Bukefalos 28 år!

Moderatorer

Sv: Moderatorer

Gunnar skrev:
Jag kan också säga att de senaste två synpunkterna jag fått, förutom de i denna tråd, inte handlar om A_K_N.

Åtminstone en av dem kan säkert jag ta på mig, för en tråd som är borttagen nu. Jag är inte alls lika trevlig längre eftersom jag inte har moderatorkopplet på mig, tycker inte jag behöver det. Är man moderator tycker jag däremot att man måste vara trevlig även om man skriver som användare.

Men många verkar missa "före detta" vid min avatar, de ser bara "moderator" (som står kvar automatiskt för att jag har kvar en liten behörighet, texten försvinner inte så länge jag har kvar den). Alltså kan det säkert komma synpunkter på mig.

(Tog bara tillfället att förklara att jag inte är moderator, nån trodde det i kväll igen).
 
Sv: Moderatorer

Med sin attityd och sitt sätt borde hon väl inte ens vara moderator på lekis??
 
Sv: Moderatorer

Jag håller med dig. Hon beteer sig väldigt dåligt.
 
Sv: Moderatorer

Men någon form av moral o etikettregler måste det väl finnas för moderatorer - att föregå med gott exempel, att inte gräva i gammal skit, att vara objektiva osv.

Deras roll är ju nästintill omöjlig som det är och att då ha personer som moderatorer som bara brakar rakt in utan att ens visa någon som helst förståelse för att det finns människor som av olika anledningar mår skit och beter sig därefter.

Att göra någon förbannad för man har olika åsikter är friskt.

Att angripa någon som är svagare och som hugger vilt omkring är bara jäkligt lågt - att dessutom inte låta denna svaga person komma undan utan gång på gång dra upp skit är mobbing
och det är väl just det moderatorerna har som uppgift att stoppa.

Att kunna som moderator göra personpåhopp i en tråd och genom att inte skriva moderator under komma undan med angreppet
- alltså nä det får väl inte förekomma.
Snälla säg att det inte är så...

Ett forum är ju olika människor och det är det som är grejen.
Men moderatorer måste vara ett snäpp bättre - moderator är makt och makt är alltid en balansgång.

Gunnar - du har en bunt (dom flesta faktiskt) moderatorer som är fantastiska, som är objektiva, som kan diskutera med glöd o passion utan att någon blir sårad - fler sådana tack.
Gärna med starka åsikter men som kan koppla på objektivglaset....
 
Sv: Moderatorer

Luff skrev:
.
Men moderatorer måste vara ett snäpp bättre - moderator är makt och makt är alltid en balansgång.

Så är det, ja. Det är det jag kallar moderatorkopplet. Det man själv inte fattar av det brukar Gunnar tala om för en.

Men sen finns det en gråzon också. Vem har tolkningsföreträde när det gäller personangrepp? Min erfarenhet från moderatortiden är att så fort en moderator säger annat än :love: :love: :love: så är det alltid nån som dyker upp med en syrlig "och du ska vara moderator"-kommentar.

Jag tycker att även en moderator måste få diskutera så att det går rätt höga vågor. Däremot tycker jag att en moderator måste hålla sig till forumreglerna ungefär 10 gånger noggrannare än en vanlig användare.
 
Sv: Moderatorer

wingil skrev:
Inte ens hälften så lågt som när hon tyckte jag inte var lämplig att bli mor och soc borde ta mitt barn osv. För det är ÄKTA personangrepp och att hon får vara moderator med sådant sätt och sådan attityd är helt oförståligt för mig.

Hallå där!

Jag ansåg inte att soc skulle ta ditt barn, det var ju du själv som påstod att de inte ville hjälpa dig att adoptera bort det. Jag ifrågasatte din lämplighet som mor så som du mådde just då och ansåg att du behövde söka hjälp för ditt mående och det står jag för. Jag var ju inte den enda som hade de åsikterna heller och är det sannolikt inte nu heller.

Hänger man ut sitt liv på ett diskussionsforum får man faktiskt tåla att man blir ifrågasatt!

Snuffsan.
Nej jag kollade inte upp wingil/withouthfait, det behövdes inte.
Är man så "smart" att man använder samma avatar, samma inledande bokstäver i nicket och samma stil i sina inlägg avslöjar man sig själv :angel: :rofl:

Luff.
Angående mobbing:
Isåfall kan väl även jag anses vara utsatt för det. Ni är ju några som alltid drar upp det JAG gjort fel, och hemskt gärna drar upp gammal skit, men aldrig skulle erkänna att jag gör något rätt :angel:

Nu anser inte jag mig mobbad, men det finns ju alltid två sidor av saken ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Moderatorer

mandalaki skrev:
Men många verkar missa "före detta" vid min avatar, de ser bara "moderator" (som står kvar automatiskt för att jag har kvar en liten behörighet, texten försvinner inte så länge jag har kvar den). Alltså kan det säkert komma synpunkter på mig.

(Tog bara tillfället att förklara att jag inte är moderator, nån trodde det i kväll igen).

Men vad gör en "före detta moderator", vad har den för behörigheter??
Är man inte moderator eller inte, andra som slutat har väl inte haft "före detta" hängade efter sig (eller alls??).

Jag vet att du inte är moderator, men är nyfiken på vad din "uppgift" är.
 
Sv: Moderatorer

Jag kokar kaffet och är söt:)

Nejdå;)

Jag är kvar på moderatorforumet för att kunna delta i diskussionerna där. Av nån anledning gör det att "moderator" hänger kvar - sen har jag lagt till före detta.

Jag tycker inte att det är bra och Gunnar skulle kolla om det gick att få bort "moderator" på mig. Men jag vet inte om han hunnit göra det än.
 
Sv: Moderatorer

mandalaki skrev:
Jag kokar kaffet och är söt:)

Det tror jag säkert ;)


mandalaki skrev:
Jag är kvar på moderatorforumet för att kunna delta i diskussionerna där.

OK, men är inte det forumet till för moderatorer och inte vanliga användare som du väl nu faktiskt är? :confused:

Även om jag säkert tror att du har mycket att tillföra där.
 
Sv: Moderatorer

Choklad skrev:
OK, men är inte det forumet till för moderatorer och inte vanliga användare som du väl nu faktiskt är? :confused:

Jag ville hoppa av det för att slippa ha "moderator" intill mitt namn. Men Gunnar ville att jag skulle fortsätta delta i diskussionerna. Han har alltså gjort det valet.
 
Sv: Moderatorer

Luff skrev:
Men någon form av moral o etikettregler måste det väl finnas för moderatorer - att föregå med gott exempel, att inte gräva i gammal skit, att vara objektiva osv.

Deras roll är ju nästintill omöjlig som det är och att då ha personer som moderatorer som bara brakar rakt in utan att ens visa någon som helst förståelse för att det finns människor som av olika anledningar mår skit och beter sig därefter.

Att göra någon förbannad för man har olika åsikter är friskt.

Att angripa någon som är svagare och som hugger vilt omkring är bara jäkligt lågt - att dessutom inte låta denna svaga person komma undan utan gång på gång dra upp skit är mobbing
och det är väl just det moderatorerna har som uppgift att stoppa.

Att kunna som moderator göra personpåhopp i en tråd och genom att inte skriva moderator under komma undan med angreppet
- alltså nä det får väl inte förekomma.
Snälla säg att det inte är så...

Ett forum är ju olika människor och det är det som är grejen.
Men moderatorer måste vara ett snäpp bättre - moderator är makt och makt är alltid en balansgång.

Gunnar - du har en bunt (dom flesta faktiskt) moderatorer som är fantastiska, som är objektiva, som kan diskutera med glöd o passion utan att någon blir sårad - fler sådana tack.
Gärna med starka åsikter men som kan koppla på objektivglaset....

Mycket bra skrivet!! :bow:
 
Sv: Moderatorer

Var har jag dragit upp någon gammal skit - faktum är att jag sällan läser på det forum där du modererar.
Har bara läst dina inlägg här på Bukehjälp och ditt inlägg här i tråden var tillräckligt som exempel på dålig moderatoretikett.
 
Sv: Moderatorer

Jag anser att moderatorer skall bete sig bättre än andra användare och att de faktiskt gör det i de flesta fall.
Eftersom vissa användare beter sig riktigt dåligt emellanåt är det inte så svårt att bete sig bättre än dem. ;)
Jag anser dock att moderatorerna helt klart beter sig bättre än snittet av alla användare.

Att visa att ett inlägg är skrivet i egenskap av moderator eller inte kan vara ett bra förtydligande, dock är det så att trots detta är man alltid moderator vilket gör att man som moderator alltid måste tänka sig lite för innan man skriver ett inlägg. Något alla borde göra anser jag.

Vad gäller Snuffsan tänker jag inte gå in på vem som efterkonstruerat vad, jag ville bara peka på att hon kanske inte var riktigt rätt person att hacka på andra användares beteende, då hon varit avstängd ett antal gånger just pga dåligt uppförande.

Jag har skrivit det förr, att i denna tråd eller på annat sätt säga att vissa moderatorer beter sig illa, utan att informera mig om användarnamnet på moderatorn och vilket inlägg det gäller blir till smutskastning av alla moderatorer, sluta gärna med det.

Hör av er till mig i stället så jag kan få den raka informationen och en möjlighet att göra något åt det. Jag berättar självklart aldrig för någon moderator om vem det är som kommit med synpunkter.

När det gäller mandalaki så uppskattar jag att få hennes synpunkter och åsikter i moderatorfrågor även och förmodligen just pga att de ofta skiljer sig från mina. Om jag inte kommer ihåg alldeles fel tror jag ingen har haft några negativa synpunkter på hennes modererande, någon gång under hennes moderatorperiod.

Som jag skrev tidigare så är inte A_K_N längre moderator för något av diskussionsforumen.
 
Sv: Moderatorer

fast Gunnar just det minns jag också när det gäller Snuffsan och då GICK DU UT I tråden som diskuterade varför Snuffsan inte längre var moderator och sa att det var HENNES val och att du gärna sett att hon var kvar.... Så det är inte Snuffsans som efterkonstrurerar i det här fallet utan du.

javan
 
Sv: Moderatorer

Javan skrev:
fast Gunnar just det minns jag också när det gäller Snuffsan och då GICK DU UT I tråden som diskuterade varför Snuffsan inte längre var moderator och sa att det var HENNES val och att du gärna sett att hon var kvar.... Så det är inte Snuffsans som efterkonstrurerar i det här fallet utan du.

javan
Nu tror jag du missförstod Gunnars inlägg
 
Sv: Moderatorer

Kan man se för vilka/vilket forum en användare är moderator? Hur många finns det till varje forum?!
 
Sv: Moderatorer

reykurboy skrev:
Moderatorer ni får en :bow:

Håller med :bow:
Mysko, Jadzia och (f.d.) Mandalaki tycker jag är värda två :D :bow: :bow: (kan bero på att det i huvudsak är "deras" forum *eller f.d.* jag är på).

Jag hade aldrig pallat att vara moderat på Ridning eller något av restrerande forum förutom de jag hänger på.
Jag blir bara förbannad på alla varje gång jag surfar dit och läser "Min häst stegrar sig, ska jag slå den en eller två gånger???" och skulle aldrig kunna hålla mig.
Det tycker jag är jättebra att de kan, hålla truten alltså :cool: :D
Men lite mogen har jag blivit, jag går inte dit för jag vet att det bara blir bråk :cool:
Självklart ska en moderat få tycka och tänka, rena personpåhopp ska ingen ägna sig åt (även fast jag inte är så himla snäll alla gånger) varker moderater eller vanliga användare.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 186
Senast: Hedinn
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 258
Senast: Jeps
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 610
Senast: Nahar
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
23 120
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp