Bukefalos 28 år!

Muskler vs Muskler

Inte för att vara den, men det är rätt vanligt att användare (framförallt i olika vikttrådar) säger att de inte vill väga över x kilo eller gå över BMI x, av en massa olika anledningar. Att ha ett intervall där man gärna vill hålla vikten är inte alls ovanligt, låt vara om man går efter kilon, BMI eller genom att snegla neråt vid dassbesök och om mushåret inte syns är det dags att göra något åt saken (kan det ha varit @mandalaki som hade den måttstocken?).
Lika lite som att användarna ovan skulle tro att de plötsligt blivit tjocka om de väger säg 65 kg istället för 65,1 kg, eller att BMI i sig är magiskt, tror jag att @Hero tror att kroppen slutar funka när han passerar en viss vikt (men t.ex. hans löpning kommer att påverkas om kilon läggs till och det är så vitt jag förstår en funktion han ogärna vill se påverkad).

Jag fattar det. Jag vände mig mot funktionaliteten. Det estetiska är så klart en individuell grej men en funktionell kropp kan väga mycket mer (även till den längden) och jag är så trött på folk som tror att kroppar över en viss storlek inte klarar saker.
 
Ok, hittade en före och efter bild sen jag började gymma. Ingen gigantisk skillnad kanske men känner mig mer nöjd idag.

Första bilden är ca 4 år gammal vägde runt 60-62 kg

Wtenacl.jpg


En månad gammal bild vikt ca 67 kg
8uZOptF.jpg
Du vill seriöst ha en bedömning? :cautious: Du tycker inte det känns lite infantilt?

Håhå jaja. Nåja, jag tycker du är för stor på båda bilderna. Ärligt talat lite för lång också. Föredrar knarksmala i min egen längd. Så droppa en tio kilo och typ böj på knäna lite?
 
Du vill seriöst ha en bedömning? :cautious: Du tycker inte det känns lite infantilt?

Håhå jaja. Nåja, jag tycker du är för stor på båda bilderna. Ärligt talat lite för lång också. Föredrar knarksmala i min egen längd. Så droppa en tio kilo och typ böj på knäna lite?
Men @Trani hur tänkte du nu? Jag tycker att det är för lite muskler/massa. Vi måste ju ha en samlad åsikt, tyckande kan inte vara subjektivt och individuellt. :up:
 
@Hero 175 är ju inte ens så kort? Varför hänger du upp dig på att du är kort när du typ ligger på medellängd för män i Sverige. Enligt wiki iaf (177)

Jag gissar att han stirrat för djupt på de amerikanska "studierna" och fått en skev bild av vad som är en genomsnittlig vs kort längd. Ska man tro på de där ovetenskapliga texterna så är det typ kört om en snubbe är under 185.
 
Och jag vill inte ha en man som tränar på gym, tittar för mkt i spegeln, räknar mäter och väger. Ett sunt leverne, en kropp som används till något vettigt utomhus räcker bra. Att insidan är välutvecklad och vältränad är däremot mycket viktigt. Något som uppnås genom att leva ett stimulerande liv, utbilda sig, prova olika jobb, flytta, resa, läsa, kulturella upplevelser, lära sig nya saker, ha olika hobbies, umgås med vitt skilda människor etc etc. En vacker insida ger en utstrålning och formar en intressant personlighet.

Det är för mycket utseendehets i världen.
 
Ok, hittade en före och efter bild sen jag började gymma. Ingen gigantisk skillnad kanske men känner mig mer nöjd idag.

Första bilden är ca 4 år gammal vägde runt 60-62 kg

Wtenacl.jpg


En månad gammal bild vikt ca 67 kg
8uZOptF.jpg

Rent estetiskt så tycker jag ett mellanting hade varit snyggast. Det är snyggt med de smalare höfterna på bild två, men på bild två är också bröst/överarmar oproportionerligt stora. Det blir lite som en tjej med stora opererade bröst, intrycket man får är att här är det nån som ändrat sin kropp i första hand för spegelns skull. Associationerna jag får är spännig och fåfäng, och det är inte vidare attraktivt.

Lika vältränad, men förhållandevis mindre bröst och överarmar hade signalerat sportig istället, och dessutom varit snyggare.

Men det beror såklart på vilka ideal man har. Det finns säkert de som skulle tycka att ännu mer bröst och överarmar är idealet.
 
Och jag vill inte ha en man som tränar på gym, tittar för mkt i spegeln, räknar mäter och väger. Ett sunt leverne, en kropp som används till något vettigt utomhus räcker bra. Att insidan är välutvecklad och vältränad är däremot mycket viktigt. Något som uppnås genom att leva ett stimulerande liv, utbilda sig, prova olika jobb, flytta, resa, läsa, kulturella upplevelser, lära sig nya saker, ha olika hobbies, umgås med vitt skilda människor etc etc. En vacker insida ger en utstrålning och formar en intressant personlighet.

Det är för mycket utseendehets i världen.
Jag vet inte, när man ser sig omkring på tunnelbanan tycker jag då inte att det verkar som att utseendehetsen får folk till gymmet i någon större utsträckning. Det är väldigt många fler kaggar än tvättbrädor, om man säger så. ;)

Lite mer allmänt förstår jag inte riktigt den här motsättningen mellan inre och yttre? Insida och utsida är ju inte korrelerade. Om en människa är normalviktig och tränar ibland, så säger det enligt min erfarenhet ingenting om hur 'välutvecklad' deras insida är. Varken i den ena eller andra riktningen.

Sen har dygnet bara 24 timmar, så om någon ser ut som Brad Pitt på bilden i tråden, så innebär det förstås att de lägger massor med tid i gymmet, och då av naturliga skäl inte hinner med så mycket annat, plus att de äter en extremt styrd kost, men det är ju extremfall. Det finns väl mer eller mindre ingen som ser ut så för jämnan, inte ens Brad Pitt och liknande. De ser ut så de dagarna de ska filmas med bar överkropp, annars inte. När de filmar Bond-filmerna t ex, och Daniel Craig ska se sådär vältränat deffad ut, så lägger de alla topless-scener för honom tillsammans när de planerar inspelningen, för att han inte ska behöva se ut så mer än några dagar, utan kunna leva mer normalt resten av inspelningen.
 
Haha, Armie Hammer var väl 2 meter lång ? Så där kommer jag väl se liten ut oavsett hur stor jag blir.
Nja, visst vill jag bli större. Men jag vill inte bli för klumpig. Med tanke på att jag vägt ca 60 kg större delen av mitt liv är 70-75 kg mkt för mig och fullt tillräckligt.
Jag kommer förmodligen inte hålla mig superdeffad då jag äter lite vad jag vill. Där ingår OLW också :D. Men runt 15% body fat som nu.

Talar av erfarenhet då jag sysslat med träning sen i tonåren (börjar närma mig 40 ish nu)
häng inte upp dig på vikt. utgå från vad du vill uppnå med din träning och fokusera på det.
Ja det blir jobbigare att springa om man väger mer , men ligger du inte över 100 kg och kör löpning så det kan skada knäna så är det inte ett problem. Och mer massa = mer förbränning dvs ju tyngre du är desto mer behöver kroppen anstränga sig vilket resulterar i ökad förbränning.
varför tror du att det är lättare för en person på 110 kg att tappa 5 kg än en person som väger 65?
Mer massa kräver mer energi. Vill du satsa på en kropp som Brad pitt så kör tycker jag men gör det för dig, inte för att dem har blivit framröstad av majoriteten kvinnor. Sen är det ju som dom säger, olika kvinnor = olika smak. Sen är ju Brad pitt världens sämsta exempel då han har ju ett antal filmer i ryggen då han har "Charmat" kvinnor i flera år. Var han bara en kropp så skulle han inte ens vara med på listan. Vad jag vill säga är nog att du ska inte hänga upp dig på vad andra tycker och träna för din egen skull. Satsa på att tävla mot dig själv och ingen annan. Har vänner på gymmet som vrålar till i ren glädje ibland för dom får bättre tider, maxar mer osv... men dom håller sina framgånger för sig själv. Sen att nån tar 30 kg mer i bänk bryr dom sig inte om. Så sluta hänga upp dig på andras utseende,åsikter och bara träna som du tycker och sätt mål så kommer nog ditt självförtroende öka med tiden med.
 
Ok, hittade en före och efter bild sen jag började gymma. Ingen gigantisk skillnad kanske men känner mig mer nöjd idag.

Första bilden är ca 4 år gammal vägde runt 60-62 kg

Wtenacl.jpg


En månad gammal bild vikt ca 67 kg
8uZOptF.jpg

Hellre den övre bilden för min del. Jag tycker att du är för smal om höfterna på den nedre.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 596
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 535
Senast: Jadzia
·
Samhälle Senaste veckorna har jag hållit på med ett projekt som kretsar mycket kring identitetsmarkörer, det vill säga olika symboler och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 519
Kultur Jag är lite sent på det, men jag har denna morgon sett att folk har hoppat på en fotoutmaning på Instagram som heter Fånga februari. Den...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
15 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp