Bukefalos 28 år!

Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir väldigt irritera på den sortens beteende. Fattar inte varför man inte bara säger att "nej, jag tycker inte riktigt att vi klickade" och så är saken ur världen och båda kan leta vidare?
 
Det där har hänt mig flera gånger och det känns skit såklart. Det verkar som om många kvinnor är för fega för att säga sanningen.
Ä

Men de har alltså med något slags engagemang och övertygelse sagt att det ska bli jättetrevligt att ses igen?

Inte bara sådär, "trevligt, vi hörs" mest som en fras?

(Det är ju inte obegripligt om man väljer att avsluta en dejt med någon man egentligen inte känner och inte direkt vill lära känna, med en intetsägande artighetsfras snarare än med uppfriskande ärlighet, menar jag.)
 
Men de har alltså med något slags engagemang och övertygelse sagt att det ska bli jättetrevligt att ses igen?

Inte bara sådär, "trevligt, vi hörs" mest som en fras?

(Det är ju inte obegripligt om man väljer att avsluta en dejt med någon man egentligen inte känner och inte direkt vill lära känna, med en intetsägande artighetsfras snarare än med uppfriskande ärlighet, menar jag.)

För min del har det sagts dagen efter dejten på ett sätt som har känts väldigt ärligt och som om de verkligen menar det, i det ena fallet hade vi även bestämt dag för dejt nummer 2.
 
För ungefär en månad sedan så var jag på en förstadejt där hon jag dejtade sa att hon jättegärna ville ses igen, men efter att hon hade sagt det så avbröt hon all kontakt. Nu verkar samma sak ha hänt igen och eftersom det har hänt 2 gånger så skulle man ju kunna tänka att det beror på mig, men jag har inte gjort något som skulle kunna ge upphov till det här.

Den känslomässiga berg- och dalbana som detta beteende ger upphov till hos mig är mer än jag orkar med, så nu har jag bestämt mig för att lägga ner dejtandet för överskådlig framtid när mitt abonnemang på MP går ut om ett par veckor.

Eftersom min knullbarhet har visat sig vara 0%, så är det ju ingen större förlust för dejtingvärlden. :D

Lycka till alla som hänger i tråden.

Men har du bara varit på två dejter?
 
Men de har alltså med något slags engagemang och övertygelse sagt att det ska bli jättetrevligt att ses igen?

Inte bara sådär, "trevligt, vi hörs" mest som en fras?

(Det är ju inte obegripligt om man väljer att avsluta en dejt med någon man egentligen inte känner och inte direkt vill lära känna, med en intetsägande artighetsfras snarare än med uppfriskande ärlighet, menar jag.)

Ja jag menar med engagemang.

En intetsägande fras som att vi hörs eller liknande fäster jag ingen vikt vid. Så säger ofta jag med. Oftast är det ömsesidigt så att ingen hör av sig igen.
 
Skumt. Om man tror på det när man säger det, kanske, men kommer på andra tankar sedan? (Och då väljer att inte hantera det särskilt snyggt.)

Det är ju inte ovanligt att man dejtar flera eller har fler dejter inplanerade. Kanske dök någon bättre upp?

Men så är nätdejting ibland. Mer än så orkar jag inte tänka :)
 
För ungefär en månad sedan så var jag på en förstadejt där hon jag dejtade sa att hon jättegärna ville ses igen, men efter att hon hade sagt det så avbröt hon all kontakt. Nu verkar samma sak ha hänt igen och eftersom det har hänt 2 gånger så skulle man ju kunna tänka att det beror på mig, men jag har inte gjort något som skulle kunna ge upphov till det här.

Den känslomässiga berg- och dalbana som detta beteende ger upphov till hos mig är mer än jag orkar med, så nu har jag bestämt mig för att lägga ner dejtandet för överskådlig framtid när mitt abonnemang på MP går ut om ett par veckor.

Eftersom min knullbarhet har visat sig vara 0%, så är det ju ingen större förlust för dejtingvärlden. :D

Lycka till alla som hänger i tråden.
Jag tycker att du inte ska ta nån form av icke-resultat personligt.
Om du vet att du gjort nåt korkat - lär dig, och upprepa inte. Glöm se'n dejten i övrigt.
Om du inte alls vet vad som gick snett - glöm dejten direkt.

Jag tycker att om man inte har problem med att få till stånd dejter, då ska man bara mata på. Till slut händer det bara.
Fråga Mona t.ex...


Edit: Med reservation för att du kommer ihåg själva nicket, så att du inte börjar stöta igen på samma tjej... :)
 
Senast ändrad:
Jag tycker att du inte ska ta nån form av icke-resultat personligt.
Om du vet att du gjort nåt korkat - lär dig, och upprepa inte. Glöm se'n dejten i övrigt.
Om du inte alls vet vad som gick snett - glöm dejten direkt.

Jag tycker att om man inte har problem med att få till stånd dejter, då ska man bara mata på. Till slut händer det bara.
Fråga Mona t.ex...

Alla dejter kräver ju ett visst känslomässigt engagemang och till slut orkar man inte mer och behöver en paus. Jag antar att jag tycker det är jobbigare än en del andra eftersom jag har varit singel i över 40år. Det känns ju som om gränsen går där någonstans, om jag är singel i några år till så är det nog kört.
 
Alla dejter kräver ju ett visst känslomässigt engagemang och till slut orkar man inte mer och behöver en paus. Jag antar att jag tycker det är jobbigare än en del andra eftersom jag har varit singel i över 40år. Det känns ju som om gränsen går där någonstans, om jag är singel i några år till så är det nog kört.
Paus kanske man behöver då och då,
men aldrig att jag tror att det finns nån åldersgräns där det definitivt är kört för all framtid.
Så även om det känns skit nu, ge inte upp!
 
Alla dejter kräver ju ett visst känslomässigt engagemang och till slut orkar man inte mer och behöver en paus. Jag antar att jag tycker det är jobbigare än en del andra eftersom jag har varit singel i över 40år. Det känns ju som om gränsen går där någonstans, om jag är singel i några år till så är det nog kört.
Jag brukar tänka på att det trots allt finns människor som hittar kärleken på ålderdomshemmet, det är aldrig försent. Sen kan man nog behöva en paus ibland, speciellt när man blir lite bränd. Jag tycker inte du ska se det som om det är något du gör absolut inte, du har bara råkat hamna i vägen för två personer som av någon anledning inte klarar av att vara raka.
 
Apropå det här aktuella ämnet nu då: Igår träffade jag en kille som jag skrivit med lite till och från i över en vecka. Det var framförallt för att vi bor ganska nära varandra och kändes som något jag borde göra bara för att veta säkert, men precis som jag misstänkte så slog det inga gnistor. Däremot hade jag verkligen trevligt på riktigt. Han var lättpratad och vi har en del gemensamma intressen på jobbplanet, så jag skulle inte ha något emot att hålla kontakten och ses igen lite då och då, fast bara som vänner.

När/hur är det lämpligt att nämna det här? Det känns ju hemskt arrogant att anta att han skulle vilja ses igen överhuvudtaget, och ännu mer att utgå ifrån att han ser mig som partnermaterial. Å andra sidan vill jag verkligen inte ge honom några falska förhoppningar, så då kanske det är bäst att vara tydlig?
 
När/hur är det lämpligt att nämna det här? Det känns ju hemskt arrogant att anta att han skulle vilja ses igen överhuvudtaget, och ännu mer att utgå ifrån att han ser mig som partnermaterial. Å andra sidan vill jag verkligen inte ge honom några falska förhoppningar, så då kanske det är bäst att vara tydlig?
Absolut tycker jag att du ska säga det med en gång, att ni har jättekul tillsammans och att du inte skulle ha något emot att ha honom fortsatt som en vän, och träffas lite då och då och bara ha otvunget kul tillsammans - men att du inte ser honom som ett partnermaterial, och du förstår om han inte vill fortsätta träffas på dessa premisser.

Min fasta åsikt är att vara rak i dessa sammanhang är a och o, och om man inte grejar att säga det på dejten ansikte mot ansikte, så gör det i efterkommande mess.

Jag har för egen del vänligt och bestämt tackat nej till 'vara-vänner'-förslag, även de gånger jag också haft riktigt kul. Men jag är enbart ute efter en partner, och har gott om vänner se'n tidigare som också måste underhållas.
 
finns människor som hittar kärleken på ålderdomshemmet, det är aldrig försent.
Precis. Kär kan man bli hela livet ut. Har ett nyförlovat par i åttioårsåldern i min närhet.

Tror inte man ska se på dejtingen så resultatinriktat, utan mer som en öppen dörr. Hittar man nån man trivs med, så är det ju kul. Om inte, så rullar ju livet på lika bra ändå.
 
Absolut tycker jag att du ska säga det med en gång, att ni har jättekul tillsammans och att du inte skulle ha något emot att ha honom fortsatt som en vän, och träffas lite då och då och bara ha otvunget kul tillsammans - men att du inte ser honom som ett partnermaterial, och du förstår om han inte vill fortsätta träffas på dessa premisser.

Min fasta åsikt är att vara rak i dessa sammanhang är a och o, och om man inte grejar att säga det på dejten ansikte mot ansikte, så gör det i efterkommande mess.

Jag har för egen del vänligt och bestämt tackat nej till 'vara-vänner'-förslag, även de gånger jag också haft riktigt kul. Men jag är enbart ute efter en partner, och har gott om vänner se'n tidigare som också måste underhållas.

Tack så mycket för input! :) Det känns som en viktig poäng att jag bidrar med upplysningar så att han kan fatta ett välinformerat beslut gällande vad han vill göra, för precis som du säger så är det ju inte alls säkert att han är intresserad av en rent vänskaplig kontakt.

Apropå timingen då, du tycker att det hade varit lämpligt att ta upp det här redan mot slutet av träffen igår? Jag säger inte emot men hade nog inte ens övervägt möjligheten. Å andra sidan har jag ju vid övriga tillfällen lyckats klara av att komma överens om att ses en andra gång med fortsatt partnerintressanta personer, så tanken hade ju kunnat slå mig.
 
Tack så mycket för input! :) Det känns som en viktig poäng att jag bidrar med upplysningar så att han kan fatta ett välinformerat beslut gällande vad han vill göra, för precis som du säger så är det ju inte alls säkert att han är intresserad av en rent vänskaplig kontakt.

Apropå timingen då, du tycker att det hade varit lämpligt att ta upp det här redan mot slutet av träffen igår? Jag säger inte emot men hade nog inte ens övervägt möjligheten. Å andra sidan har jag ju vid övriga tillfällen lyckats klara av att komma överens om att ses en andra gång med fortsatt partnerintressanta personer, så tanken hade ju kunnat slå mig.
Livet passerar när man väntar på rätt tillfälle som oftast redan passerat eller aldrig dyker upp. Ta upp det när du vill, ju förr desto bättre?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 132
Senast: Sassy
·
Samhälle LRF:s företrädare sa i en debatt i Aktuellt nyss att antalet mjölkbönder har minskat i Sverige pga lagen om att korna har rätt att gå ut...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
2 601
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 157
Senast: Niyama
·
Tjatter Någon som gift sig på Drop in vigsel? Vi snubblade över info om att det ska hållas i en kyrka nära oss i sommar och det känns som att...
Svar
2
· Visningar
348
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad såg ni senast? Del 3
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp