Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

voltis

Trådstartare
Ja nu är vi redan här, vid den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2014!

På lördag smäller det och det är följande artister som medverkar:


1. Alcazar – Blame It On The Disco
Låtskrivare: Fredrik Kempe, David Kreuger och Hamed Pirouzpanah
Behöver väl ingen större presentation! Varit med förr, en gång föll de precis på målsnöret (med en av mina favoritlåtar: not a sinner nor a saint) Brukar gilla deras discoinfluenser så hoppas på ngt bra!

2. I.D.A – Fight Me If You Dare
Låtskrivare: Albin Nicklasson, Lousie Frick Sveen och Nicklas Laine
Vet inte mkt om denna grupp, men vet att killarna bakom Ida är med i en annan grupp annars som en kompis är manager till.. "jag mötte lassie". Men det är ej riktigt min musikstil. IDA vann dock allmänhetens tävling, där låtskrivarna är okända. Kul det!

3. Janet Leon – Hollow
Låtskrivare: Jimmy Jansson, Karl-Ola Kjellholm och Louise Winter
Var rätt uppskriven sist hon var med, men i mina ögon var det platt fall. Hon provar igen och vi får se hur långt det räcker denna gången.!

4. Ammotrack – Raise Your Hands
Låtskrivare: Jari Kujansuu, Mikael de Bruin, Thomas ”Plec” Johansson och Calle Kindbom
Säger sig ha en ny typ av hårdrock och det får vi väl hoppas för tycker det är mkt rock och grupper i år! Aldrig hört dessa innan så får väl se!

5. Josef Johansson – Hela natten

Låtskrivare: Josef Johansson, Peo Thyrén, Peter Boström, Jonas Lundblad och Thomas G:son
Aldrig hört talas om men sjungit hela sitt liv och managern är med i Noice. Kallar detta blandning av arenapop, enya och R Kelly. Kul mix hoppas på ngt bra!

6. Linda Bengtzing – Ta mig
Låtskrivare: Nicke Borg och Jojo Borg Larsson
förlåt men jag har så svårt för Linda B, som alltid låter likadant och har samma typ av låtar. Men hon säger att detta är ngt heeelt nytt i år! Så vi får väl se!

7. Ellinore Holmer – En himmelsk sång
Låtskrivare: Ellinor Holmer, Åsa Schmalenbach, Vanna Rosenberg, Josefina Sanner, Amir Aly och Henrik Wikström
Med i Glada Hudik bland annat och alltid hållit på med sång. Ska vara en sorgsen kärlekssång. Vet inte så mycket mer!

8. Anton Ewald – Natural
Låtskrivare: John Lundvik
Anton är tillbaka och ska väl visa Oscar Zia var skåpet ska stå? Hoppas på att hans mkt underhållande (duktiga) bakgrundsdansare är med i år igen, ngn som minns honom? Anton kallar årets låt för en vinnarlåt! Oj då ja vi får väl se!


Så vad tror ni??

Jag tror att Anton går direkt till final tillsammans med Alcazar (ja kanske trist att tippa två kända namn men tror så...).
Andra chansen kniper kanske Linda och Josef?
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Wiw vilket intresse för sista deltävlingen ;)
Lovar nästan att den slår del3 mex hästlängder hehe!

Funderar på snacks, och om dottern håller sig vaken så tror jag hon väljer cheezhearts, som även jag älskar! :d
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Haha jag som brukar vara så jätteintresserad känner att OS har tagit väldigt stor plats senaste tiden.

Jag tycker att det ska bli spännande att se vad dom "gamla" schlagerrävarna kan leverera!

Cheezhearts låter som en bra idé jag kanske snor den!
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

ammotrack innehåller en gammal granne till mig:D jag röstar olyssnat på Alcazar.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Alcazar och Anton final

Linda och Josef efter att ha tjuvlyssnat;)

Äter vet jag inte vi kan vara hos svägerskan och svågern, annars är vi hemma och kör på tapas
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Aldrig hört talas om men sjungit hela sitt liv och managern är med i Noice

Vilken poetisk sammanfattning av Mello -14 :rofl:

Jag lyssnade på enminutarna igår kväll och upplevde det som om möjligt ännu sämre än förra veckan. Det enda som stack ut för mig var faktiskt han som du beskrev så kärnfullt ovan - Josef Johansson. Lovande låt, dock inte ESC-material.

Men i övrigt var det urkass. Alcazar lät som de alltid gjort - känns inte den genren väldigt daterad? Duracell Bengtzing var inte min kopp te den här gången heller, Anton Ewald är veckans pungkramare, den Spröda Tjejballaden sjöngs mer än lovligt svajigt och sen var det lite rock också. :yuck:

Återstår bara att se om programledarna, manus och mellanakter är lika formidabelt usla imorgon som tidigare lördagar. Det har varit häpnadsväckande dåligt. Mello är helt klart i kreativ kris.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Jag tror Alcazar, Anton Ewald, Josef Johansson och Ammotrack är de bidrag som går vidare. Vågar dock inte chansa på vilka som går direkt till final resp. andra chansen.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Okej, nu har jag tjuvlyssnat en gång på alla bidragen och den enda låten som satte sig var Alcazars, har redan refrängen i huvudet.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Oj låter inte så hoppfullt inför i morgon alltså!

Men man vet ju aldrig, när man hör hela låten o ser framträdandet ;) (evig optimist)

Men kanske kan ana att vinnaren finns i deltävling 1 eller 2 iaf?
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Jag kommer inte ens ihåg vilka bidrag som gått vidare! Känns inte så lovande och jag ska ändå på finalen live!
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Jag vet inte ... När det är såhär jämngrått blir det ovanligt svårtippat.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Ska väl mest diskutera deltävling 4 här men... Tycker bla att Sanna och Panetoz fr deltävling 2 är lite i en liga för sig, proffsiga framträdanden och bra "riktiga" låtar.
Yohio är ju väldigt populär så hamnar nog i toppen han med!

Den som kan sticka upp är väl i så fall Ace från förra veckan?

Undrar om ngn i morgon kväll har chans mot bla dessa jag nämnt?
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Litar på Alcazar. Med Nicke Borg som låtskrivare kanske Bengtzing faktiskt kan få till nåt nytt.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Visst ja, Yohio hade jag glömt. Hoppas isåfall att det är med en internationell jury även i år. Förra året gav de en tydlig fingervisning om hur ointressant han skulle vara för Europa. (Även om jag tycker att han är urhäftig som person.)
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Ja, tror han kanske var lite nyhetens behag förra året bland tittarna? Nu är väl de mest hängivna fansen kvar. Och årets låt är i mitt tycke inte lika bra som förra årets... då tappar han röster från "ickefans" tror jag. Och som du sa, juryn röstar troligen inte på honom....
Tycker han är jättecool och sjunger bra, men som sagt låten är för svag.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Jag tycker snarare att han i media framstått som ruskigt osympatisk. Låtarna har väl båda två varit helt okej med melodifestivalsmått :)
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

*kl*
1 timme kvar till start.
Här har vi laddat upp med vin, super cheezedoodles och cola!
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Här har vi laddat upp med flunsan! Har redan spytt en gång rejält ikväll så tror jag skippar snasket idag.
 

Liknande trådar

Tjatter Höll på att glömma veckans viktigaste tråd! I morgon är det ju den sista deltävlingen för i år, vi kommer göra de sju sista bidragen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
10 519
Senast: Lavine
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 238
Senast: Scata
·
Äldre Ja ni läste rätt!! Det är dags för den SISTA deltävlingen i melodifestivalen 2018! :nailbiting: Det är med skräckblandad förtjusning...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 907
Senast: Bison
·
Äldre Ja ni läste rätt, det är redan dags för deltävling 2 i melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Jag hoppas, och tror att det...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
5 573
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp