Sv: Minigris

*Väcker denna trevliga tråd igen*

Var har ni era bilder?
 
Sv: Minigris

pytte-maj.jpg


Det här är Pytte! Hon är inte min, men jag fick äran att vara fodervärd åt henne och hennes syskon i somras. Hon ägs av en annan bukefalist.
Pytte är ingen minigris utan bara en liten dvärg. Väldigt söt och nyfiken! När syskonen var stora som julskinkor nu i höstas så var Pytte fortfarande som en liten minigris och hon kom på att hon var liten nog att hoppa mellan trådarna i staketet och att elen kom i impulser. Så den sista tiden var hon mest ute och promenerade. Kikade runt i stallet och spatserade runt på uppfarten.
Visst är grisar söta? :love:
 
Sv: Minigris

Rackarns vilken sötnos. :love:
Kommer Pytte också bli julskinka.:confused:
 
Sv: Minigris

Det vet jag inte. Kanske hon är till salu??? Hon är ganska tam, van vid barn, hundar och hästar. Och hon är en suverän jordfräs!!!
Hon är som sagt inte min och vi brukar inte vilja tänka på vart grisarna tar vägen när de åker hem. De har iallafall ett jättebra grisliv så länge de lever!!!
 
Sv: Minigris

Jag har läst om mini grisar och vill skaffa en men jag vet inet vart jag ska köpa den och jag undrar hur sorablir dom och vad äter dom jag vill inte ha en gris som blir ganaska stor jag vill ha en så liten som fins. Hur vet man att man får det ? Fins det olika raser ? Kra Buri:)
 
Sv: Minigris

Minigrisen är ingen "egen" ras, utan ett hopkok av en hel del andra småväxta raser. Men gemensamt har alla minigrisar att de härstammar från de asiatiska raserna som det vietnamesiska hängbukssvinet.

Det är därför svårt att säga hur stora dom blir, eftersom det inte finns någon standard på dom. Men man kan säga att en normalstor minigris är ca 35-50 cm hög och ca 70-90 cm lång.
Att säga hur stor em minigris är genom att tala i kilon, är missvisande då det kan regleras med maten.
Men normalt väger de ca 25-45 kg.

Åk runt till olika uppfödare för att bilda dig en uppfattning på vem du vill köpa ifrån.
Se till att avelsdjuren är vid gott hull och är nyfikna. Det förekommer tyvärr att en del oseriösa uppfödare ger sina grisar för lite mat för att de ska hålla sig små.

Du är välkommen att höra av dig till mig om du vill.
Jag har haft minigrisar i snart 18 år och har varit uppfödare i 13 år.

Mera information om minigrisar kan du läsa om på min hemsida http://www.minigrisar.se

Bra information och olika uppfödare hittar du också hos Svenska Minigris Sällskapet. http://www.smgs.se
 
Sv: Minigris

kan man ha dom stövande fritt på gräsmattan?? eller måste dom små ha hage? räcker de me en gris eller behöver man ha 2??
 
Sv: Minigris

Visst kan grisen gå lös på gräsmattan om du har koll på den.
Men en hage är bra att ha ändå. En del minigrisar tycker inte om när det kommer besök och då kan det vara tryggt att ha en hage att få vara i.
Suggor som har en jobbig brunst, kan också vara skönt att ha i hagen en stund. En del kan vara riktigt jobbiga.:angel:

Om grisen är mycket ensam ska man ha två.
En ensam minigris som bor i sin hage/stall dygnet runt blir inte lycklig.
Minigrisar är otroligt sällskapskrävande.
 
Sv: Minigris

Åh, din sida har jag precis varit inne och surfat på. Har en box ledig med en liten lucka lämplig för fri in- och utgång, och kom då att tänka på att man kunde ju ha en minigris där i :love: Har tidigare sysslat med grisar, skötte om en minigris som hette Britt Ekland :angel: Älskade den grisen, hon var så go. Får fundera vidare på detta.......
 
Sv: Minigris

Du är välkommen att ringa mig om du vill prta mera minigris.;)
 
Sv: Minigris

om ja skaffar mini gris skulle ja hellst ha den innomhus å ta promenader å ha den som en hund :) har hört att de funkar.. vill ha en liten reine :D bacon e ju för söt hi hi ska ja visa min bästa kompis rebecka hon kallas nämligen bacon..
 
Sv: Minigris

Det är dom minigrisarna som man brukar kalla för "svält-dvärgar"
Rent djurplågeri är vad det är.:mad:
 
Sv: Minigris

hej är din minigris till salu? iså fall för hur mycket? hur gamal är den? svara så fort som möjligt! hälsningar ynnaf
 

Liknande trådar

Övr. Djur När min robo dog för ca 1 år sedan tänkte jag nu blir det ingen ny. Men nu säger det i hamstertarmen igen och två guldhamster honor...
Svar
4
· Visningar
710
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 503
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ han som skriver golits inlägg funderar på hur nationen samlat sig efter Ulf och Ebba von Papens, samt lille Johns upprop till nationen...
Svar
4
· Visningar
515
Senast: MiaMia
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 706
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp