Bukefalos 28 år!

Mer mot Knorrevången

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mer mot Knorrevången

Speciellt inläggen till Cissi som är ung
och kanske inte lika härdad som Pjok. Jag blir faktiskt illa berörd av sånt, man kan ju uttrycka sin åsikt ändå utan att bli rent ut sagt elak och få personen ifråga att MÅ ÄNNU SÄMRE.

Då kanske man ska hålla sig till sanningen- man vet aldrig vem som läser.

Och lida är för mig ett alldeles för starkt ord att använda för en sådan här- en gång till- skitsak i livet, tycka synd om passar bättre tycker jag, och inte är tycka synd om empatilöst?
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Och vad vill du med det här inlägget?

Därför att ginnes skrev inte bara "det är inte så smart att ge bort sin halvdanna häst" som hon förösker påskina. Utan det var mkt anklagande/elaka saker ungefär som en häxjakt mot Cissi. Hade du läst hade du förstått. Hon blev också bannad för det, så gunnar reagerade.
Nog om detta.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Efter att ha läst ett par sidor undrar jag om det verkligen är empati som avses, är det inte medlidande?

*knapplån*

Jag har berättat precis vad jag tycker, i korthet att det som är olagligt ska straffas, brister ska åtgärdas och att det säkert kommer att framkomma genom de utredningar som pågår.

Att jag sedan skulle tycka ditt eller datt (eller hyckla eller avstå tyckande etc) för att det är "medsystrar" - nä, nu går det väl ändå för långt?! Mina åsikter har jag, de är inte beroende på VEM som gör vad, det beror på handlingen. Jag tycker det är förkastligt att skänka bort sina defekta djur - oavsett vem som gör det (min man, min syster eller en okänd person).

Den enda jakt som bedrivs här är väl en rätt osaklig sådan på Knorrevången. Saker har förvridits (och när detta påtalats så beskylls man för att vara petig och rota i detaljer - frågan om boxarna var det faktist Pjok som redan in inlägg 19 ansåg detta vara viktigt). Det finns väl ingen som har missat de stora dragen i detta.

Och är det ändå inte dax att konstatera att om det inte funnits billiga eller gratis hästar hade situationen inte uppstått. Ö h t. Däremed inte sagt att det är OK att lura och bedra.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Jag har skrivit det förut, det är fult att luras, men jag lider verkligen inte för en sådan skitsak i livet- det skulle jag inte ens göra om det drabbade mig själv.
Förbannad skulle jag säkert bli ett tag för lureriet- men lida, never- det sparar jag till allvarligare händelser.

Sedan kan man ju vända på din stek också och se det ur den synvinkeln att om Pjok inte under trådarnas gång vräkt ur sig beskyllningar åt både höger och vänster- så kanske inte det blivit de diskussioner det blivit.

Det är lätt att raljera över andras olycka och kräva att andra ska ha samvete över både det ena och andra. Men för din egen del verkar du ta hästeriet med en axelryckning. Så länge det inte gäller vad andra gör vill säga...
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Läs Whirles inlägg en gång till så förstår du vad jag menar.

Ja, och som du säkert förstår så anser jag inte att det bedrivs nån häxjakt på dem som skänkt bort sina hästar, jag tycker precis som innan att det är oansvarigt och man kan göra betydligt mer för hästen när man inte längre kan ha den kvar!
För hur gärna vi än vill att världen ska vara rak ärlig o sann, så vet nog de flesta att den inte är det och därför måsta man vidtaga vissa åtgärder och ta ansvar.

Och jag tror alla de som drabbats av detta nu, starkt skulle rekommendera att inte skänka bort hästar till hem oavsett hur bra det låter.

Jag tycker snararde då det är häxjakt på knorrevången som anklagas för både det ena o det tredje som visar sig vara osant.. De är på väg mot ett åtal, måste man då späda på historien med lite påhittat?
Kan vi inte vänta o hoppas på en fällande hård dom?

Det är oxå något jag tror ni missat, att man inte tror saker räcker för åtal o fällande dom, betyder inte att man inte tycker de borde bli dömda!
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Men snälla - nu är du väl väldigt OEMPATISK?!

Att få sin man bortryckt i en bilolycka och stå ensam med två barn, att få sin nyfödda dotter dödad av en rattfull - då uppstår lidande.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Därför att ginnes skrev inte bara "det är inte så smart att ge bort sin halvdanna häst" som hon förösker påskina. Utan det var mkt anklagande/elaka saker ungefär som en häxjakt mot Cissi. Hade du läst hade du förstått. Hon blev också bannad för det, så gunnar reagerade.
Nog om detta.

Du är inte precis rätt person att mästra om elakt skrivana saker. Minns du inte? Vill du ha en länk?:D

Boj kan få läsa- det är bara att be mig.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Läs Whirles inlägg en gång till så förstår du vad jag menar.

vet att du inte svarade mig....

Men jag fattar faktiskt inte.....

1. Hennes parareller med pengar, ehh...:confused:

I de fall där bedrägeri ska utredas, har det skrivits något kontrakt eller är det muntlig överenskommelse? Dvs ord står mot ord, kan bli svårt att få fällande dom isf

2. Våldtäktspararellen...något krystad...

Det som skrivs här tycker inte jag är "skyll dig själv" Utan med tips o tankeställare hur man UNDVIKER att bli lurad
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Det är lätt att raljera över andras olycka och kräva att andra ska ha samvete över både det ena och andra. Men för din egen del verkar du ta hästeriet med en axelryckning. Så länge det inte gäller vad andra gör vill säga...

:confused:

Jag lider inte för en sådan sak som en bortgedd slaktat häst- gör du?, tycka synd om passar mig bättre i ordval.

Och varför anmälde du inte din tränare för djurplågeri när du sett hur h*n behandlar sin egen häst- eller tar du andras plågade hästar med en axelryckning?
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Efter att ha läst ett par sidor undrar jag om det verkligen är empati som avses, är det inte medlidande?

*knapplån*

Jag har berättat precis vad jag tycker, i korthet att det som är olagligt ska straffas, brister ska åtgärdas och att det säkert kommer att framkomma genom de utredningar som pågår.

Att jag sedan skulle tycka ditt eller datt (eller hyckla eller avstå tyckande etc) för att det är "medsystrar" - nä, nu går det väl ändå för långt?! Mina åsikter har jag, de är inte beroende på VEM som gör vad, det beror på handlingen. Jag tycker det är förkastligt att skänka bort sina defekta djur - oavsett vem som gör det (min man, min syster eller en okänd person).

Den enda jakt som bedrivs här är väl en rätt osaklig sådan på Knorrevången. Saker har förvridits (och när detta påtalats så beskylls man för att vara petig och rota i detaljer - frågan om boxarna var det faktist Pjok som redan in inlägg 19 ansåg detta vara viktigt). Det finns väl ingen som har missat de stora dragen i detta.

Och är det ändå inte dax att konstatera att om det inte funnits billiga eller gratis hästar hade situationen inte uppstått. Ö h t. Däremed inte sagt att det är OK att lura och bedra.


Du tycker inte att det är ett dugg bra att det kommer fram i ljuset så att fler slipper drabbas?

Just Pjok är nog inte ute efter empati från er. För henne är hästen borta och en död häst lider inte. Men hon kämpar för att det här inte ska fortsätta ske! Att fler ska slippa bli lurade. Du och jag och många med oss väljer att slakta våra hästar men nu finns det fortfarande folk som väljer att ge bort sina hästar för att de på ett eller annat sätt inte kan ha dom kvar. Vi vet inte hur illa situationen ser ut för en hästägare och det kan inte vi döma heller. Alla människor är olika starka psykiskt. Ska man då inte på lagligt sätt försöka stoppa dom bedragare som finns på marknaden? Ska man låta det olagliga ske under parollen att folk får skylla sig själva?
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Det är oxå något jag tror ni missat, att man inte tror saker räcker för åtal o fällande dom, betyder inte att man inte tycker de borde bli dömda!

Mitt i prick, sedan ska man inte glömma att det är olika saker som läggs upp i åtalet, som inte kommer att blandas.


Djurplågeri är en bit ex, dålig o misskött häst i hagen, hästar som väntat för länge på slakt i ej godkända stallar. Och det ska bedömas som alla andra fall som har djur på samma sätt så inte lär den biten bli fängelse- djurförbud möjligen.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

vet att du inte svarade mig....

Men jag fattar faktiskt inte.....

1. Hennes parareller med pengar, ehh...:confused:

I de fall där bedrägeri ska utredas, har det skrivits något kontrakt eller är det muntlig överenskommelse? Dvs ord står mot ord, kan bli svårt att få fällande dom isf

2. Våldtäktspararellen...något krystad...

Det som skrivs här tycker inte jag är "skyll dig själv" Utan med tips o tankeställare hur man UNDVIKER att bli lurad

Jag fattar inte heller, kvinnan kanske behövde en chartersemester för att orka engagera sig mer i barnen?

Hur som helst kanske jag är jätte udda som varken skänker bort hästar eller pengar eller springer runt naken på fyllan och tycker att ingen ska våldta mig bara för att jag är naken..
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Det kommer ALLTID att finnas folk som drar nytta av att någon annan skänker bort eller säljer till underpris. Vissa är bilhandlare, andra är hästhandlare, ytterligare andra är folk som egentligen inte har råd att ha hund.

Problemet är inte löst genom att Knorrevången åtgärdar sina brister. Problemet kommer aldrig att uppstå om folk verkligen känner för sina djur. Och tar sitt ansvar. Istället för att välja att tro på guld & gröna skogar och sedan ge bort till första bästa som kommer och har en snygg historia.

Tar man ansvar för sitt djurägare uppstår inte detta.

Tillägg: jag känner stort medlidande. Med djuren som blir en slit- och slängvara för att det är enklare för ägaren.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

jorå, jag har också skrivit dumma saker, fast bara till dig, men inte för saker som du gjort i livet utan för att jag retat upp mig på sina tidigare aggressiva inlägg, som faktiskt har blivit bättre. :bow: Med undantag för de till Cissi.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

Problemet är inte löst genom att Knorrevången åtgärdar sina brister. Problemet kommer aldrig att uppstå om folk verkligen känner för sina djur. Och tar sitt ansvar.

Rätt, Knorrevången är långt ifrån ensam, ore kött är ett ex och det är inte det enda och var har de fått alla då bevisligen svartslaktade hästar ifrån?

Här verkar alla tro att knorrevången är ensam om att håva in hästar som ingen vill ha.
 
Sv: Mer mot Knorrevången

:confused:

Jag lider inte för en sådan sak som en bortgedd slaktat häst- gör du?, tycka synd om passar mig bättre i ordval.

Och varför anmälde du inte din tränare för djurplågeri när du sett hur h*n behandlar sin egen häst- eller tar du andras plågade hästar med en axelryckning?

Och du vet om jag anmälde eller ej?!
Det verkar som att du kommer med lite falska påståenden för att själv plocka några poäng!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 694
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 651
  • Artikel
Dagbok Hade besök av syster + systerdotter igår! Efterlängtat besök och W var så taggad på att få hänga lite med M igen. Glada ungar som...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
623
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp