ändra sig, så det är egentligen svårt att säga nått innan dom är vuxna.
Aha. Är det vanligt då att de felen kan uppkomma i en kull som din?
 
Känner mig dock manad till att erkänna att jag föll för henne redan vid den här bilden :love:
11027773_10152753196071158_2319153672580628867_n.jpg

Vilka vackra färger! :love: Hon ser ju nästan honungsfärgad ut :D:love:


Alltså jösses.... Babypalozza! Vill köra ned näsan och lukta.... :love::love:
 
Sorry, jag tänkte mig raskatt.
Men, så farligt var det ju inte. :)
Jag valde att ta en vuxen ragdoll, tror de brukar kosta runt 8 som kattungar. Jag betalade 4500, men de kan vara så billiga som 3. Köptes som fyraåring. Min har gått i avel, fått två fina kullar och är nu (kastrerad) pensionär och såldes då av uppfödaren.

(Det var inte priset som avgjorde valet att ha en vuxen katt, jag föredrar vuxna katter.)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 083
Senast: Twirro
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 225
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 513
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 879
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp