Bukefalos 28 år!

Moderatorer

Sv: Moderatorer

Clabbe skrev:
De kan ju markera att de inte yttrar sig i funktion av moderatorer.

[Moderator-hatt av]

Bla bla bla

[Moderator-hatt på]
Det gör de ju! När de skriver i egenskap av moderator så avslutar de sina inlägg med :

"Namn"
/Moderator

När de skriver sina egna åsikter, som alla har rätt att göra, moderator eller inte, så skriver de inte under med /Moderator. Väldigt enkelt att se då.

Fråga riktad till de som klagar på att moderatorer tjaffsar i trådar, so?? Det gör ju alla andra oxå. Ska moderatorerna inte få lov att uttrycka sina åsikter, bara för att de råkar vara moderatorer?? Tjaffs hör väl till? Det blir det ju i verkliga livet oxå. Moderatorerna lever i det verkliga livet, är vanliga människor. Det är bara det att de har lite mer att säga till om på forumet.

/Prosit, administratör till annat forum (även det ideellt)
 
Sv: Moderatorer

OK. Ja det funkar ju lika bra, så länge alla är införstådda med koden.

Finns den koden nedtecknad av Gunnar, att så här gör man? Eller förväntas man förstå ändå?
 
Sv: Moderatorer

WithoutFaith skrev:
Jag har bytt nick och säger bara "när man talar om trollen går hon till attack igen"

Eftersom jag förmodar att det är mig du syftar på när det gäller "hon", lilla gumman :devil: så kan jag väl säga att du avslöjade dig själv.

Lilla WINGIL som med sååå stora bokstäver talade om att hon aldrig mer skulle visa sig här :rofl: och ändå dök upp gång på gång :o
 
Sv: Moderatorer

*knappen*

Kan vi inte bara sluta och diskutera vad moderatorer (stavning?) gör och inte gör, får och inte får... Tycker den frågan har varit uppe otroligt många gånger... eller är det bara jag som uppfattar det så?? :confused:
Jag är evigt tacksam att det finns såna som vill ställa upp, jag skulle aldrig ha tid till det...

Moderatorer ni får en :bow:
 
Sv: Moderatorer

reykurboy skrev:
*knappen*

Kan vi inte bara sluta och diskutera vad moderatorer (stavning?) gör och inte gör, får och inte får... Tycker den frågan har varit uppe otroligt många gånger... eller är det bara jag som uppfattar det så?? :confused:
Jag är evigt tacksam att det finns såna som vill ställa upp, jag skulle aldrig ha tid till det...

Moderatorer ni får en :bow:

:love: :bow:
 
Sv: Moderatorer

A_K_N skrev:
Lilla WINGIL som med sååå stora bokstäver talade om att hon aldrig mer skulle visa sig här :rofl: och ändå dök upp gång på gång :o

Men snälla! Sluta nu. Du är ju verkligen ett exempel på en moderator som trampar över gränsen. Hånfull och elak.

Var skriver WithoutFaith eller wingil att du inte får ha egna åsikter?

Men det är ju väldigt bekvämt att du ger färska exempel på dåligt uppförande direkt i tråden.
 
Sv: Moderatorer

A_K_N skrev:
Eftersom jag förmodar att det är mig du syftar på när det gäller "hon", lilla gumman :devil: så kan jag väl säga att du avslöjade dig själv.

Lilla WINGIL som med sååå stora bokstäver talade om att hon aldrig mer skulle visa sig här :rofl: och ändå dök upp gång på gång :o

Vackert hördu
Lilla gumman.... :devil:..... Lilla Wingil.....

Det där var väl så onödigt - varför envisas du med att vara så nedlåtande.
Du vinner ju inget på detta.
 
Sv: Moderatorer

Äsch hon bevisar bara återigen sin attityd och sitt överlägsna sätt
Precis som när hon slänger om och om skit på mig men får sitta som moderator på ett forum.. vilket jag tycker är helt respektlöst för ingen tar ju bort hennes inlägg så hennes skit är alltid kvar
 
Sv: Moderatorer

Bara för att jag vågar ifrågasätta dina uppgifter kastar jag inte skit inte heller är det något påhopp på dig.

Det är faktisk så att även jag har rätt att ha min åsikt och jag har också rätt att uttrycka den. Ävenså har jag, liksom alla andra användare här, rätt att ifrågasätta om uppgifter som lämnas här är riktiga/ sanningsenliga.
Att sen DU, wingil/WithoutFaith anser att det är att kasta skit på dig är faktiskt upp till dig. Precis på samma sätt som det varit på andra forum där du blivit ifrågasatt :angel:
 
Sv: Moderatorer

Men snälla du. Det är ju inte det faktum att du tror att wingil är WithoutFaith som är felet. Felet är ju hur du uttrycker dig. Nedlåtande, elakt och plumpt. Se vad Luff skriver till dig.

Jag har själv haft diskussioner med Wingil ang det hon skriver, men att kalla henne "Lilla gumman" och Lilla wingil är lågt. Riktigt lågt.
 
Sv: Moderatorer

Inte ens hälften så lågt som när hon tyckte jag inte var lämplig att bli mor och soc borde ta mitt barn osv. För det är ÄKTA personangrepp och att hon får vara moderator med sådant sätt och sådan attityd är helt oförståligt för mig.
 
Sv: Moderatorer

Hade faktiskt börjat fundera på om jag var överkänslig, men det är jag tydligen inte...:angel:
Så till dig Snuffsan vill jag bara :bow: :bow: :bow:

/Carina :eek:
 
Sv: Moderatorer

Ifrågasätt gärna men läs gärna igenom vad du skriver både en och två gånger innan du skickar det, för din attityd kan vara mycket nedlåtande...:crazy:
Som sagt var man kan faktiskt ifrågasätta utan att trycka ned andra.... "Lilla vännen"...;) :angel:

/Carina :eek:
 
Sv: Moderatorer

Gunnar !

Du kanske ska göra det lite lättare då för användare om dom har synpunkter. Menas att: jag har nog lusläst hela BUKE, men inte hittar jag nånstans där det krävs länkar så du kan agera ifall moderatorerna trampat över.

Ibland tycker jag det är liiite snårigt att hitta saker här.
 
Sv: Moderatorer

Fast det är väl inte så svårt att komma på att det är bra att skicka med en länk till den tråd där övertrampen finns?
 
Sv: Moderatorer

Måste dessutom starkt ifrågasätta det här med att du avslöjar att wingil är WithoutFaith. Har du någon bra anledning att göra det? För jag antar att du använt din moderatorstatus för att kolla upp att användarna är samma person innan du så säkert basunerar ut det här.
Är det verkligen ok att du gör så? För wingil - WithoutFaith har väl inte brutit några forumregler? Fanns det någon anledning att avslöja henne på det här sättet? Det finns ju inga regler emot att skaffa nytt nick?
 
Sv: Moderatorer

A_K_N är inte alltid så smidig, något jag påtalat för henne. Förutom just detta gör hon ett bra jobb.
Självklart finns det gränser även för detta, än så länge anser jag att hon sköter sig bättre än vad Snuffsan gjorde på slutet när hon var moderator.

Märk dock att A_K_N inte är moderator på något av de "vanliga forumen längre. En förändring vi gjorde för ett bra tag sedan.

Angående länkar till inlägget där en moderator beter sig illa, så är det inget krav. Men utan det är risken stor att jag inte hinner eller inte hittar på det, vilket då normalt leder till ingen åtgärd för stunden. Dock är det så om det kommer in en massa synpunkter från mång användare om samma moderator så lär något hända.

Men eftersom det kanske i snitt handlar om en synpunkt i månaden om olika moderatorer så händer inte så mycket mer än att jag lagrar dem i bakhuvudet i fall det kommer in fler.

Detta handlar alltså om synpunkter utan länk eller länkar. Får jag länkar till flera övertramp kan jag mycket väl omgående kasta ut moderatorn om de är grova.

Jag kan också säga att de senaste två synpunkterna jag fått, förutom de i denna tråd, inte handlar om A_K_N.
 
Sv: Moderatorer

Gunnar skrev:
Självklart finns det gränser även för detta, än så länge anser jag att hon sköter sig bättre än vad Snuffsan gjorde på slutet när hon var moderator.

Ursäkta? Vad är det för efterkonstruktioner? Jag hoppade av som moderator på egen begäran och du bad mig vid det tillfället att fortsätta. Du kallade mig vid flera tillfällen en av de bästa moderatorer du haft på forumet och du beklagade att jag slutade.

Och vad har min tid som moderator ursäkta hur AKN uppför sig? Är jag någon sorts måttstock? Jag slutade för ..vad är det ... 3-4 år sedan?

Fult Gunnar! Fult!:mad:

Snacka om personangrepp och rota i gammalt. Är det inte just det du uppmanar alla att låta bli?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 157
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 299
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 944
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 631
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp