Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

ja, jag gillar Alcazar och deras glada discolåt får gärna vinna finalen för mig, den behöver man inte skämmas för i Eurovision i alla fall...
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Jag hade förmånen (?) att bara ha bild men inget ljud, så i stället för att undra om den eller den låten var stulen kunde jag konstatera att Anton hade samma koreografi som förra året.
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Inte hunnit läsa tråden än, fick natta dotter direkt efter sändning sen blev det ej av.
Men lovar att läsa alla kommentarer snarast ;)

Mina tankar om deltävling 4:

Trodde den skulle vara bättre än den var! Ingen av låtarna hade wowfaktor eller har vinnarchans.

Alcazar o Anton som gick till final var de enda med helt ok låtar och fra feamträdanden.
Alcazar lät som Alcazar, jag gillar dom men det var inget nytt :(
Anton jämför man ju med förra året, och tyckte den låten var mkt bättre! Men han är duktig.

Hårdrockarna gick till AC men är verkligen ingen musik för mig!
Ellinore var söt och då men rösten höll inte och låten allt för medioker!

Glad att Linda föll bort, mkt svårt för henne.

Resten minns jag knappt! Ingen höjdarkväll, sommtoppades med en gammal Tomas Ledin!

Programledarnas duett var dock smårolig :)


Snart startar andra chansen tråden där ni kan diskutera låtarna där! :D
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Ursäktar alla stavfel med att jag skriver från mobilen ;-)
 
Sv: Melodifestivalen 2014 - deltävling 4!

Okej, mina tankar då

1. Alcazar – Blame It On The Disco
Jag gillade det, inget nytt och de kunde nästan lika gärna ha sjungit "Stay the Night" istället för "Blame it on the Disco" i refrängen men det var en bra show, medryckande och tillräckligt tjatigt för att den snabbt skulle sätta sig hos mig i alla fall.

2. I.D.A – Fight Me If You Dare
Låten (texten) var det inget större fel på men jag gillade verkligen inte tjejens röst, tyckte det lät falskt och skakigt. Tyvärr.

3. Janet Leon – Hollow
Jag hade förväntat mig mer av Janet. Tyckte det var ganska platt och tråkigt och jag orkade faktiskt inte lyssna så mycket på texten. Det enda jag kommer ihåg så här i efterhand är "Hollow, making me so hollow all I want is holding you again".

4. Ammotrack – Raise Your Hands
Första reaktionen: "Aaaargh! så dåligt det låter!", sen kom refrängen och det lät bättre i alla fall. Jag gillade refrängen mycket mer än verserna.

5. Josef Johansson – Hela natten
Trodde han skulle börja sjunga Rihanna - Stay ;)
Fin melodi men jag vet inte om det var fel på ljudet på min tv för jag kanske hörde 7-8 ord utöver "jag vill hålla dig hela natten".

6. Linda Bengtzing – Ta mig
Tråkigt, tråkigt, tråkigt, tråkigt... Jag gick på toa.

7. Ellinore Holmer – En himmelsk sång
Söt tjej men oj så nervös hon var och det hördes när hon sjöng.
Tycker på det stora hela både låten och framförandet var ganska intetsägande. Kommer inte ihåg något alls av låten, varken melodi eller text.

8. Anton Ewald – Natural
*Gäsp!* Känns som om man hört det här hur många gånger som helst och jag blir verkligen jätte uttråkad. Sen är jag lite "allergisk" mot skrevgreppet också och det tog ju inte många sekunder innan handen var där för att känna så "paketet" satt kvar :yuck:
 

Liknande trådar

Tjatter Höll på att glömma veckans viktigaste tråd! I morgon är det ju den sista deltävlingen för i år, vi kommer göra de sju sista bidragen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
10 518
Senast: Lavine
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 237
Senast: Scata
·
Äldre Ja ni läste rätt!! Det är dags för den SISTA deltävlingen i melodifestivalen 2018! :nailbiting: Det är med skräckblandad förtjusning...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 907
Senast: Bison
·
Äldre Ja ni läste rätt, det är redan dags för deltävling 2 i melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Jag hoppas, och tror att det...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
5 573
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp