Bukefalos 28 år!

Mysig restaurang i Stockholm?

Miran

Trådstartare
Ska tillbringa helgen i Stockholm. Mest jobb men lite nöje (eller ja, jobbet är ju nöje, men ändå) och äta ska man ju. Varje gång jag är i Stockholm är jag totalt oplanerad. Blir hungrig och slinker in var som där det verkar hyfsat. Men nu tänkte jag göra ett förslag i alla fall.

SÅ - era bästa tips på mysiga restauranger. HELST på Kungsholmen eller gångavstånd därifrån. Är det EXTREMT mysigt så kan jag tänka mig t.ex Söder ...:)

Jag är INTE ute efter finkrog utan mer "mysig kvarterskrog". Och inte asiatiskt i någon form för det är jag inte sugen på.

Help! :)
 
Kan annars rekommendera Portal om du kan tänka dig att gå över bron till Atlas/Vasastan. Fantastisk mat och mysig lokal samt topp-service!

Personligen tycker jag annars att KB är mysigare än Mäster Anders men det är fel del av stan (dock är det ju nära ändå)?

Övrigt att rekommendera: Tennstopet
 
Kan annars rekommendera Portal om du kan tänka dig att gå över bron till Atlas/Vasastan. Fantastisk mat och mysig lokal samt topp-service!

Personligen tycker jag annars att KB är mysigare än Mäster Anders men det är fel del av stan (dock är det ju nära ändå)?

Övrigt att rekommendera: Tennstopet

Okej, där fick jag lite att googla på ... TACK! Gärna fler förslag. :)
 
Piren?
Trattorian?
Sixten & Frans? (Favorit)

Alla tre är mysiga och finns på Kungsholmen :)
Piren kaske känns mer som finkrog?. Men kika in på hemsidorna och avgör själv.
 
Tranan? Var bra förr; nu vet jag inte...

Helt ok! Men jag tycker Tennis är trevligare! I krokarna finns också Paname som är avslappnat och trevligt med helt ok mat och bra service. Lilla Ego också men det är kanske inte riktigt det TS är ute efter
 
Dock i Gamla stan, men S:t Clara, serverar schnitzel, samt husmanskost och öl! Trevlig kvarterskrog med mycket lokala stammisar
 
Piren?
Trattorian?
Sixten & Frans? (Favorit)

Alla tre är mysiga och finns på Kungsholmen :)

Trattorian har jag haft ett par dåliga både service och matupplevelser på! Och har hört fler.. Däremot TS, ta ett glas på Orangeriet, det är ganska mysigt vägg i vägg!

Sixten och Frans har trist läge bakom Västermalmsgallerian som jag tycker drar ner rätt mkt. Men de gånger jag varit där har maten varit enkel och god!
 
Liiite åt det dyra hållet för den här gången. Något lite enklare?

Gäller de tre första, så långt jag hunnit googla. STORT tack för hjälp! :)
 
Det var såklart orangeriet jag menade. Jobbigt när de sitter ihop :banghead:.

Jag har inte ätit så mycket på Orangeriet men jag tycker att de verkar ha en rätt bra barmeny! Min kompis har ätit goda pizzor där och jag var nöjd med min carpaccio när jag var där senast! :)
 
Kan tipsa och bästa och mysigaste coctailbaren också när jag ändå är igång ;) Erlands Cafe!
Pharmarium i Gamla Stan är (var) också bra, men det var länge sen jag var där nu
 
Liiite åt det dyra hållet för den här gången. Något lite enklare?

Gäller de tre första, så långt jag hunnit googla. STORT tack för hjälp! :)

Mäster Anders är bra tycker även jag. Annars tänker jag Kryp In i Gamla stan eller Kvarnen på söder eller Pelikan på söder. Bistro Süd är en annan favorit!
 
Kan annars rekommendera Portal om du kan tänka dig att gå över bron till Atlas/Vasastan. Fantastisk mat och mysig lokal samt topp-service!

Personligen tycker jag annars att KB är mysigare än Mäster Anders men det är fel del av stan (dock är det ju nära ändå)?

Övrigt att rekommendera: Tennstopet

Åh, ja KB är en av mina favoriter. :) Löjrom och pyttipanna. :heart
 
Jag käkar ofta lunch där men favoritställena har säkert bra middagskäk också. West 39, Spisa hos Helena, Saffran, Primo brukar vara bra. Phils burger och sen ett annat hamburgerställe som jag inte minns namnet på men som är supergott finNs också på Fleminggatan. Käkade en kväll på Shanti Ultimat, supergott, om du vill traska en bit mot Vasastan.
 
The Burgundy på Lilla Nygatan i Gamla stan.
Inte så billigt, men vi åt "Veckans vintallrik" för 150 kr förra helgen och var supernöjda! :d
 

Liknande trådar

Mat Ska bo en natt i Stockholm och gå och äta middag någonstans. Ett stopp på vägen på en längre resa med en övernattning och jag är ensam...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 564
Senast: Raderad medlem 68338
·
Äldre Eftersom man får svar på allt på buke :) Jag och maken tänkte dra iväg på en liten minisemester, 26-28/4. Men vi vet inte vart. Vi är...
Svar
13
· Visningar
1 873
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Roliga saker som barn säger
  • Hiss och diss del 5
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp