Bukefalos 28 år!

Marsvins Tråd 2008

Sv: Marsvins Tråd 2008

Min lilla marsvinshona, Smilla. Här tillsammans med min vovve, de är bästa polare, de tvättar & pysslar med varandra.:) (såklart under uppsyn)
20529508.jpg
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Åh så söta de var tillsammans!

Önskar att vår hund hade velat vara lite trevligare mot grisarna. Han är ju intresserad, men kanske inte på riktigt rätt sätt. ;)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Min lilla marsvinshona, Smilla. Här tillsammans med min vovve, de är bästa polare, de tvättar & pysslar med varandra.:) (såklart under uppsyn)
20529508.jpg

Gud så söta dom är :D
Vad är de för ras på hunden? blandis?
SKITSÖT ialla fall
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Oh vad härligt att se en till som vänjer djuren vid varandra så dom kan leva i harmoni. :D Känns annars som en hel del tabu i marsvinsvärlden att hundar ens ska få titta genom burgallret.

Alla hundar jag får hem (lånar hundar lite här och där av vänner och bekanta) får hälsa på marsvinen SNÄLLT så dom ser vad det är för något och marsvinen slipper vara rädda för det stora monstret. ;)

Min minsta är nästan elak. När dom är lösa på balkongen med mig och lilla hunden så går hon fram till hunden och försöker bita den i tassarna men avbryter direkt när hunden kollar på henne. :p

Mina marsvin är helt hundvana och är inte ett dugg rädda för hundar och det är jätteskönt för då stressas dom ju inte upp av deras närvaro. :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

De är lika många/få som innan. :) Har ingen brådska med det utan väntar lugnt och snällt på att du ska få smågrisar längre fram. :D

Killarna mår bara bra i övrigt, de har fått lite nya leksaker och är helt tokiga allt gräs som finns nu. ;)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Ja till hösten får jag troligen en kull. Låter henne gå med pojk runt juli, hon är ju 5 månader 26 juni. Sen ska man ju låta dom gå ihop 4-6 veckor och då är det skönt att ha t ex hela juli.
Jag kommer låna hem en hane från AbbyLines, hon har två hanar min flicka kan gå med. :)

Tjejerna här hemma skriker i kör för att få mer gräs och få springa på balkongen.
Så länge det är uppehåll så går dom ute större delen av dygnet på balkongen med vatten, hö/gräs och sitt tält och lite så. Och dom älskar sin megastora "bur". Hur många marsvin har en bur som är 1,5x5 meter liksom. ;)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

De verkar verkligen ha det jättebra. Önskar att mina kan få samma chanser till ordentlig utevistelse snart.
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

3:e våningen...:angel:

Men jag ska bygga en ordentlig utebur och ha ute hos mormor (i stallet) så får de följa med dit en del i sommar. :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Plastpinnar för häststaket 3-4 st sen finns 5x0,5 m finmaskigt nät hos jula för 69 kr. ;)
Så funderade jag på att kunna göra en mobilutebur. :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Ska försöka lösa det så fort jag kan.

Nu har killarna fått en provisorisk utebur på balkongen i alla fall. 3 kvadrat där alla 3 kan gå ihop (är dock hemma under tiden eftersom jag inte litar till 100% på att de kommer överens) är bättre än 2 tråkiga kaninburar.

De verkar nöjda och skuttar omkring i alla fall. :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Skönt att ge dom mer utrymme. :)

I helgen ska pojkvännen och jag göra om en hundgård till marsvinsgård. :D
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

*puttar på denna tråden*

Vad sker ute i bukes marsvinsvärld? :)

Kan uppdatera för min egen del iaf!
Marsvinen har bott ute hela sommaren i sin hundgård och njutit, bättre musklade och känns friskare och piggare än innan.
Går och väntar in tiden tills min abby sätts med hane i slutet av augusti, ska bli så kul! :D

Sen så ska jag utöka min flock med en liten lakelandflicka.
Även hon ska så småningom avlas på.
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Som ny bliven marsvinsägare måste jag vissa mina två söta pojkar
Vidar som är ett svart och vit släthårigt marsvin född 21April
37666_1217775566.jpg



Och lilla Arvid som jag köpte idag
Han är ett vitvirvel marsvin med ljusblåögon
87618_1217776041.jpg
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 296
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 343
Senast: Kirie
·
Övr. Hund Har inte sett någon BC tråd, så startar en själv. Så in med bilder och prestentationer med era bordercollisar. Sen kan vi väl tjattra...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 352
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp