Bukefalos 28 år!

Marsvins Tråd 2008

Sv: Marsvins Tråd 2008

Jag har köpt ett nytt marsvin! :D
En tre årig abbessinier hane som ska agera avelshane hemma hos mig!
Han är black roan.
Han har många champion i släktträdet.

minama44.jpg
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

kl

hej

Kastar mig in i tråden med en fråga!!
Nån som har nån erfarenhet av lunkarya och CH- teddy?

ska utöka min flock lite och har små spanat på dessa raserna
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Hej och välkommen in hit.

Äntligen någon mer som hjälper till och liva upp tråden. :angel:

Jag har ingen erfarenhet av nån av dom mer än att CH-teddy verkar så mysiga. :D

Vad är det för övriga marsvin du har? :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

hihi
jag har en shelti hane, kastrerad och en teddy hona bara nu.

Teddy står mig varmt om hjärtat och så råkade jag få syn på CH-teddyn och blev tok kär!!
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Kan man låta bli att inte bli kär i CH-teddy? :p

Hade jag inte inriktat min uppfödning på abby och skinny/lakeland hade jag lätt införskaffat en CH-teddy, men vem vet kanske kommer in en i flocken ändå om några år. ;)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

kl
så nu har har bestämt mig för att det blir CH teddy som ska flytta hem till mig så nu letar jag för fullt efter lämpliga djur.. är dock fortfarande sugen på lunkaryan men drar mig lite för den långa pälsen
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

nej jag har ju redan en shelti som jag bara klipper ner hela tiden med trimmer!!
min pojkvänn frågade mig lite fundersammt häromdagen..
- varför ska du ha fler marsvin med lång päls när du bara klipper dom kort??
och det har han ju rätt i!!
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Hej här kommer en ny marsvinstoka......
Har just nu 3 st en teddy hane Bobbo drygt 4 år, en tjejperuan Majsan omplacering 4,5 och en liten tjejvirvelvind Kakan omplacering på 2,5.
Dom är verkligen mina småhjärtan :love::love::love:
För några veckor sedan blev jag med kanin också Hoppsan. Han sprang utanför jobbet, antagligen utsläppt :mad: för han dricker ur vattenflaska allaredan. har tänkt att han ska få gå ihop med mina hjärtan när han landat lite mera. Är det någon som har någon erfarenhet av det? är jag tvungen att kastrera honom????????????+

Tacksam för råd.
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Jasså du klipper din sheltie med trimmer hur går det? Har du en speciell trimmer?
Jag klipper min flicka med sax, drygt och tidskrävande. :p
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

hur smidigt som helst!!

rakar bakkroppen och lämnar från frambenen och framot, det klipper jag med sax!
han ser ut som ett lejon!!! och han tycker han e jätte fin!!

köpt en trimmer för nos/tas till hund på clas ohlson för ca 200 kr.. finns dyrare (och ) bättre i djuraffärer och på nätet, köpte bara denna för att testa om han tyckte att det var ok att bli klippt så kommer väll så småningom investera i en bättre.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 298
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 343
Senast: Kirie
·
Övr. Hund Har inte sett någon BC tråd, så startar en själv. Så in med bilder och prestentationer med era bordercollisar. Sen kan vi väl tjattra...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 352
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp