Mera valpar 2017 del två

Med tanke på att det är en glupsk labbe du har är det nog klokt med stooooora ben under uppsikt. Svansson sväljer alla ben han kommer över, så jag kör på ben modell enorm samt att jag då håller i ex grisrygg och annat när han ätit såpass mycket att det kommit ner i sväljbar storlek. (Han har inte lugnat sig på nio år så har inte så stora förhoppningar om att han någonsin kommer kunna äta ett ben som en "normal" hund och har därför anpassat mig efter hans förutsättningar som hungrig retriever :) )

:D Får se hur det artar sig här. Det verkar finnas hungriga retrievrar och hungriga retrievrar. Min Winston som är fem år är absolut förtjust i mat, men varken hetsäter, stjäl mat eller verkar utsvulten mellan måltiderna så att allt handlar om mat. Lilla Hilda verkar vara i en klass för sig, och är en HUNGRIG labrador. Jag har faktiskt aldrig sett någon hund äta med sån entusiasm. Hon får relativt mycket mat för sin storlek, 6 % av sin kroppsvikt, och då är hon smal, ngen sån där klassisk fet, liten labradorvalp. Jag kan tänka mig att jag kommer få ha hennes benätande under strikt uppsikt, samt ge tjocka, stora ben.
 
Så roligt hur olika retrieverna kan vara :D Floyd är inte alls så hetsig med ben som Wachtlarna, han ska bära runt och visa det i 30 min innan han lägger sig ner och drar loss stora bitar som han tuggar njutningsfullt med öppen mun :p
Är tacksam för det dock, det är så otäckt när de får ben i halsen!

Så gulligt! :love:
 
Men typ :D

Ja, det är nog helt sant :) många retrievers är ju sjukt hungriga, även när det gäller ben! Kompisens jaktlabbe skriker typ när de öppnar foderpåsen :p
Tycker att vår matsituation har blivit mycket lugnare tack vare slow feed-skålarna, även om de ändå är på tårna och dreglar en halv insjö innan de fått sina varsågod. Kompisen med den skrikande labben har kört samma skål i snart tre veckor och märker stor skillnad!
Köpte en sån skål på wish efter ditt tips, Lemmy äter ju upp lika fort som brorsans labbe och kräks ibland efteråt. Testade den igår för första gången, och nu åt långsamma Zeppe upp maten före :D Men Lemmy var lite putt på mig, jobbigt att äta ordentligt :rofl:
 
Köpte en sån skål på wish efter ditt tips, Lemmy äter ju upp lika fort som brorsans labbe och kräks ibland efteråt. Testade den igår för första gången, och nu åt långsamma Zeppe upp maten före :D Men Lemmy var lite putt på mig, jobbigt att äta ordentligt :rofl:

Den är grym :D
 
Har börjat få problem med Leo att han markerar revir inne så jag får springa runt och torka .Han började för några dagar sedan om det kan bero på att dom som tagit hand om honom under veckan har en hanhund men han umgås ju ändå med honom dagligen då tanten har med honom dit .Ni som är proffs på det här hur ska jag göra ? Ser även då vi är ute och promenerar att han har börjat markera och lyfta på benet annars hukar han sig då han kissar .Han har kanske kommit i puberteten :) men bitandet har nästan försvunnit helt förutom då han tuggar katt så katten skriker
 
Så... Skickat ett till mejl till en uppfödare jag inte fått svar från tidigare. Riktigt duktiga arbetshundar i de kombinerade släkterna. Bra hälsa, välmeriterade, the works.
Orkar inte hoppas, men skickar jag inte iväg ett mejl har jag ju verkligen ingen chans.
 
Så... Skickat ett till mejl till en uppfödare jag inte fått svar från tidigare. Riktigt duktiga arbetshundar i de kombinerade släkterna. Bra hälsa, välmeriterade, the works.
Orkar inte hoppas, men skickar jag inte iväg ett mejl har jag ju verkligen ingen chans.

Är det dem som låg ute i Aussie gruppen på Facebook? :o
 
På lördag kommer Asta hem, dagarna segar sig fram!!! Såååå enormt stor längtan :love:

HFobzxP.jpg


Ze4Yw5M.jpg


It9l0Ze.jpg
 
Kul, min mamma ska ha från samma kull och jag ska med och hämta henne, också på lördag.:) Tror mor min är fotograf till den sista bilden där.

Edit: nä, nu rörde jag till det. Det är på fredag vi hämtar henne.
Nej men va skoj :D
Fantastiska valpar i den kullen:love:
 
Så himla roligt med era valpar @Alfakrulls och @xfie :love: Ser fram emot mycket bilder framöver!

Tyvärr ska jag inte ha nån (min yngsta är 7 mån så kanske liiite tidigt än :p) utan jag är bara med som chaufför och moraliskt stöd vid hämtningen. Men det blir kul med en liten när jag hälsar på hemma hos föräldrarna. Mina två och mammas tre, det är en jäkla massa labradorer. :love:
 
Tyvärr ska jag inte ha nån (min yngsta är 7 mån så kanske liiite tidigt än :p) utan jag är bara med som chaufför och moraliskt stöd vid hämtningen. Men det blir kul med en liten när jag hälsar på hemma hos föräldrarna. Mina två och mammas tre, det är en jäkla massa labradorer. :love:
Äh det är ju typ som din egen :D iaf så måste det räknas så här på buke så vi har anledning att få se fler bilder :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
720
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 601
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 879
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp