Bukefalos 28 år!

Muskler vs Muskler

Förhållandevis tror jag överkroppen är det som tränas mest, det kanske beror på vad man satsar på men många simmare jag sett har utvecklat främst musklerna i överkroppen.
Vad baserar du det på, många träningsövningar går ut på att enbart sparka sig fram. Jag har en syster som simtränade på relativt hög nivå och tog brons i juniorsm när vi var yngre så jag är förhållandevis bra insatt i hur de åtminstone tränade då och vad jag sett har inte kropparna för simmare ändrats något särskilt sen dess.
 
Jag skulle även kunna tänka mig att ha Sahar Samaras lång ben med, gärna med alla steget inprogrammerade :heart!
Men jag har inga problem med mina egna ben heller, de behöver dansa lite mer bara :).
 
Apropå sherpas som nämndes i förra tråden, här är ett citat i boken "I min faders fotspår" som sonen till Tenzing Norgay (som tillsammans med Ed Hillary var den första att nå Mt Everests topp) skrivit:

"Mikaru are much like cattle. They are happy wandering about aimlessly all day long..., they are constantly getting sick..., and you have to lead them by nose over difficult terrain or they'll fall off the trail... But if you feed them well, they'll produce a lot of rich milk for you." - Sherpa Woman

(Mikaru = västerlänning)
 
Hur mycket muskler är lagom på en man ?

https://www.today.com/health/ideal-real-what-perfect-body-really-looks-men-women-t83731

Enligt denna ligger idealet nånstans på ett bmi 24,49. Dvs, för min längd är en lämplig vikt 75 kg. Det innebär att jag måste upp nästan 10 kg. Jag har en känsla av att jag skulle se ganska biffig ut då. Då jag tycker jag ser rättså muskulös ut redan. Men spegeln kanske ljuger :p.

Så jag är lite nyfiken vad som är lagom mängd ?
 
Hur mycket muskler är lagom på en man ?

https://www.today.com/health/ideal-real-what-perfect-body-really-looks-men-women-t83731

Enligt denna ligger idealet nånstans på ett bmi 24,49. Dvs, för min längd är en lämplig vikt 75 kg. Det innebär att jag måste upp nästan 10 kg. Jag har en känsla av att jag skulle se ganska biffig ut då. Då jag tycker jag ser rättså muskulös ut redan. Men spegeln kanske ljuger :p.

Så jag är lite nyfiken vad som är lagom mängd ?

Om vi snackar muskler så är idealet för mig närmare en slank balettkropp än en kroppsbyggare.
 
Om vi snackar muskler så är idealet för mig närmare en slank balettkropp än en kroppsbyggare.

Som denna ?

a1321c1f1a7debc638a403e9b58f4f1d--male-ballet-dancers-male-poses.jpg
 
Det är såklart olika beroende på individuella preferenser. Sluta fokusera så mycket på yta och resultat från amerikanska studier som "bevisar" att si och så ideal är det alla vill ha.

Jo, jag vet ju att det finns ingen mall som passar in på alla. Men finns oftast en ideal mall som den generella populationen finner mest attraktiv.
 
Jo, jag vet ju att det finns ingen mall som passar in på alla. Men finns oftast en ideal mall som den generella populationen finner mest attraktiv.

Och du tänker att om du sliter hårt för att klämma in dig i den så kommer du ha bättre tur i dejtingen? Du borde jobba mer på det inre, det är ändå det som kommer göra att det bär eller brister i slutändan.
 
Och du tänker att om du sliter hårt för att klämma in dig i den så kommer du ha bättre tur i dejtingen? Du borde jobba mer på det inre, det är ändå det som kommer göra att det bär eller brister i slutändan.

Förutom att få en starkare kropp och om det ger mig 10% bättre tur så kan det ju vara värt :) .
 
Hur mycket muskler är lagom på en man ?

https://www.today.com/health/ideal-real-what-perfect-body-really-looks-men-women-t83731

Enligt denna ligger idealet nånstans på ett bmi 24,49. Dvs, för min längd är en lämplig vikt 75 kg. Det innebär att jag måste upp nästan 10 kg. Jag har en känsla av att jag skulle se ganska biffig ut då. Då jag tycker jag ser rättså muskulös ut redan. Men spegeln kanske ljuger :p.

Så jag är lite nyfiken vad som är lagom mängd ?
BMI tar inte hänsyn till vad vikten består av så du kan inte utläsa hur mycket mer muskler det skulle bli.
 
Dansare är ju formidabla muskelpaket. Idealet är mer något i stil med Armie Hammer i Call me by your name (i solglasögon nedan).
call-me-by-your-name-2017-004-youthful-trio-on-grass_1.jpg


Wow, han ser ut som jag gjorde som liten tanig pojke. När jag vägde 58 kg.
Jag har fått uppfattningen att kvinnor vill ha en större och tyngre man än sig själv.
 
Wow, han ser ut som jag gjorde som liten tanig pojke. När jag vägde 58 kg.
Jag har fått uppfattningen att kvinnor vill ha en större och tyngre man än sig själv.

Haha, alla gillar inte det. Alla gånger en tanig före en biff för min del! Sedan skiter jag egentligen i om personen är vältränad eller ej. Föredrar även någon som är lite lönnfet före ett muskelberg.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 506
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 511
Senast: Jadzia
·
Samhälle Senaste veckorna har jag hållit på med ett projekt som kretsar mycket kring identitetsmarkörer, det vill säga olika symboler och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 454
Kultur Jag är lite sent på det, men jag har denna morgon sett att folk har hoppat på en fotoutmaning på Instagram som heter Fånga februari. Den...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
15 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp