Vi har också marsvin, skaffade två förra sommaren och nu har vi lite fler...

Jag är inte så förtjust i de här vanliga burarna med plastunderdel och sen galleröverdel eftersom de sprätter ut en hel del strö och en och annan lort på golvet... därför har jag gjort om en stor plastback till bur, typ som ett akvarium fast i plast då. Testar det här nu till två av marsvinen.
Men hur löser man det bäst med vatten till en sådan bur? har nu en liten skål som snabbt blir fylld med halm, spån, lortar. Tycker vattenflaskorna är bra annars.
 
Vi har också marsvin, skaffade två förra sommaren och nu har vi lite fler...

Jag är inte så förtjust i de här vanliga burarna med plastunderdel och sen galleröverdel eftersom de sprätter ut en hel del strö och en och annan lort på golvet... därför har jag gjort om en stor plastback till bur, typ som ett akvarium fast i plast då. Testar det här nu till två av marsvinen.
Men hur löser man det bäst med vatten till en sådan bur? har nu en liten skål som snabbt blir fylld med halm, spån, lortar. Tycker vattenflaskorna är bra annars.
Kan du inte göra hål i plastbacken och fästa en vattenflaska i?
 
Vi har också marsvin, skaffade två förra sommaren och nu har vi lite fler...

Jag är inte så förtjust i de här vanliga burarna med plastunderdel och sen galleröverdel eftersom de sprätter ut en hel del strö och en och annan lort på golvet... därför har jag gjort om en stor plastback till bur, typ som ett akvarium fast i plast då. Testar det här nu till två av marsvinen.
Men hur löser man det bäst med vatten till en sådan bur? har nu en liten skål som snabbt blir fylld med halm, spån, lortar. Tycker vattenflaskorna är bra annars.
Vi har haft vattenskålen uppepå ena hustaket (en bräda som täcker ena kortsidan på buren). Då blev det inte alls lika lortigt, även om de lyckades lägga några lakritspinnar i vattenskålen ibland ändå :o.
 
Jo, jag gör nog hål i plastbacken, det är nog det enklaste. Funderade först på om det fanns någon flaska med sugkopp, men det håller nog inte fast.
 
Någon som vet om det finns någon seriös uppfödare längst ner i landet? Har haft marsvin innan och tänkte ha 2 när sonen blivit lite äldre (2,5 år) igen. Men skadar ju inte att leta uppfödare redan nu tänker jag.
 
Någon som vet om det finns någon seriös uppfödare längst ner i landet? Har haft marsvin innan och tänkte ha 2 när sonen blivit lite äldre (2,5 år) igen. Men skadar ju inte att leta uppfödare redan nu tänker jag.

Finns ju jättemånga uppfödare. Kolla dom som är listade på SMFs sida.
 
Här har hänt en del. Vi har varit på utställning med maskerad där Dominik blev BIS pet 2 och Ballerina fick hederspris för sin ballerinakexkostym. Här har flyttat hit två farbröder och en unghona.
Farbröderna har tillhört en vän till mig men nu kan hon inte längre ha kvar dem så de har bott hos hennes pappa där de tyvärr inte fått riktigt allt de behöver så de är svältfödda på både mat och sällskap och de är så otroligt tama och underbara :love: 4PUoY-14 MGK UGP Define Ubblebubble, Bubble kallad, är en texel på 4,5år och han är pappa till min Trubbel. Jag, Bubbles matte och Bubble har gjort mååånga utställningsresor över nästan halva Sverige så när Bubble behövde flytta var det självklart att han skulle komma hit! Pelle är Bubbles burkamrat så det var ju lika självklart att han skulle följa med Bubble. Pelle är en peruanpet på 5,5år.
Bebisen är en buff argente/saffron teddy på tre månader. Hon heter Polka Pigs Spice Girl Trick men hon kallas för Baby. Hon kommer från samma uppfödare som Nathalie och jag kan verkligen rekommendera att köpa från Ewa som har Polka Pigs!
14907193_1230291003700806_2154967083591293382_n.jpg

Två tufsiga pojkar i karantänsburen
14925636_1233658810030692_1573340222077168730_n.jpg

Dominik med sin rosett. Vi hade tur som slapp möta "Hulken" denna gången. Vi brukar skoja om att om Dominik är Dominic Toretto så är Rajesh Hobbs :rofl:
14925664_1229681707095069_3625417908975475333_n.jpg

Liten pussgurka
14955947_1238320509564522_6138211825953395670_n.jpg

Ballerina med sin ballerinakexkostym :rofl:
14604857_1229442937118946_6448880658679471923_n.jpg
 
Nu har jag anmält till dubbelutställningen i Landskrona :) Det blev Yokan (troligen hans sista utställning), Xiexie, Ballerina, Jackie, Nathalie, Dominik, Trubbel, Sassy och Baby. Jet fick stanna hemma för hans bitsår på rumpan har inte fått tillbaka pälsen ännu och Bubble har en bit till innan han är rund och go igen.

Baby är verkligen en härlig gris! Så lugn och trygg trots sin låga ålder. Men det är alla Ewas marsvin! Jag funderar på om jag ska ta en renraskull på henne när hon blir tillräckligt gammal. Någon gång måste jag ju börja satsa på allvar för att få mitt uppfödarnamn!
 
Det blir ingen utställning för Jackie för hon har lurat mig totalt och är bara pang poff högdräktig :eek::laugh::love: Märkte att hon var lite rundare när jag vägde dem för 9dagar sedan men magen var mjuk som jag tänkte att hon bara hade ätit lite mycket och var lite gasig. I förrgår hade hon gått upp 50g på en vecka och när jag höll henne så fick jag helt plötsligt en spark :eek: Tänkte att hon inte var så långt gången men ju mer jag kände desto tydligare blev det att det är högst tre veckor kvar. Blev hon parad på första brunsten så kommer de vilken dag som helst! Hon har visat brunst hela dräktigheten så därför var jag säker på att hon inte var dräktig.

Jag hoppas på en beige coronethane! Men det kan i princip komma det mesta i både färg- och pälsväg, dock inte korthår.
 
Jag har en fundering angående mina marsvin. Jag har tre hanar tillsammans i en bur. De ska ju vara flockdjur men ibland undrar jag om de inte hade trivts bäst ensamma? Det är en hel del jagande fram och tillbaka mellan dem, småbråk och ibland kan de försöka para sig med varandra. Är det här normalt? Det är två hanar som är 1 1/2 år och så en som är 5 månader. De har en stor bur och jag får inte plats med en större. Eller bör de bara vara två tillsammans i en bur?
 
Jag har en fundering angående mina marsvin. Jag har tre hanar tillsammans i en bur. De ska ju vara flockdjur men ibland undrar jag om de inte hade trivts bäst ensamma? Det är en hel del jagande fram och tillbaka mellan dem, småbråk och ibland kan de försöka para sig med varandra. Är det här normalt? Det är två hanar som är 1 1/2 år och så en som är 5 månader. De har en stor bur och jag får inte plats med en större. Eller bör de bara vara två tillsammans i en bur?
Tre hanar funkar extremt sällan tyvärr. Det är bäst att hålla hanar i enbart par
 
Pelle har börjat gnaga på burgallret.. Trots massor med hö och tuggpinnar av olika slag. Suck, kära djur varför gör du så här?
 
De går fortfarande inte lyfta upp så det blir inte mycket golv tyvärr.. vi jobbar på det men det går trögt.
Våra tycker inte om att bli lufta heller, väl uppe tycker två av dom (har tre) det är mysigt. Vi har bro i och ur buren så de går som de vill i och ur den dagtid.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
471
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: escodobe
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
39
· Visningar
3 122
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp