Muskler vs Muskler

Som du går på om det så låter det som att du är två äpplen hög. Min man är lika lång som du är och jag tänker inte på honom som kort. Alls. Får därför en smärre chock när jag inser att du inte är 125 cm som du får det att låta.
De yngre är markant längre. Min man var lång 184 när han var 25, men umgås en del med runt 25 åringar och känner sig ibland kort. Så tycker inte det behöver vara en sann känsla, men inte heller en konstig känsla. Själv växte jag ju upp och trodde jag var nära dvärg (på 161), tjejerna i klassen var 175-180, men känner mig numera mer normallång eftersom kvinnor runt mig är 165 snarare (vilket ligger närmare normalt för Sverige).

Dvs inte en orimlig känsla, även om den kanske inte stämmer statistiskt.
 
Jo, jag förstår att man lär få väga upp sin längd på annat vis.
Hur lång är du ?
Men herregud. De behöver inte "väga upp" sin längd, jag visste inte ens hur lång min sambo var när jag såg honom på Tinder, han svarade när jag frågade. Då var han trevlig och snygg (som bara den) så jag tyckte att det var rätt obetydligt. De som åkt bort på grund av längden har varit betydligt kortare och/eller inte tillräckligt intressanta i övrigt och/eller haft stora komplex på grund av sin längd och det orkar jag liksom inte hantera. En samlad bedömning så att säga. Likadant som otroligt snälla män har åkt på att de inte är snygga eller vad det nu kan vara. Det är så jäkla mycket som ska stämma om jag ska göra mer än ligga. Längden är bara en grej.
 
Lite som du rensar bort "tjocka" tjejer? Såklart det finns de som gör det. Jag har rensat bort killar på grund av längd också. De som är kortare (än vad jag brukar dejta) som ändå får dejta mig har varit galet snygga. Typ min sambo.
Det är väl å andra sidan ingen som skulle ifrågasätta om en "tjockare" tjej påstår att fler nog skulle bli attraherade av henne om hon var mer enligt smalhetsnormerna.
 
Det är väl å andra sidan ingen som skulle ifrågasätta om en "tjockare" tjej påstår att fler nog skulle bli attraherade av henne om hon var mer enligt smalhetsnormerna.
Kanske därför utseendenormen för kvinnor angående storlek är otroligt starkare än föredragen längd på män. Förmodligen för att man ser män som Daniel Radcliffe, Kit Harrington etc etc i tidningar utan att det görs en grej av att de är Korta Män. Är en kvinna större är hon känd som plusmodell (ej bara modell), eller som Otroligt Snygg Trots Sin Storlek.
 
Kanske därför utseendenormen för kvinnor angående storlek är otroligt starkare än föredragen längd på män. Förmodligen för att man ser män som Daniel Radcliffe, Kit Harrington etc etc i tidningar utan att det görs en grej av att de är Korta Män. Är en kvinna större är hon känd som plusmodell (ej bara modell), eller som Otroligt Snygg Trots Sin Storlek.
Eller så är den bara mer outspoken och inte nödvändigtvis så mycket starkare. Det blir även så mycket mer tydligt för en kvinna då matches på t.ex. tinder går från 75/100 till 10/100 medans skillnaderna för män vad bristen på attraktion beror på är mer subtilt.

Jag menar tittar du i dejtingtråden så lyckas en kvinnlig användare få till fler matches med bara en landskapsbild än hero får med sina bästa försök till bilder och presentation. Vad beror det på? Antagligen inte heros längd och det är inte en så stor faktor som han kanske tror men det är samtidigt inte så att det inte spelar någon roll. Det hade inte varit sämre för honom om han var 10cm längre men det är nog ingen direkt katastrof med den längden han har utan det är andra saker på bilder och presentation som gör att han inte får matches.
 
Eller så är den bara mer outspoken och inte nödvändigtvis så mycket starkare. Det blir även så mycket mer tydligt för en kvinna då matches på t.ex. tinder går från 75/100 till 10/100 medans skillnaderna för män vad bristen på attraktion beror på är mer subtilt.

Jag menar tittar du i dejtingtråden så lyckas en kvinnlig användare få till fler matches med bara en landskapsbild än hero får med sina bästa försök till bilder och presentation. Vad beror det på? Antagligen inte heros längd och det är inte en så stor faktor som han kanske tror men det är samtidigt inte så att det inte spelar någon roll. Det hade inte varit sämre för honom om han var 10cm längre men det är nog ingen direkt katastrof med den längden han har utan det är andra saker på bilder och presentation som gör att han inte får matches.
Jag trodde att han inte hade sin längd utskriven i profilen? :confused:

De jag inte svept på har varit de jag tycker är oattraktiva. Så enkelt.
 
Grattis? Bra jobbat? Vad vill du ha för svar? Om du dök upp på en dejt och hon hade cirka 25 kg övervikt skulle du bara, "fine, inga problem, fina fisken"? Nej just det, du går ju inte på tjejer utan helkroppsbild. :up:

:rofl:
Va roligt du är ;).
Jag menar det på ett positivt sätt :up:.

Näe, du har en poäng i det du skriver. Tänkte bara att chansen för dig att stöta på en kortare man borde vara minimal.
 
:rofl:
Näe, du har en poäng i det du skriver. Tänkte bara att chansen för dig att stöta på en kortare man borde vara minimal.
Ja jo kanske det. Det har dock hänt.

Eller kortare och kortare, de får gärna vara längre än mig. Och gärna över 170 cm då den fysik jag föredrar blir svår på alltför korta killar. Typ.
 
Det blir lite så dock att personer som är långa skriver väldigt gärna ut det så personer som inte gör det kan man ofta indirekt gissa inte är så långa :)
Så konstigt :p.
Jag tror absolut det hjälper. Hade varit intressant att testa skriva ut tex längd 189 cm och se om det gjort nån skillnad. Men jag tror utseendet är viktigast på Tinder :).
 
Eller kortare och kortare, de får gärna vara längre än mig. Och gärna över 170 cm då den fysik jag föredrar blir svår på alltför korta killar. Typ.

Tänkte inte ifrågasätta dina preferenser seller så. Men fått uppfattningen att du gillar riktigt biffiga killar ? Och korta killar har ju enklare att bli biff än en som är lång. Borde därför finnas fler korta biffiga killar ?
http://nattyornot.com/is-bodybuilding-easier-for-short-people/
 
Tänkte inte ifrågasätta dina preferenser seller så. Men fått uppfattningen att du gillar riktigt biffiga killar ? Och korta killar har ju enklare att bli biff än en som är lång. Borde därför finnas fler korta biffiga killar ?
http://nattyornot.com/is-bodybuilding-easier-for-short-people/
Den korta biffiga killen ser dock mest stor ut om man inte har honom relaterat till något annat. En längre person som bygger kommer visserligen inte se samma nivå av bodybuildingmuskulös ut men du får ett helt annat intryck av STORlek.
 
Den korta biffiga killen ser dock mest stor ut om man inte har honom relaterat till något annat. En längre person som bygger kommer visserligen inte se samma nivå av bodybuildingmuskulös ut men du får ett helt annat intryck av STORlek.

Om det är storleken man går igång på så kan han ju lika gärna vara lång och fet :D . Typ Rolf Lassgård eller Fredrik Lindström :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 377
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 367
Senast: Jadzia
·
Samhälle Senaste veckorna har jag hållit på med ett projekt som kretsar mycket kring identitetsmarkörer, det vill säga olika symboler och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 304
Kultur Jag är lite sent på det, men jag har denna morgon sett att folk har hoppat på en fotoutmaning på Instagram som heter Fånga februari. Den...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
15 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp