Muskler vs Muskler


bfd05340d4fc65e114d2f98d9130eef4--blake-anderson-beautiful-people.jpg


Tycker Blake har snygg kropp! xD Känns fånigt att lägga upp men aja!!

Brad Pitt är snygg. Särskilt som Louie! :love:
 
Jag pratar om att det inte går att säga vem som är starkast utifrån utseende oavsett om det är män eller kvinnor. Du kan inte komma med påståendet att alla män är starkare än lika stora kvinnor. Muskler syns inte alltid.
Hade du trott att mejerskorna på bilden var starka om du bara sett deras kroppar? Knappast va?

Jag har aldrig tränat bänkpress i hela mitt liv men jag lovar att jag tar mer än många lika otränade män i min överviktsstorlek.
Varför är bänkpress så speciellt? Helt OT men det är ju ett ganska enkel rörelse att vara stark i. Tyngder på rak arm rakt ut däremot är ju helt jäkla omöjligt om du inte tränat på det länge.
Det sägs att styrkeskillnaden mellan män och kvinnor är betydligt större i överkroppen och armarna än i underkroppen och benen.
 
Rent estetiskt så tycker jag ett mellanting hade varit snyggast. Det är snyggt med de smalare höfterna på bild två, men på bild två är också bröst/överarmar oproportionerligt stora. Det blir lite som en tjej med stora opererade bröst, intrycket man får är att här är det nån som ändrat sin kropp i första hand för spegelns skull. Associationerna jag får är spännig och fåfäng, och det är inte vidare attraktivt.

Lika vältränad, men förhållandevis mindre bröst och överarmar hade signalerat sportig istället, och dessutom varit snyggare.

Men det beror såklart på vilka ideal man har. Det finns säkert de som skulle tycka att ännu mer bröst och överarmar är idealet.

Hehe,
Jag har alltid haft smalare höfter. Sen är nedre bilden fotad lite snett från sidan vilket förstärker det. Rakt framifrån ser det mer proportionerligt ut. Lovar :p. Ser ut som i bild 1 fast lite större bara.

Men det är intressant hur mkt vinkel och en tajtare t-tröja kan göra. För så mkt större är jag inte idag :p

Jag har lite svårt att förstå att folk tycker jag ser stor ut. I mina ögon är inte 67 kg särskilt mkt för min längd.

Jag har alltid fått höra att jag är smal. Men min kompis sa att jag inte ser smal ut. Så antar att jag ser mer normal ut numera då :up:.
 
Hehe,
Jag har alltid haft smalare höfter. Sen är nedre bilden fotad lite snett från sidan vilket förstärker det. Rakt framifrån ser det mer proportionerligt ut. Lovar :p. Ser ut som i bild 1 fast lite större bara.

Men det är intressant hur mkt vinkel och en tajtare t-tröja kan göra. För så mkt större är jag inte idag :p

Jag har lite svårt att förstå att folk tycker jag ser stor ut. I mina ögon är inte 67 kg särskilt mkt för min längd.

Jag har alltid fått höra att jag är smal. Men min kompis sa att jag inte ser smal ut. Så antar att jag ser mer normal ut numera då :up:.
Men det är väl högst individuellt? Jag tycker inte att du ser stor ut alls. Vare sig i massa eller muskler.
 
Jag gissar att han stirrat för djupt på de amerikanska "studierna" och fått en skev bild av vad som är en genomsnittlig vs kort längd. Ska man tro på de där ovetenskapliga texterna så är det typ kört om en snubbe är under 185.


http://www.dailymail.co.uk/femail/a...-men-taller-make-feel-protected-feminine.html

"According to the study data, the dominant reasons females cited for preferring a tall partner are matters of protection and femininity."

Det är ju kvinnor som är osäkra i sig själva som behöver känna sig feminina och beskyddade :).
 
Längd är definitivt en faktor som påverkar. Alla kvinnor tycker inte att det är viktigt att personen är lång eller över t.ex. 185 men vissa har "krav" på över viss längd och det är ytterst sällan det är något negativt. Med andra preferenser så är det mer att man föredrar antingen eller, smal eller större, skägg eller inte skägg osv men just längd är det i princip aldrig negativt.

Även om det inte är något man medvetet kräver eller söker så kan det omedvetet en del i "manligt" som det skrivs om här i metro:
https://www.metro.se/artikel/psykologerna-därför-vill-kvinnor-ha-långa-män

och även länken där några killar delar med sig av sina erfarenheter

https://www.metro.se/artikel/om-du-är-under-180-centimeter-behöver-du-inte-höra-av-dig

Hur mycket roll det spelar beror såklart på vilken person det gäller men man ska inte sticka under stolen med att det har en viss betydelse.
 
Längd är definitivt en faktor som påverkar. Alla kvinnor tycker inte att det är viktigt att personen är lång eller över t.ex. 185 men vissa har "krav" på över viss längd och det är ytterst sällan det är något negativt. Med andra preferenser så är det mer att man föredrar antingen eller, smal eller större, skägg eller inte skägg osv men just längd är det i princip aldrig negativt.

Precis så :)
Under de 3-4 år som jag haft tinder har jag aldrig sett någon som har satt en längd under 180 som preferens . Utan har man en preferens så är det ( du är över 180+ , 185+ eller 190+.)

Jag antar att de som tillhör minoriteten och föredrar kortare män inte är främmande för att dejta långa. Men tvärtom fungerar inte.
 
Jag har alltid föredragit längre män. Är nu tillsammans med en man som enligt dig är kort. Uppenbarligen fungerar det tvärtom.

Jag tänkte mer på de som rensar bort killar redan innan dejtinstadiet under en viss längd. Finns ju många som föredrar långa killar men som inte skriver det i sina profiler. Då får man anta att det inte är en dealbreaker :)
 
Jag tänkte mer på de som rensar bort killar redan innan dejtinstadiet under en viss längd. Finns ju många som föredrar långa killar men som inte skriver det i sina profiler. Då får man anta att det inte är en dealbreaker :)
Lite som du rensar bort "tjocka" tjejer? Såklart det finns de som gör det. Jag har rensat bort killar på grund av längd också. De som är kortare (än vad jag brukar dejta) som ändå får dejta mig har varit galet snygga. Typ min sambo.
 
http://www.dailymail.co.uk/femail/a...-men-taller-make-feel-protected-feminine.html

"According to the study data, the dominant reasons females cited for preferring a tall partner are matters of protection and femininity."

Det är ju kvinnor som är osäkra i sig själva som behöver känna sig feminina och beskyddade :).
I mitt fall så handlar det mer om att iaf i nått fall ha något att se upp till. ;) Hittills har jag aldrig känt mig beskyddad av någon man, de flesta är inte så mycket att hålla i om åskan går.
 
Lite som du rensar bort "tjocka" tjejer? Såklart det finns de som gör det. Jag har rensat bort killar på grund av längd också. De som är kortare (än vad jag brukar dejta) som ändå får dejta mig har varit galet snygga. Typ min sambo.
Jo, jag förstår att man lär få väga upp sin längd på annat vis.
Hur lång är du ?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 377
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 368
Senast: Jadzia
·
Samhälle Senaste veckorna har jag hållit på med ett projekt som kretsar mycket kring identitetsmarkörer, det vill säga olika symboler och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 304
Kultur Jag är lite sent på det, men jag har denna morgon sett att folk har hoppat på en fotoutmaning på Instagram som heter Fånga februari. Den...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
15 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp