Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den jag har funnit som intressant och som jag skrev om tidigare har jag fortfarande kontakt med. Har fått mail från några andra men jag känner mig helt insnöad på den här karln. Är det helt fel sätt att göra det på? Det kanske bara är honom som jag finner intressant? De andra har som alltid nåt fel med sig; Sysslar med kampsport, är för (sorry om jag sårar någon) ful, har en profilbild som säger att personen är skittråkig, är pälsallergiker, har fel värderingar eller som skriver konstiga saker (tex en kille som skrev nu att han äter 10 kg bananer på en månad, wtf?!)

Är jag för kräsen kanske eller är det bara värt att satsa på de som man inte direkt finner ett fel på?
 
Den jag har funnit som intressant och som jag skrev om tidigare har jag fortfarande kontakt med. Har fått mail från några andra men jag känner mig helt insnöad på den här karln. Är det helt fel sätt att göra det på? Det kanske bara är honom som jag finner intressant? De andra har som alltid nåt fel med sig; Sysslar med kampsport, är för (sorry om jag sårar någon) ful, har en profilbild som säger att personen är skittråkig, är pälsallergiker, har fel värderingar eller som skriver konstiga saker (tex en kille som skrev nu att han äter 10 kg bananer på en månad, wtf?!)

Är jag för kräsen kanske eller är det bara värt att satsa på de som man inte direkt finner ett fel på?

Vad har du emot kampsport?
 
Vad har du emot kampsport?

Äh, jag var tillsammans med en som sysslade med kampsport innan och problemet då var att det enda han pratade om/ var intresserad av var just kampsport. Det var fruktansvärt enerverande och denna persons profil består av babbel om kampsport så jag har inga större förhoppningar om denna person heller...
 
Äh, jag var tillsammans med en som sysslade med kampsport innan och problemet då var att det enda han pratade om/ var intresserad av var just kampsport. Det var fruktansvärt enerverande och denna persons profil består av babbel om kampsport så jag har inga större förhoppningar om denna person heller...

Fast så kan ju alla vara oavsett intresse. Hästintresserade också..;)
 
Fast så kan ju alla vara oavsett intresse. Hästintresserade också..;)

+CillaW

Mjo fast that's beside the point.. Jag tycker att det jag ogillar hos män är min ensak, jag ser gärna att man fokuserar på vad som är viktigt i ett inlägg och inte så mycket om vad som skrivs på sidan om. Jag menar detta i all välmening men det verkar behöva sägas :)
 
Ja, jag tror att det är sunt att inte dra för stora känslomässiga växlar. Att t ex tänka att den andre lovat någonting är som bäddat för att känna sig sviken.

Vet inte hur många gånger jag har varit med om att folk har dragit sig ur i sista stund både inför en första och en andra dejt (i bästa fall med en genomskinlig ursäkt, i sämsta genom silent treatment). Hade jag investerat hela mitt känsloliv i varje anstående dejt så hade jag varit knäckt vid det här laget. Och hade jag använt de erfarenheterna till att göra en svepande bedömning av hur kvinnor är så hade jag varit hetero och misogyn.

Jag håller med. Det är bäst att inte dra för stora växlar av det här.

Jag tänker att det säger väl en del om hur människor är. Inte specifikt kvinnor.
 
Den jag har funnit som intressant och som jag skrev om tidigare har jag fortfarande kontakt med. Har fått mail från några andra men jag känner mig helt insnöad på den här karln. Är det helt fel sätt att göra det på? Det kanske bara är honom som jag finner intressant? De andra har som alltid nåt fel med sig; Sysslar med kampsport, är för (sorry om jag sårar någon) ful, har en profilbild som säger att personen är skittråkig, är pälsallergiker, har fel värderingar eller som skriver konstiga saker (tex en kille som skrev nu att han äter 10 kg bananer på en månad, wtf?!)

Är jag för kräsen kanske eller är det bara värt att satsa på de som man inte direkt finner ett fel på?
Det kan ju bara du bedömma, om du absolut inte kan tänka dig att leva med någon som äter 10 kg bananer på en månad (2 bananer om dagen) så är det ju ingen ide att titta närmare på den personen. Men om det inte är ett jätteproblem att han äter bananer så kanske det är värt att titta närmare på honom trots det?
 
Det kan ju bara du bedömma, om du absolut inte kan tänka dig att leva med någon som äter 10 kg bananer på en månad (2 bananer om dagen) så är det ju ingen ide att titta närmare på den personen. Men om det inte är ett jätteproblem att han äter bananer så kanske det är värt att titta närmare på honom trots det?

Haha, det var ett allmänt svar :p Nå, när det gäller just honom så har jag nu sagt till personen (samma person som kampsportade) att det nog inte skulle funka. Känner mig dock jäkligt kräsen men det är nog bäst så :)
 
Haha, det var ett allmänt svar :p Nå, när det gäller just honom så har jag nu sagt till personen (samma person som kampsportade) att det nog inte skulle funka. Känner mig dock jäkligt kräsen men det är nog bäst så :)
Det samma gäller ju alla dina kriterier. Om de är ett måste för dig så är de ju det. Själv undviker jag folk som har träning inskrivet under hobby. Jag tycker det är trist att träna själv och därmed tror jag inte att jag skulle trivas med någon som har det som en hobby (eller den med mig som är en soffpotatis).
 
+CillaW

Mjo fast that's beside the point.. Jag tycker att det jag ogillar hos män är min ensak, jag ser gärna att man fokuserar på vad som är viktigt i ett inlägg och inte så mycket om vad som skrivs på sidan om. Jag menar detta i all välmening men det verkar behöva sägas :)

Ja, babbel om vad som helst kan vara tråkigt om en inte delar intresset.
Och är en själv inte intresserad av kampsport kan det bli rent outhärdligt.

Cilla, blått bälte
 
Det samma gäller ju alla dina kriterier. Om de är ett måste för dig så är de ju det. Själv undviker jag folk som har träning inskrivet under hobby. Jag tycker det är trist att träna själv och därmed tror jag inte att jag skulle trivas med någon som har det som en hobby (eller den med mig som är en soffpotatis).

Absolut! De var bara exempel på konstiga saker som jag inte skulle kalla attraktiva för mig..

Ja, babbel om vad som helst kan vara tråkigt om en inte delar intresset.
Och är en själv inte intresserad av kampsport kan det bli rent outhärdligt.

Cilla, blått bälte

Japp, tycker inte att det var särskilt roligt när jag var där ;)
 
Själv funderar jag om jag öht har tid med en man i mitt liv, jag tycker jag har så fullt upp hela tiden ändå att jag inte vet om det inte bara blir ytterligare en sak som jag ska ha svårt att hinna med och gå runt med dåligt samvete över. :meh:
 
+CillaW

Mjo fast that's beside the point.. Jag tycker att det jag ogillar hos män är min ensak, jag ser gärna att man fokuserar på vad som är viktigt i ett inlägg och inte så mycket om vad som skrivs på sidan om. Jag menar detta i all välmening men det verkar behöva sägas :)

Jaha.. Ja jag skrev också i all välmening. :)
Du får välja precis vilken man du vill men det är omöjligt att veta vad jag får kommentera av det du skriver. På Buke skriver ju folk inte alltid det man vill och kommenterar inte alltid det man vill. Och kag förstår inte varför du reagerade så starkt på det jag skrev.
 
Senast ändrad:
Jaha.. Ja jag skrev också i all välmening. :)
Du får välja precis vilken man du vill men det är omöjligt att veta vad jag får kommentera av det du skriver. På Buke skriver ju folk inte alltid det man vill och kommenterar inte alltid det man vill. Och kag förstår inte varför du reagerade så starkt på det jag skrev.

Oj, det var inte menat att låta så hårt som du verkar ta det. Jag menar bara att det var inte vad mitt inlägg handlade om riktigt utan frågan handlade egentligen om kräsenhet. Jag tog det inte hårt utan ville bara ha hjälp med frågan, inte att fundera på varför jag ogillar vissa egenheter för det vet jag redan själv.

Jag är inte så duktig att skriva på ett annat sätt än att låta ganska hård i tonen, det var absolut inte menat hårt :) Hade varit lättare att säga det med kroppsspråk involverat :p
 
Oj, det var inte menat att låta så hårt som du verkar ta det. Jag menar bara att det var inte vad mitt inlägg handlade om riktigt utan frågan handlade egentligen om kräsenhet. Jag tog det inte hårt utan ville bara ha hjälp med frågan, inte att fundera på varför jag ogillar vissa egenheter för det vet jag redan själv.

Jag är inte så duktig att skriva på ett annat sätt än att låta ganska hård i tonen, det var absolut inte menat hårt :) Hade varit lättare att säga det med kroppsspråk involverat :p

Ingen fara :)
Nu lämnar vi det :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 357
Senast: Sassy
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 422
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Haft 2,5 vecka av 4 veckors semester, och saknar verkligen jobbet nu. Mina kollegor, att ha något att faktiskt åstadkomma och att känna...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 377
Senast: Badger
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 512
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp