Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
DET var en svår fråga!

Jag vet inte hur det kan beskrivas. Förhöjt adrenalin, positiv känsla, lite pulshöjning? Kombinerat med en liten minskning av förnuftet;)
Det jag tänkt mig när någon skriver om pirr, är att det betyder ungefär lite småpilsk.

Men sammanhangen ordet används i, tyder på att jag har fel, tycker jag.

Plus att "lite småpilsk" inte riktigt känns som något att hoppas på ett förhållande utifrån. Snarare ett ONS om man är lagd åt det hållet.
 
En speciell positiv, mer eller mindre odefinierbar, känsla - säkert olika för alla.
Men då går den känslan alltså inte riktigt att prata om? Eftersom den är odefinierbar och individuellt olika?

Då blir jag ju ändå nyfiken på vad tex du menar när du skriver det?
 
DET var en svår fråga!

Jag vet inte hur det kan beskrivas. Förhöjt adrenalin, positiv känsla, lite pulshöjning? Kombinerat med en liten minskning av förnuftet;)

Jag tänker mig något såhär:
V4VsPQarqp.jpg


:D
 
Det där ser för min del ut som betydligt mer än något som kan beskrivas som "pirr"! :D

Haha, jo. Bilden är väl något överdriven men jag tänker mig att pirr är lite lite av det där. Sedan är jag inte direkt känslomässigt balanserad så för mig är nog pirr det där. Det pirrar liksom inte lite för mig. Inget - eller ål in typ.
 
Jag tänker mig något såhär:
V4VsPQarqp.jpg


:D
OT men den översta teckningen kommer mig att tänka på något en kollega berättade nyligen. Hon har problem med högt blodtryck och gjorde därför en sån där dygnsmätning då hon gick med mätare på under 24 timmar.

Det här råkade sammanfalla med en otäck upplevelse då en person föll ihop framför henne på gatan, hon kan HLR så hon försökte få igång honom (vilket tyvärr misslyckades).

När hon nästa dag lämnade in blodtrycksmätaren fick hon säga "den slog nog i taket igår kväll vid sextiden ungefär, men jag förklarar varför när jag träffar doktorn..." :crazy:
 
Haha, jo. Bilden är väl något överdriven men jag tänker mig att pirr är lite lite av det där. Sedan är jag inte direkt känslomässigt balanserad så för mig är nog pirr det där. Det pirrar liksom inte lite för mig. Inget - eller ål in typ.

Nej, det är väl olika. Jag är - till min stora glädje - lite småkär i rätt många. Lightversioner av förälskelse är alltså inget som direkt får mig att göra stora planer eller tro att jag mött Kärleken i mitt liv eller något annat som en mer rejäl förälskelse kan få mig till.

Jag verkar inte vara ensam om det. Häromdagen skrev tex en god vän i ett pm att hen "blev lite varm om hjärtat" när hen såg att det var jag som pm:at. Det skulle kanske kunna översättas till "pirr"? (Jag är dock helt säker på att hen inte menade att stöta på mig.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
526
Senast: corzette
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 786
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 520
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp