Bukefalos 28 år!

Muskler vs Muskler

Man behöver inte ha bara fett eller bara muskler jag säger bara att 10 kg + inte behöver vara biffigast det kan ju vara delvis fett också för du kan inte ha hur låg fettprocent som helst heller

Nej, jag förstår. Jag ser väl ut ungefär som killen till vänster.
menbodyfat2.jpg

Så ungefär 14-15% är den nivån jag vill ligga på :).
 
Hur mycket muskler är lagom på en man ?

https://www.today.com/health/ideal-real-what-perfect-body-really-looks-men-women-t83731

Enligt denna ligger idealet nånstans på ett bmi 24,49. Dvs, för min längd är en lämplig vikt 75 kg. Det innebär att jag måste upp nästan 10 kg. Jag har en känsla av att jag skulle se ganska biffig ut då. Då jag tycker jag ser rättså muskulös ut redan. Men spegeln kanske ljuger :p.

Så jag är lite nyfiken vad som är lagom mängd ?
Tur att inte den absolut mest attraktiva man jag någonsin mött verkar ha läst sådana där studier, för vem vet, då hade han kanske haft komplex för sin kropp och det hade varit fullständigt onödigt...
 
Kanske är det så...
Jag kanske har en skev kroppsuppfattning men jag tycker jag ser mer muskulös ut än AH fast jag är 175 och 65-66 kg. Men det är väl andra proportioner som du säger kanske.
Beror väl lite på hur man är byggd också, allt på honom är ju långt och smalt, plus att han har breda axlar, så han skulle nog behöva bulka upp något extremt innan han såg ut som en biff. Typ såhär - det här är Joe Manganiello, han är 1,97 och väger 107 kg.
joe-manganiello-beach-puerto-vallarta-1.jpg
 
Beror väl lite på hur man är byggd också, allt på honom är ju långt och smalt, plus att han har breda axlar, så han skulle nog behöva bulka upp något extremt innan han såg ut som en biff. Typ såhär - det här är Joe Manganiello, han är 1,97 och väger 107 kg.
joe-manganiello-beach-puerto-vallarta-1.jpg


Ja, precis. Jag har fått uppfattningen av att är man kort så det lättare att bulka på sig och bli biff.
 
Ärligt talat så har punkten "muskelmassa" aldrig dissekerats ner till detalj när jag snackar ragg, Tinder, ligg, what ever med mina kompisar. "-Alltså han var ju sjukt snygg och trevlig men han bänkar nog inte mer än xxkg och då blir det inget", sa ingen tjej jag känner någonsin.
 
Ja, precis. Jag har fått uppfattningen av att är man kort så det lättare att bulka på sig och bli biff.
Rimligen krävs det ju iaf färre kilo muskler. Men det blir ju inte snyggare med en liten biff än en stor, snarare tvärtom, eftersom det kanske är lättare att det blir för mycket.
 
Rimligen krävs det ju iaf färre kilo muskler. Men det blir ju inte snyggare med en liten biff än en stor, snarare tvärtom, eftersom det kanske är lättare att det blir för mycket.
Ärligt talat så har punkten "muskelmassa" aldrig dissekerats ner till detalj när jag snackar ragg, Tinder, ligg, what ever med mina kompisar. "-Alltså han var ju sjukt snygg och trevlig men han bänkar nog inte mer än xxkg och då blir det inget", sa ingen tjej jag känner någonsin.

Näe, men många kvinnor gillar ju att känna sig liten brevid mannen. Så du skulle inte tro att det är en fördel att vara lite muskulösare om man är kort ? Inte till överdrift dock.
 
Rimligen krävs det ju iaf färre kilo muskler. Men det blir ju inte snyggare med en liten biff än en stor, snarare tvärtom, eftersom det kanske är lättare att det blir för mycket.
Jag skulle faktiskt aldrig vara intresserad av en man som jag tror är svagare än vad jag är. Är hyfsat vältränad själv och skulle känna mig väldigt okvinnlig och stor om jag var med någon som jag uppfattade som "klen" vilket jag inte tycker om att göra. Nu räcker det iof att en man är rätt normalbyggd för att det kravet ska vara uppfyllt för min del men ändå :p

Går man till hur muskler ser ut så skulle jag säga att det till mycket stor del är genetiskt. Sen påverkar träning och kost såklart också men vissa behöver knappt gå in på gymmet för att det ska synas att dom tränar medan andra behöver bo där för att få samma resultat.
 
Själv steker jag biff , jag dejtar inte biff


Eller om Joe Manganiello däruppe räknas som biff så har jag haft en sån och visst det var bra men det var liksom fortfarande inte magrutorna jag bestämde träff med....
 
Hur mycket muskler är lagom på en man ?

https://www.today.com/health/ideal-real-what-perfect-body-really-looks-men-women-t83731

Enligt denna ligger idealet nånstans på ett bmi 24,49. Dvs, för min längd är en lämplig vikt 75 kg. Det innebär att jag måste upp nästan 10 kg. Jag har en känsla av att jag skulle se ganska biffig ut då. Då jag tycker jag ser rättså muskulös ut redan. Men spegeln kanske ljuger :p.

Så jag är lite nyfiken vad som är lagom mängd ?

Inga magrutor i världen kan rädda en taskig personlighet, det funkar bara åt motsatt håll. Jag vill ha en partner som är tillfreds med sin kropp, oavsett vikt. Klart önskvärt är någon som är ca 180-185cm och hellre åt det rundare hållet än smal/alltför vältränad men det är inga dealbreakers för min del.
 
Hur kommer det sig att tråden som var en tråd om fakta gällande musklers uppbyggnad utmynnade i ännu en tråd där @Hero försöker reda ut hur kvinnor vill att en man ser ut så att han kan lyckas få ligga?
Synd, men började intressant!

Tråden hade ändå dött ut. Om du vill ha lite mer fakta om muskler kan du väl bidra lite ?
 
Näe, men många kvinnor gillar ju att känna sig liten brevid mannen. Så du skulle inte tro att det är en fördel att vara lite muskulösare om man är kort ? Inte till överdrift dock.

Påstår du ja. Lägg bara ner idén om att det finns en idealkropp, och sikta en intressant personlighet istället.


Mitt ideal är atletiskt och kraftfullt. Stavhoppare matchar bäst om man ska peka på en typ av atlet. Av de jag i verkligheten har varit tillsammans med är det bara nuvarande partner som lever upp till detta, men där och då har varje partner framstått som attraktiv när vi träffats.

On topic: en muskels kraftutveckling är proportionell mot tvärsnittsarean, så en bulkig muskel ÄR starkare än en slankare. Sen är ju det vi kallar styrka ofta en fråga om teknik, muskeluthållighet, förmåga att engagera så mycket av muskelns max som möjligt osv.
 
Hur kommer det sig att tråden som var en tråd om fakta gällande musklers uppbyggnad utmynnade i ännu en tråd där @Hero försöker reda ut hur kvinnor vill att en man ser ut så att han kan lyckas få ligga?
Synd, men började intressant!

Därför att varenda tråd han dyker upp i förr eller senare spårar ur till det... :banghead:

Edit: For the record gillar jag smala killar. Smala alltså, utan någon särskilt tydlig muskeldefinition. Om vi nu måste berätta om våra preferenser för att bevisa att det inte bara är det pseudo-vetenskapliga idealet som gäller. :idea:
 
Näe, men många kvinnor gillar ju att känna sig liten brevid mannen. Så du skulle inte tro att det är en fördel att vara lite muskulösare om man är kort ? Inte till överdrift dock.
Yes! Jag vill gärna känna mig ''spinking'' även om jag är gymfit;)
Korta killar utan muskler ser väldigt små ut, korta killar med muskler reflekterar jag inte över. :)
 
Näe, men många kvinnor gillar ju att känna sig liten brevid mannen. Så du skulle inte tro att det är en fördel att vara lite muskulösare om man är kort ? Inte till överdrift dock.
Det kan säkert finnas kvinnor som har en storleksfetish, på samma sätt som det finns de som gillar hår/inte hår eller vad som helst, men nåt generellt är det knappast. Går jag till mig själv så är det proportionerna och kroppsbyggnaden jag tittar efter, inte längden. Det skapar ju en viss dynamik när partnern är tydligt större och starkare också, som man kanske inte vill ha i alla lägen.
 
Jag har aldrig valt killar utifrån muskelmassa. Jag attraheras tydligen av en viss form på aschle, en viss sorts händer och blå ögonfärg. Dom har varit allt från vältränade kampsportare till axelbreda bonddrängar, en del smala, några trivselmjuka. Men jag klädde inte av dom innan jag attraherades av dom.
 
Hur mycket muskler är lagom på en man ?

https://www.today.com/health/ideal-real-what-perfect-body-really-looks-men-women-t83731

Enligt denna ligger idealet nånstans på ett bmi 24,49. Dvs, för min längd är en lämplig vikt 75 kg. Det innebär att jag måste upp nästan 10 kg. Jag har en känsla av att jag skulle se ganska biffig ut då. Då jag tycker jag ser rättså muskulös ut redan. Men spegeln kanske ljuger :p.

Så jag är lite nyfiken vad som är lagom mängd ?

Alltså, du lär ju få olika svar av alla. I grund och botten handlar det, tror jag, om att vara nöjd med sig själv. Självförtroende är sexigt. Att jag, eller någon annan, föredrar en viss typ av man gör ju varken till eller från för dig. Och det säger ju inget om vad man kan "räkna med" att kvinnor du träffar kommer tycka.

Med det sagt. Här är min "typ" (rent kroppsligt). Tror verkligen inte att alla håller med mig.

the-mountain-still-large_trans%2B%2BPVMz3fIG63xqideGQT7h16xLFutNW_W52eW5jokjU30_trans_NvBQzQNjv4BqXLf5rZYUXGKwZgSx01hvqFSKKjxZpmhl6pTqptSUOjI.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 695
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 557
Senast: Jadzia
·
Samhälle Senaste veckorna har jag hållit på med ett projekt som kretsar mycket kring identitetsmarkörer, det vill säga olika symboler och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 536
Kultur Jag är lite sent på det, men jag har denna morgon sett att folk har hoppat på en fotoutmaning på Instagram som heter Fånga februari. Den...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
15 824

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp