Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Appropå detta med ringar igår i andra tråden...... varför blir grabbar som är ringmärkta uppraggade hela tiden??
bara en fundering
/s
Är inget jag noterat. Brukar kika efter ring och finns det en så vet jag ju att det inte är något att tråna efter...
Har mer eller mindre gett upp nu, känner mig inte d minsta sugen på dejt just nu, inte med någon:p
Ska jag träffa någon så får det bli om det blir, orkar inte med hoppfulla träffar med personer jag inte känner. Får försöka röra mig ute bland folk så kan det ju dyka upp något/någon, men inte sugen alls på ett förhållande just nu.

Följer dock er andra;)
 
Nu har jag tagit bort mina profiler på MP och HP, det känns på något sätt som en befrielse att inte behöva tänka på dejting längre. :)

Samtidigt känns det lite sorgligt att ge upp, jag hade gärna velat träffa någon att dela livets med- och motgångar med. :(

Det kan du hitta utan dejtingsajter :) jag hängde mycket på såna förut, men gav upp totalt med tanke på hur mycket oseriösa jag träffade/pratade med! Sen fann jag kärleken via jobbet istället.
 
Jag kan ju bara utgå från mig själv, och även en vän till mig är likadan. När jag ser att en man har ring så får jag ju ett bevis på att han är upptagen. Det får mig att slappna av då jag inte är intresserad av att inleda något med en som är upptagen. På mig märks det väldigt tydligt om jag är avslappnad eller inte. Avslappnad så är jag bl.a. glad, pratsam och inte rädd för att ha personer för nära inpå mig. Annars verkar jag mer allvarlig, är tystare och har en personlig sfär där jag backar/flyttar på mig om någon kommer för nära. När jag är avslappnad tror en del att jag flirtar med dem, särskilt då de har upplevt båda mina sidor på en kort tid där jag först håller avstånd till en person för att sedan stå nära nästa.

Så, det kanske kan vara en förklaring för några iaf :)


Jag tror lite på det där jag med , var på ett "event" för 14 dar sen ...dansa med en grabb nästan hela kvällen som hade ring på fingern o såg väl sådär ut , varken snygg eller ful ...sen sa han : Varför dansar du med mig när det är så många andra snyggare killar som stöter på dig ?
Jag : Ehhh....vadå andra stöter ? ...jag fattar aldrig när nån stöter men o andra sidan TROR jag att jag dansa med honom för att det var "säkert" ;) ...för jag fråga direkt om han var gift o då blev det som lugnt för mig och det är lättare o säga nej tack
..men tror det är enklare o hitta folk face by face iallafall för mig

Men nej, jag vill nog hellre vara själv :D
 
Det kan du hitta utan dejtingsajter :) jag hängde mycket på såna förut, men gav upp totalt med tanke på hur mycket oseriösa jag träffade/pratade med! Sen fann jag kärleken via jobbet istället.

Jo, det kan man ju såklart göra, men jag jobbar i en mansdominerad bransch och de enda kvinnor jag träffar genom jobbet är mina kollegor och de är gifta eller sambo allihop med något undantag.

Och krogen är inte min naturliga miljö även om jag är ute på AW ibland, men jag skulle aldrig komma på tanken att stöta på någon på krogen, inte för att jag inte skulle våga utan för att krogragg och ONS inte är min grej.

Jag får nog satsa på att gå en kurs om jag ska träffa någon, det kanske är dags att ta tag i att börja på en ridkurs för vuxna som jag har funderat länge på. :)

Det första jag ska ta tag i är att utöka min träning och gå ner några kg i vikt så att jag förhoppningsvis blir nöjdare med mig själv, jag beställde även 5 böcker som rör personlig utveckling igår, får se om det hjälper. :)
 
Eller någon danskurs! Och om det inte är något man känner sig bekväm med så får man verkligen en chans att utmana sig själv och kliva utanför sin comfortzone! :nailbiting:
I dans måste man dessutom ha lite fysisk kontakt och dessutom är det ett bra sätt få motion på. Så jag röstar på dans- och ridlektioner för @hestmannen ! :)

Danskurs har jag funderat på, problemet är att jag saknar all känsla för takt och ton. :)

Jag har verkligen försökt att förstå mig på takter i musik, men det fungerar inte.
 
Det kan du hitta utan dejtingsajter :) jag hängde mycket på såna förut, men gav upp totalt med tanke på hur mycket oseriösa jag träffade/pratade med! Sen fann jag kärleken via jobbet istället.
För min del går nog jobbet bort, mina kollegor är ungefär hälften så gamla som mig:p
Fast det kommer ju in en del chaufförer
Danskurs har jag funderat på, problemet är att jag saknar all känsla för takt och ton. :)

Jag har verkligen försökt att förstå mig på takter i musik, men det fungerar inte.
Jamen då är väl VERKLIGEN dans att rekommendera:) Kanhända får du fatt i såväl takt som dam;)
 
@TygerTyger Jodå, han tyckte att det vore trevligt att besöka platsen. Jag försöker ju avdramatisera det här så jag är glad att han svarade på det sättet som han gjorde, dvs med fokus på utflyktsmålet.

Jag får väl erkänna att jag börjar tveka lite nu. Att jag ens registrerade mig på HP var en impulsivgrej. Jag gjorde bara en slarvprofil då syftet var att kolla hur många personer som skrev att de var feminister eller inte ville ha ett förhållande med de könsstereotypiska rollerna. Hade inte tänkt maila med någon men kunde inte låta bli när jag snubblade över dennes presentation.

Jag bearbetar just nu ett antal destruktiva förhållanden det första för 8 år sedan och det senaste bara någon månad sedan, om jag då inte räknar med destruktiva familjeförhållanden. Så jag är nog inte redo för något nytt nu, men jag har ju fyllt i att jag söker vänskap så jag känner att det och då hans svar på träffen gör att jag borde kunna klara av det ändå. Eventuellt tar jag upp det med kuratorn idag och ser vad jag känner sedan, men jag vet inte om jag vågar riktigt. Jag skäms lite över att jag tog kontakt när jag egentligen kanske borde fokusera på mig själv. Så, nu har jag fått ur mig lite tankar här, alldeles offentligt, då kanske jag vågar bolla med kuratorn sedan :)

Tack så mycket för ditt utförliga svar! Jag tycker att det låter som om du resonerar klokt gällande din nya bekantskap. Just att man inte egentligen söker efter någon men plötsligt ramlar över någon man inte kan låta bli att kontakta verkar för mig som en gynnsam start, och om ni båda har fokus på aktiviteten och inställningen att det är vänskap som eventuellt kan bli aktuellt så låter det kanske inte så dramatiskt? Att bolla det med kuratorn verkar dock som en utmärkt idé! :) Lycka till, vad du än bestämmer dig för!
 
Själv ska jag radera min aktuella profil, jag lägger ner. Jag nöjer mig med mina katter. Och ska börja virka eller nåt. Igen.
 
Det första jag ska ta tag i är att utöka min träning och gå ner några kg i vikt så att jag förhoppningsvis blir nöjdare med mig själv, jag beställde även 5 böcker som rör personlig utveckling igår, får se om det hjälper. :)

Har du funderat på att åka iväg på någon träningsresa? Jag har för mig att jag sett någonstans där man annonserat specifikt om träningsresor för singlar, men jag kan föreställa mig att det finns en och annan singel på vanliga sådana resor också. Då blir det ju naturligt att man umgås lite längre tid och ägnar sig åt och pratar om ett gemensamt intresse under otvungna former. Och blir det ingen kärlek, så har du förhoppningsvis fått en motiverande träningsvecka i en ny miljö och nya likasinnade bekantskaper, och det är ju aldrig fel?
 
@tott @pajaztar @monster1

Jag tycker att flirtfunktionen är kanon! :D

Den är ett väldigt snabbt och effektivt sätt att signalera "Jag är intresserad. Är du?", som är kärnan i alla förstakontakter. Alternativ:
  • Kopierade mejl med standardfrågor om "läget" och eventuell semester. (Det finns ju mer utvecklade varianter där man knappt tänker på att de inte alls anknyter till ens presentation, men de är då "massproducerat unika" och fortfarande vilt kopierade.)
    Det här tycker jag är i princip samma sak som att skicka en flirt, men med högre press på mottagaren att svara. En flirt känns helt okej att ignorera om avsändaren är ointressant, men när det gäller mejl behöver jag ganska ofta fundera på huruvida ett artigt nej tack krävs. Även om jag i slutändan inte skickar något så har jag alltså lagt tid på själva tänkandet.

  • Personligt skrivna mejl med tydlig koppling till något i min presentation.
    När de här mejlen kommer från någon som jag inte alls känner någon dragning till så får jag lite ont i hjärtat. Naturligtvis får de ett snällt nej tack till svar, men då har alltså både avsändaren och jag lagt ned tid och känslor på något som inte leder ens till fortsatt kontakt.

  • Mer eller mindre oseriösa mejl.
    Jag hade föredragit en "Puss"-flirt eller något, så att jag hade sluppit läsa deras innehåll.
Om någon skickar en flirt till mig så kollar jag var de bor, och är det i Stockholmsområdet så läser jag presentationen. Är den intressant så kan jag skriva ett mejl, vilket känns lite extra värt det eftersom jag fått indikation på att vederbörande gillar mig, eller bara flirta tillbaka och vänta på att själv få mejl. Känns jättepraktiskt! :D Och när jag själv tar första kontakten så har jag lättare att förtränga de som aldrig besvarar flirtar än de som läser ett mer eller mindre välformulerat mejl och inte skriver tillbaka. :p
 
Appropå detta med ringar igår i andra tråden...... varför blir grabbar som är ringmärkta uppraggade hela tiden??
bara en fundering
/s

Nu är du bitterponte igen. Tidigare undrade du varför bara upptagna tjejer bjöd upp dig, nu undrar du varför upptagna män blir mer uppraggade än du. Du ser världen ur offerperspektiv, alla andra har det strålande men du lider. Sluta med det. Det kommer inte att ge dig en dejt.
 
Man vill ha det man inte kan få?

Nej allvarligt talat. Jag skulle inte gå fram till en man med guldring på vänster ringfinger.

Inte gå fram till? Nu känner jag mig som ett ufo igen. Precis som jag gjorde när ni skrev om att flirta i förra tråden. Ni gav tips om att man skulle le och fälla trevliga kommentarer. Och nu ska man inte gå fram till någon med ring.

Jag ler och är trevlig mot okända när tillfället ges, men inte kallar jag det flirt. Det är ju social kompetens för mig. Jösses vad jag kan ha verkat flirtig under åren. :D

Och jag skulle börja prata med en man med ring, jag tror mig aldrig i mitt liv ha försökt spana in någons ringfinger.

Men det kanske beror på att jag aldrig någonsin får upp ögonen för någon vid första anblicken. Attraktionen kommer efter ett tag för mig. Därför ser jag heller inte alla kontakter jag har med män som flirtar eller raggförsök. Men jag inser nu att jag kan ha blivit tolkad annorlunda väldigt många gånger.
 
Inte gå fram till? Nu känner jag mig som ett ufo igen. Precis som jag gjorde när ni skrev om att flirta i förra tråden. Ni gav tips om att man skulle le och fälla trevliga kommentarer. Och nu ska man inte gå fram till någon med ring.

Jag ler och är trevlig mot okända när tillfället ges, men inte kallar jag det flirt. Det är ju social kompetens för mig. Jösses vad jag kan ha verkat flirtig under åren. :D

Och jag skulle börja prata med en man med ring, jag tror mig aldrig i mitt liv ha försökt spana in någons ringfinger.

Men det kanske beror på att jag aldrig någonsin får upp ögonen för någon vid första anblicken. Attraktionen kommer efter ett tag för mig. Därför ser jag heller inte alla kontakter jag har med män som flirtar eller raggförsök. Men jag inser nu att jag kan blivit tolkad annorlunda väldigt många gånger.
Jag har vid några tillfällen fått höra att jag är flirtig, men jag har varit mig själv och skrattat, pratat och diskuterat med andra utan baktankar att det ska leda till något mer. Blir det inte väldigt tråkigt om man inte får vara glad och social om den man pratar med råkar leva i ett förhållande? :confused:

Jösses, jag brukar ju snacka med andra tjejer i toakön när jag är ute, betyder det att jag stöter på dem med? :nailbiting:
 
Jag har vid några tillfällen fått höra att jag är flirtig, men jag har varit mig själv och skrattat, pratat och diskuterat med andra utan baktankar att det ska leda till något mer. Blir det inte väldigt tråkigt om man inte får vara glad och social om den man pratar med råkar leva i ett förhållande? :confused:

Jösses, jag brukar ju snacka med andra tjejer i toakön när jag är ute, betyder det att jag stöter på dem med? :nailbiting:
Ja, lite så känner ju jag också. Jag har verkligen inte menat att flirta men sociala grejer går ju ofta ut på att träffa nya människor och då öppnar man sig ju och är otrevlig.

Att le och prata några ord med någon vid frukten på Ica ser jag heller inte som flirt. Jag tycker bara att vi svenskar är så tysta och tillbakadragna och jag vill gärna vara på annat vis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
500
Senast: corzette
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 615
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 421
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 843

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp