Marvinstråden!

Sv: Marvinstråden!

Okey, jo jag har köpt honom av gina. har även köpt 2 andra marsvin av henne. :)

Gör de, alltid kul att se hildings halvsyskon :)
 
Sv: Marvinstråden!

Vilka fler är det du har från henne, har nog träffat iaf hälften av hennes under olika utställningar.
Nästa helg kommer hon hem till mig för ytterligare en utställningshelg och då har hon även med sig Imargos WWW och Imargos Take a Chance som jag ska vara fodervärd åt, så lånar ett par av hennes bilder för att visa upp finingarna som ska bo hos mig ett tag. :)

Här är Jinx & Hilding (från bilddagboken, Jinx närmast kameran på alla):
78741_1227563420.jpg


41730_1227563458.jpg


23084_1227563506.jpg


Här är Imargos WWW:
erikadraktig013.jpg


Här är Imargos Take a Chance:
SG1L1651.JPG
 
Sv: Marvinstråden!

okey, hihi va gulliga. jag Har Disa och Viva la vida med. trivs jättebra med dem! blire utställning för dig i helgen då?
 
Sv: Marvinstråden!

kolla in min blogg så finns de bilder på henne. :D metrobloggen.se/hazardous
 
Sv: Marvinstråden!

kl

Jag gillar verkligen inte marsvin men efter att ha tittat i den här tråden måste jag erkänna att vissa bara är SKITSÖTA!!! :love:
 
Sv: Marvinstråden!

Ja jag ska försöka ta mig tid att fota sen när jag får hem dessa goingar. Kanske fotar lite under utställningen med och skickar in bilder. :)
 
Sv: Marvinstråden!

blire utställning för dig i helgen då?

Missade visst att svara på just den frågan. :p

Ja det är utställning för mig nu i helgen.
Igår var jag med och hämtade burar till utställningen och idag har jag ställt i OST (ostandardiserade raser) och även suttit som sekreterare åt en engelska domare när han dömde abbessinier och lunkarya.
Första gången jag satt och skrev så var svårt särskilt när det blev på engelska, men han var bra och förklarade sakta för mig när jag frågade.
Så nu sitter jag bara och är hjälpande hand åt Gina resten av dagen för nu ska jag inte ställa förrän i morgon.
 
Sv: Marvinstråden!

*knappen*

Jag har raderat ett par inlägg eftersom Marsvinstråden i synnerhet och Andra djur i allmänhet inte är rätt forum för hemsidefrågor.


//lizan, moderator
 
Sv: Marvinstråden!

Okey, vad roligt.du får ta och berätta hur det gick för dig under helgen :)
 
Sv: Marvinstråden!

Kitty kom 2 av 5 i sin ena klass vann över sin dotter precis. :)
I sin andra klass kom hon 3 av 3 men det var inte konstigt.

Jag fick bra kritik så jag är nöjd med placeringarna! :D
 
Sv: Marvinstråden!

vad roligt, Hoppasja kan åka på utställning med mins nästa gång det blir någon :)
 
Sv: Marvinstråden!

Hej, nu behöver jag lite marsvinstips! Min sambo är allergisk och för att underlätta planerade jag att flytta ut grisarna till vårt uterum. Ringde veterinären och rådfrågade, hon berättade att de inte kommer klara sig utan en s.k. grislampa. .

Alltså, grislampa införskaffades och igår flyttade jag ut marsvinen. Tittade till dem med väldigt jämna mellanrum och tycket inte att grislampan hjälpte alls mkt. Visst, det var varmt precis under, men det måste vara 50 cm fri luft emellan. När man kände med handen i buren var det lika varmt både där lampan var riktad som på andra sidan buren.

Alltså fick de flytta in igen, ville inte mötas av två små ihjälfrysna marsvin på morgonen...

Är det någon som har marsvinen ute? Alltså, i icke isolerat uterum?
 
Sv: Marvinstråden!

Men var det varmare vid buren än övriga rummet då? Värmde inte lampan alls? För under grislampor i svinstall är det ju klart varmare, men värmen isoleras ju inte, så att det spridits i buren är väl inget negativt?

Kan du inte sätta dit en termometer och kolla hur varmt det är i buren? Säkrare än att känna med handen kanske.
 
Sv: Marvinstråden!

*kl*
En tråkig uppdatering från min sida. Två av mina tre tjejer dog hastigt i en olycka förra helgen. Scarlet och Chimera gick bort och kvar blev Snorkfröken alldeles ensam. Jag var fullständigt förstörd! Aldrig hade jag trott att två marsvin skulle kunna påverka mig så starkt.

Vi blev såklart tvugna att väldigt snabbt hämta hem en ny vän till Snorkfröken då honorna jag har här för omplacering inte alls var sugna på att umgås snällt med henne.

Så Söndag kväll kom lilla Vildvittra in i våra liv. Hon är ca 7 veckor gammal och virvel utan stam.
2-13.jpg


1-16.jpg


Igår kom det sedan hit en ny flicka för omplacering, en 5 årig PimPim. PimPim hade bott ute på en balkong alldeles ensam i kylan och en marsvinskunnig kvinna hittade henne, fick henne och lämnade henne till mig. Det var väldigt tomt här hemma med bara Snorkfröken och lilla Vildvittra så idag fick PimPim flytta ihop med mina tjejer och hon är så mysig att det lutar åt att jag behåller henne själv.
pimpim1.jpg


pimpim2.jpg
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 154
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: cassiopeja
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 284
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 546
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp