Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jamen äntligen händer det lite roliga saker här också - kanske tack vare en nonchalant nätdejt.

Har haft lite sporadisk kontakt med en man som bor ca 2 timmars väg från mig. I helgen skulle han komma till min stad tillsammans med en kompis och vi planerade att träffas och "ta ett glas" innan en konsert - alla 3 eller 4 om jag hittade nån kompis att ta med. Allt verkade klart då jag plötsligt fick meddelande att "tyvärr, min kompis hade helt andra planer. Vi ses på konserten istället. Jopp, vi sågs, hälsade, gav en kram och så hade han bråttom efter kompisen och köpa öl. "Vi ses senare!" Såg kompisen senare och bad honom hälsa från mig, för jag såg att de stod en bit bort. Ingen reaktion...och plötsligt var de borta.
Letade lite, och gick vidare ut på stan efter konserten. Träffade lite bekanta och halvbekanta och såg att två okända killar i ett "halvbekant bord" kollade på mig och pratade om mig. Jag gick dit och då sa en av de halvbekanta då han gick förbi " XX (en av de obekanta som kollade in mig) är singel !" Det ena gav det andra. XX visade sig vara en trevlig typ...som trots att han är 2 år "för gammal" och fel stjärntecken hamnade hem till mig. Trevligt! Han frågade efter mitt telefonnummer och skickade sms redan samma dag. Följande dag hördes vi igen, igår gjorde vi det inte, men idag hörde han av sig :) Han vill träffas :) Jag vill träffas :) ...men det går inte riktigt enkelt ändå. Han bor ca 3 timmar härifrån och har fullspäckad kalender såhär års. ...men vi ska nog får till en träff. Jag är nyfiken på honom! :)

...och nätdejten hörde av sig följande dag och skyllde på kompisen igen. Kompisen hade träffat bekanta och de hängde på...
 

Ingen. Båda blev sura på varsitt håll. De kunde inte förstå varandra.

Tjejen sa typ att " sitt inte så brett det ser så illa ut.
Killen: öh vadå?
Tjejen: ja måste du sitta så brett med benen. Andra kanske vill sitta bredvid.
Killen: men vad du är jobbig. Det är ju inte som att jag sitter såhär( visar runk-rörelse.


Och så fortsatte dom.
 
Jag har haft väldigt kul på de flesta dejterna, så de är ju definitivt inte bortkastade på något sätt. Jag har nog lärt mig en del också, men tydligen inte tillräckligt. :)

Ok för jag funderar på om man som sagt lär sig ngt. Kanske om sig själv tex bli medveten om vad msn söker eller hur man själv beter sig etc
 
Är det fler än jag som inte kommer in på Pannkakan idag?
Försökte för någon timma sedan, men då det inte gick skyllde jag på min internetuppkoppling. Kommer dock inte in nu heller men övriga internet fungerar som det ska...
Jag som har tagit mod till mig och funderat ut en eventuell dejt om personen är intresserad av att ses trots enbart 2 mail hittills. Jag känner för att vara lite spontan, och så tror jag att den här människan är betydligt mer intressant live än via skrift.
 
Man får åtminstone lite insikter i sitt eget beteende om man i efterhand analyserar vad man kunde ha gjort bättre.
Men du, en kan inte alltid ha gjort något bättre varje gång det går "fel". Du ska ju vara den du är, inte någon hitte-på person. Fast du kanske mer menar att du analyserar och förbättrar där det är möjligt utan att vända dig själv ut och in?
 
Men du, en kan inte alltid ha gjort något bättre varje gång det går "fel". Du ska ju vara den du är, inte någon hitte-på person. Fast du kanske mer menar att du analyserar och förbättrar där det är möjligt utan att vända dig själv ut och in?

HP har funkat för mig idag, jag fortsätter att vara där tills mitt abonnemang på MP går ut, men jag har inte tagit några nya kontakter.

Det man kan analysera och ändra på är ju saker som man har gjort för att man är nervös t.ex., det är ju inget som ändrar på vem jag är. Andra saker som jag brukar fundera på är t.ex. om jag har varit för tveksam vid något tillfälle där jag borde ha haft en klarare ståndpunkt, man kan tycka vad man vill om det men osäkerhet är inte speciellt attraktivt på en dejt.
 
Provade uppdatera sidan några gånger och kom in nu på 4-5 försöket. Nu har jag dock hunnit bli feg igen så jag vet inte om jag törs fråga om en träff redan... :D

@hestmannen då förstår jag vad du menar!
 
Jamen äntligen händer det lite roliga saker här också - kanske tack vare en nonchalant nätdejt.

Har haft lite sporadisk kontakt med en man som bor ca 2 timmars väg från mig. I helgen skulle han komma till min stad tillsammans med en kompis och vi planerade att träffas och "ta ett glas" innan en konsert - alla 3 eller 4 om jag hittade nån kompis att ta med. Allt verkade klart då jag plötsligt fick meddelande att "tyvärr, min kompis hade helt andra planer. Vi ses på konserten istället. Jopp, vi sågs, hälsade, gav en kram och så hade han bråttom efter kompisen och köpa öl. "Vi ses senare!" Såg kompisen senare och bad honom hälsa från mig, för jag såg att de stod en bit bort. Ingen reaktion...och plötsligt var de borta.
Letade lite, och gick vidare ut på stan efter konserten. Träffade lite bekanta och halvbekanta och såg att två okända killar i ett "halvbekant bord" kollade på mig och pratade om mig. Jag gick dit och då sa en av de halvbekanta då han gick förbi " XX (en av de obekanta som kollade in mig) är singel !" Det ena gav det andra. XX visade sig vara en trevlig typ...som trots att han är 2 år "för gammal" och fel stjärntecken hamnade hem till mig. Trevligt! Han frågade efter mitt telefonnummer och skickade sms redan samma dag. Följande dag hördes vi igen, igår gjorde vi det inte, men idag hörde han av sig :) Han vill träffas :) Jag vill träffas :) ...men det går inte riktigt enkelt ändå. Han bor ca 3 timmar härifrån och har fullspäckad kalender såhär års. ...men vi ska nog får till en träff. Jag är nyfiken på honom! :)

...och nätdejten hörde av sig följande dag och skyllde på kompisen igen. Kompisen hade träffat bekanta och de hängde på...

Kul med äventyr! Även om det var fel ålder och stjärntecken. Jäkligt trist nätdejt bara - ville han ses så hade han väl kunnat ta en paus från styrande kompisen?
 
Provade uppdatera sidan några gånger och kom in nu på 4-5 försöket. Nu har jag dock hunnit bli feg igen så jag vet inte om jag törs fråga om en träff redan... :D

@hestmannen då förstår jag vad du menar!

Klart du ska! Jag satt precis och hovrade med muspekaren ovanför "skicka"-knappen i säkert 5 minuter innan jag skickade iväg ett mail med en inbjudan till träff. Vågar jag så vågar du :D Heja heja!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 177
Senast: Sassy
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 883
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Haft 2,5 vecka av 4 veckors semester, och saknar verkligen jobbet nu. Mina kollegor, att ha något att faktiskt åstadkomma och att känna...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 332
Senast: Badger
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp