Bukefalos 28 år!

Marsvins Tråd 2008

Sv: Marsvins Tråd 2008

Okej, här kommer 2 bilder. det kom kaffe och sockerkaka emellan. :angel: Lägger upp fler ikväll.

Skrik utomhus
19714657.jpg


19714658.jpg
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Fler bilder på Skrik & Panik...Kunde inte ta så många bilder in action då jag var ensam och hade fullt upp med att hålla koll på två lösa (hysteriska :D) marsvin.

Panik tvättar sig noggrannt.
19721005.jpg


Nyputsad Panik och Skrik gör sig redo för att utforska yttre rymden efter en hel vinter inomhus.
19721007.jpg


Skrik i det gröna.
19721006.jpg


Upptäcksfärd!
19721008.jpg
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Det här är mina 2 marsvin båda är ca 3 år gamla :) Så söta!
Den första är rasen Lunkarya och den andra är blandras med virvelmarsvin. Båda är honor =)
pic_show_id19737613.html
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Marsvins Tråd 2008

Så söt Lunkarya. Har också en. Tänkte ladda upp bilder på mina marsvin men det funkade inte :(
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Testa ladda upp den som publik bild så den blir tillgänglig för alla och inte bara vänner/användare på pixbox. :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

hej.har ett marsvin som fick kramp i förrgår,varit hos vet o röntgat men de ser inget.hon får c-vitamin regelbundet.verkar som balanssinnet är påverkat o fick en liten kramp idag också.vet sa att det kanske är epilepsi,svårt att veta.någon som känner igen det här o har tips p vad det kan vara.tacksam f all hjälp...
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Beror lite på vad för kramp. Den enda krampen som jag har stött på är när de lider av kalkbrist. Då behöver de få i sig (idomin)kalk och solljus.
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

*lånar*
Varning för bildbombning.....och förlåt för vissa stora bilder.

Här är marsvinen som finns hemma hos mig

Nella, snart 6 år, golden agouti och vit
Nella.JPG

Bild163.jpg


Svinto, teddy, 1½ år
Som liten
Svinto.jpg


Nu
Bild240.jpg


Tequila, lemonagouti (?) och vit, 1½ år
2007021.jpg


Såhär såg hon ut som liten
Tequila!.jpg



Här Nella tillsammans med kompisen Molly, som dog sommaren 2006
Bild%20115.jpg

Nella%20o%20Molly%20sommaren%2005.jpg
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Ja, dom är riktigt härliga! :)

vart har du köpt din? hos uppfödare?
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Kl*
sådär ja då var de dax igen att skaffa marsvin, efetr ca 1 års uppehåll ska jg nu skaffa 4 marsvin 2 honor och två hanar..

Har dock jäte svårt att hitta honor till vettigt pris.. hanarna är redan fixade;D

ska bli skoj med lite ny tillskott..
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

ras spelar ingen större roll, inte allt för dyra..har du något att erbjuda pm:a då gärna tror inte de uppskattar "försäljning direkt i forumet;D
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Många oerhört söta marsvin i den här tråden. Jag är ny med det här och börjar bli lite förtvivlad. Det är nämligen så att tjejen fyller år nu på lördag och hon är helt galen i marsvin, men har inte haft något på 15 år. Nu håller jag på att bygga en stor marsvinsbur åt henne i smyg, och hade givetvis tänkt köpa henne ett par marsvin också.

Men, då visar det sig att det inte går att få tag på marsvin i Umeåtrakten för tillfället. Panik med andra ord. Ingen som har några kontakter eller någon här i Norrland som har några marsvinsungar över? :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Många oerhört söta marsvin i den här tråden. Jag är ny med det här och börjar bli lite förtvivlad. Det är nämligen så att tjejen fyller år nu på lördag och hon är helt galen i marsvin, men har inte haft något på 15 år. Nu håller jag på att bygga en stor marsvinsbur åt henne i smyg, och hade givetvis tänkt köpa henne ett par marsvin också.

Naaaw, så sött! :love:
Det lär ju definitivt bli en present som uppskattas!
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Idag har 2 av mina sötingar fått vara ute i gröngräset. Dom har varit med mig hos mamma och pappa och bott här sen i tisdags. :p

Bilder kommer senare. :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

jo visst är det mysigt.. saknar de som attans nu när jag inte haft det på ett tag:p håller emd på att bygga bur:D ska troligen hämta två hanar i kväll bilder kommer troligen sen då;D men vill ha en eller två hona/honor.. så jag kan få småttingar d ee ju så underbara..
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

kl

Jag skulle bara saga att jag kopte en gris till :love: Glenn och Percy fick en liten 9 veckors virvelkompis forra tisdagen. Han heter Gunvald men just nu kallas han 'den vilda bebin'. Det gick pa ett par dagar att vanja alla vid varandra och sedan ett par dagar tillbaka bor den lille med de andra grabbarna.
Ska lagga ut foton snart ocksa :)
 
Sv: Marsvins Tråd 2008

Tråkig uppdatering från min sida...

Tjalle dog igår, 4,5 år gammal. Hennes krampanfall som jag berättat om här tidigare hade blivit värre den senaste tiden. I måndags var jag hos veterinären och fick antibiotika, medicinen hjälpte inte och igår fick hon somna in. Att det var helt rätt beslut gör att det känns lite lättare, men det är naturligtvis väldigt tomt efter henne. :cry:

DSC00182.jpg

Tjalle och Norpan äter godis

Kvar hos mig finns Norpan, drygt 6 månader gammal. Om allt går som det ska hämtar jag hem en ny bebis på lördag. Norpan är inte alls glad över att vara ensam så jag hoppas att hon kommer att vara snäll mot den nya.

DSC00185.jpg

Vad göööör du för nåt? Har du mer godis?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 547
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 305
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 362
Senast: Kirie
·
Övr. Hund Har inte sett någon BC tråd, så startar en själv. Så in med bilder och prestentationer med era bordercollisar. Sen kan vi väl tjattra...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 357
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp