Bukefalos 28 år!

Marvinstråden!

Sv: Marvinstråden!

Jättesöta! Gillar verkligen färgen på den sista :d

Här kommer nytagna bilder på våra svin!
Chicken
29099637.jpg

29099642.jpg


Doris
29100126.jpg

29099641.jpg

Doris pandarumpa!
29099638.jpg


Sniffi har jag redan visat på. Har fler bilder på dom tillsammans som jag lägger upp senare. Datorn krånglar.
 
Sv: Marvinstråden!

Härlig färg på den "röda", är den så röd eller luras bilderna lite?

*kl*
Lite nya bilder på mina små:
01-146.jpg

(teddie)

02-136.jpg

(snorkfröken)


04-126.jpg

(Chimera)

07-75.jpg

(Scarlet och Akima och jo de två är vana vid varann så ingen fara för marsvinet!)

Sen har jag startat upp ett litet omplaceringhem för marsvin. I och med att jag tog hand om Teddie för att omplacera fick jag upp ögonen för hur många andra som behöver flytta...och vips har jag två nya honor på väg in. Har satt ihop en hemsida för omplaceringen och mina egna marsvin...men länka får man ju tyvärr inte...:(
 
Sv: Marvinstråden!

Dom har rätt höga krav på abby-rasen.
Det kan dra ner en hel del poäng om marsvinet inte har virvlarna lätt. Men testa en utställning så får du en bedömning vad dom anser - titta gärna efter Pernilla Holmberg som domare på strävhår för hon är duktig!
 
Sv: Marvinstråden!

*kl

här kommer mina tre småsvin!
dåliga bilder, kanske kan försöka fota lite snygga nån dag när det är ljust...

IMG_0720.jpg

Ronja, Cornelia och Dunet (6, 5 och 6 år).
Alla tre Zoomarsvin.
Dom två släta köptes som sällskap till mitt förra gammelmarsvin när hon blev ensam (hon hade ett jäkla humör och var så elak mot dom små att hon fick bo med min dåvarande dvärgvädur istället, sista åren innan hon dog 9 år gammal kom alla dock överrens!), den långhåriga (nerklippta) tog jag med hem ett år senare efter att ha praoat i en djuraffär ;)

Dom bor nu i två ihopsatta burar, 50 X 170. Tre pigga och framförallt matglada tanter!

från kvällens soffmys;
IMG_0796.jpg


IMG_0790.jpg


IMG_0806.jpg


Lowa (hunden) är jättesnäll och försiktig med grisarna, och de gillar henne också, brukar nosa och pussas med varandra :D
Svinen har ju funnits här hela Lowas liv så det är ingen stor grej!
Lowas favoritstund på dagen är när marsvinen får grönsaker (helst morötter) då sticker hon fram nosen och vill smaka :D
 
Sv: Marvinstråden!

*kl*
Nu tror jag det är dags för att putta till tråden igen.

I Fredags natt anlände två nya tjejer till mig, båda skall omplaceras.

Klarabella, f.2006 Lakeland
02-21.jpg


Skipper f.2008 coronet
01-18.jpg


Klarabella är det tjockaste och största marsvin jag sett, hur söt som helst! Skipper är mer "normal" i storlek, fin silversvart färg.
 
Sv: Marvinstråden!

Vad fin Skipper är.

Om en vecka kommer jag hämta mina småttingar :love:.
Fingal-Renrasig teddy och Gabriel-Blandning.Gissa om man sitter och längtar.
 
Sv: Marvinstråden!

Vilka sötnosar! Klarabella var jättefin, fin färg :)

Här är fler bilder på mina svin!

29099645.jpg

29099646.jpg

29099649.jpg

29099651.jpg

29099653.jpg


Just nu är jag helt inne på att skaffa ett till (och sista på ett tag...) marsvin, en skinnyhona! Jag är lite kräsen när det gäller färg och teckning på henne så jag har inte hittat någon än. Men sökandet fortsätter!
 
Sv: Marvinstråden!

Är alla släthårsbebisar ganska långhåriga som små eller kommer min Sniffi bli lite långhårig när hon blir stor? Hon har betydligt längre päls än Chicken som också är ett släthår.
 
Sv: Marvinstråden!

Just nu är jag helt inne på att skaffa ett till (och sista på ett tag...) marsvin, en skinnyhona! Jag är lite kräsen när det gäller färg och teckning på henne så jag har inte hittat någon än. Men sökandet fortsätter!

Helt rätt tänkt :). Skinnys är underbara! Min nästa (när någon av de jag har nu lämnat in) skall bli en svart hona med vita tecken...det är min "drömskinny".
 
Sv: Marvinstråden!

Jag tror nog att hon kan komma att bli lite långhårig, helt slät blir hon inte i alla fall ;)
 
Sv: Marvinstråden!

Misstänkte det! Pälsen är mycket längre än på mitt "riktiga" släthår. Då kommer det bli så att jag har 4 marsvin med 4 olika hårlag när skinnyn kommer hem :D

TwiggyM: Den honan jag har bokat kommer också från Imargos. Det är en av hennes egna honor som jag får hem på fredag. En black/golden/white med vit bläs :)
 
Sv: Marvinstråden!

Min bur står på hjul på golvet. Mycket bra säger svinen eftersom man kan krypa under där och bajsa :devil:
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 217
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: cassiopeja
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 460
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 614
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp