Bukefalos 28 år!

Marsvins Tråd 2008

Sv: Marsvins Tråd 2008

trimmar oxå min långhåriga blandhona....hon tappar tussar med hår om pälsen blir lång....jag trimmar me en billig hårtrimmer vilket fungerar ok. trimmade henne igår så nu är hon jättesöt i sin snagg... bild kan visas om intresse finns....

Någon som vet hur man får reda på släkt till registerat marsvin?? lånade en hane för parning för flera år sedan och börjar undra vad han hade bakom sig...uppfödningen han kom ifrån är nedlagd...

mina svins hemsida
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Vad är en CH_Teddy?

"En CH-teddy är en strävhårsras och därför är pälsen det mest väsentliga hos en CH-teddy. Den skall ha mjuka former med en korrekt kroppsform och ett vackert huvud samt ge ett runt intryck. Pälsens längd, riktning, dess kvalitet och täthet är det mest rastypiska hos en CH-teddy. För att en CH-teddy skall anses vara av god kvalitet måste dessa punkter hålla hög kvalitet."
(källa: svenska marsvinsföreningen)

CHTeddyBuntschimmel.jpg


ser ut som en mer långpälsad teddy
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Jag har en billig hårtrimmer som jag införskaffade när vi hade långhårig hund, tror du denna kan fungera?
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

det är bara att testa o ett + är ju om den går att ställa in på olika längder så inte svinet blir en nakengris de första veckorna =)

tar dock ett tag innan de vänjer sig men nu kan jag trimma min tjej sittades på en stol, hon sitter nästintill helt stilla....
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Jag tror min tjej kommer bli lika sur på trimmern som på saxen. :p

Hon är ju van ljud efter när jag fönar henne.
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

börja klippa lite försiktigt på magen(syns inte om det inte blir bra!)
min hatar sax men trimmen går bra!!

håller han ordentligt med ena handen och klipper med trimmen med den andra, funkar bra!

Pröva du!
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Värsta med sax är att man är så rädd att göra illa dom vilket inte är lika lätt med trimmern kan jag tänka mig.
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

känns mycket säkrare med trimmen..

i dag har vi sorg i marsvins buren...fick avliva min 8.5 år gamla hona.
alla på vet kliniken var imponerade över vilket fint och gammalt marsvin jag hade men tyvärr orkade hon inte längre.
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Usch vad tråkigt, var hon sjuk eller var det bara "ålderskrämpor"?

Idag ska jag låna hem hane åt min abbytjej som ska paras. :D
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

det har märkts det senaste att hon börjar bli gammal och sliten.
nu la hon sig bara i ett hörn och vägrade äta el visade nått intresse av någoting, så då kändes det som om det räckte för henne..

kul med parningen, hoppas du får gris bäbisar snart!!
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Ja då känns det skönt att låta henne somna in med hjälp istället för att vänta ut tiden.

Ja hoppas jag med jag får snart, ska bli spännande! :D
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Ja då känns det skönt att låta henne somna in med hjälp istället för att vänta ut tiden.

Ja hoppas jag med jag får snart, ska bli spännande! :D
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

ful med bebisar

Har du uppfödning??

Har 2 abby själv som precis fått flytta ihop...dock är hanen kastrerad p.g.a. han stressade sig själv dålig....
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Ja jag har en liten uppfödning i liten skala denna kommande kullen blir min första.
Jag kommer inrikta mig både på abbys och sen även lakeland och skinnys. Så idag var jag och hämtade hem min skinny hona. :D Hon är 8 veckor denna helgen men jag har sett henne växa sen hon var väldigt liten! :love:
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Idag somnade en av mina honor in för gott, ingen vet hur gammal hon var (omplacering). Minst fyra år åtminstone och hon fick en bra sista tid med kompis och mycket utevistelse i sommar.
Men sorgligt är det ändå!

Ska genast leta en ny kompis till fröken som nu blev ensam....stackare.
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Litet tips: jag vet inte hur gammal din ensamma fröken är nu, men när jag fick avliva en av mina akut förut och fick en fyraåring kvar själv, så köpte jag två små grisar med några veckors mellanrum.
Detta för att det var så stor ålderskillnad mellan den gamla och den nya, kändes som stor risk att åter få en ensam sen.

Visst är det sorgligt när våra kära marsvin dör, himla mysiga är de. Familjemedlemmar de med, precis som tex hund eller katt.
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Ja jag har en liten uppfödning i liten skala denna kommande kullen blir min första.
Jag kommer inrikta mig både på abbys och sen även lakeland och skinnys. Så idag var jag och hämtade hem min skinny hona. :D Hon är 8 veckor denna helgen men jag har sett henne växa sen hon var väldigt liten! :love:

Slå mig i huvudet någon!

Skrev fel mitt i allt flyttstök!

Jag hämtade hem en LAKELAND hona och inte skinny. :p
Dock har jag planer på att köpa in en skinnyhane till henne med. :D
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Nu har jag oxå blivit med marsvin!:banana:

Har köpt två honor en blandis(som är till hälften långhårig) och en Am.Crest. Helt ljuvliga små varelser.

Har även tingat två bröder som jag skall vämta nästa vecka. Har varit och köpt bur till dom som nu står och väntar.

Tycker att det är så roligt med dom.:bump:
Har inte fått in några bilder i datorn än men det kommer
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Hoppas du får massa mys och kul med dina små grisar. :)

Jag själv njuter för fullo nu när marsvinen är inne i huset igen. (dom gick ju ute i en hundgård under sommaren)
Så mysigt att gå ner till dom minst ett par gånger om dagen och höra deras pipande när dom hör en hålla på uppe eller när man råkar prassla med något.

Just nu bor 6 st marsvin i min källare 5 honor och så lånas en hane in för tillfället för parning på en och sen i början av augusti hämtar jag minst 1 hane, försöker få tag på en skinnyhane med. :)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 296
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 343
Senast: Kirie
·
Övr. Hund Har inte sett någon BC tråd, så startar en själv. Så in med bilder och prestentationer med era bordercollisar. Sen kan vi väl tjattra...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 352
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp