Bukefalos 28 år!

När ens framtid ligger i någon annans händer

Jag är fortfarande helt lyrisk :love: Vilken lättnad!
Har inte börjat kolla på biljetter än, måste prata med snubben först, jag vill ju tillbaka typ NU (nästa vecka) men vi får ju inte huset förrän i slutet på månaden och vet inte hur boendesituationen skulle vara tills dess då O_o

Den här bilden är tagen ca 1 vecka efter att vi träffades (eller vi träffades ca 1 månad innan det här, där vi blev presenterade för varandra på ett event men bara sa hej typ).

20161205_180932_zpsenfwvmod.jpg


Och här är några veckor senare då jag frågade min gamla chef om jag kunde få låna två hästar och ta med honom på en privat ridtur bara han och jag, vi red ner till stranden och sedan i vattnet;

20161221_093021_zpsw9wuhwdl.jpg


:love::banana:
 
Idag har jag bokat biljetter :banana: Sayonara på tisdag! :bump:

"Råkade" dessutom boka en yoga-vecka till Bali i slutet på april :angel:

"I'm so excited, and I just can't hide it
I'm about to lose control and I think I like it" :banana:
 
Idag har jag bokat biljetter :banana: Sayonara på tisdag! :bump:

"Råkade" dessutom boka en yoga-vecka till Bali i slutet på april :angel:

"I'm so excited, and I just can't hide it
I'm about to lose control and I think I like it" :banana:

Vad glad jag blir för din skull! Vad skönt att det löste sig utan mer problem.

Nu när snön kom tillbaka och la sig ovanpå leran och isolerade den så är det nästa hopplöst att ta sig fram i hästhagen. Trots att jag har en sex-hjuling att fodra med.

Då känner jag att gamla svedala hänger rätt löst...
 
@Teilani Tack!!

Nu har jag bara varit med vänner ut till deras stallar när jag varit här hemma men skulle jag inte varit på väg någon annan stans i livet så hade jag garanterat köpt en häst vid det här laget och traskat där ute i snömodden. Det är ju också en livsstil man väljer med all sin charm!

Det ska bli roligt att åka runt och visa upp "mitt gamla liv" med min pv när vi kommer resa tillbaka hit till Sverige i Juli (för att deltaga på min brors bröllop!)
 
@Teilani Tack!!

Nu har jag bara varit med vänner ut till deras stallar när jag varit här hemma men skulle jag inte varit på väg någon annan stans i livet så hade jag garanterat köpt en häst vid det här laget och traskat där ute i snömodden. Det är ju också en livsstil man väljer med all sin charm!

Det ska bli roligt att åka runt och visa upp "mitt gamla liv" med min pv när vi kommer resa tillbaka hit till Sverige i Juli (för att deltaga på min brors bröllop!)
Sverige i juli är dessutom bra annorlunda mot Sverige i februari/mars :D
Låter som att du har ett spännande nytt äventyr framför dig :up: lycka till!
 
Sverige i juli är dessutom bra annorlunda mot Sverige i februari/mars :D
Låter som att du har ett spännande nytt äventyr framför dig :up: lycka till!


Hade ju iofs varit roligt om han kunde flytta på sin röv hit just nu då han aldrig sett snö i hela sitt liv :eek: Aldrig varit utanför Australien O_o Skaffade sitt första pass för ett par veckor sedan :D
 
Haha, jag älskar google maps! Här är en sneak peak på huset vi ska bo i!

20170311_193901_zpsbfpossa0.png


Massa trädgård!!

Sitter och fixar alla "detaljer" och måsten nu inför resan... Inte så mycket egentligen men ändå tillräckligt för att man får skriva dagordning :D

För att vara ärlig nu så går väl även tankar och känslor lite upp och ned hela tiden... Det är ju en rätt stor grej ändå... Är det det här jag vill? Är han mannen i mitt liv? Kommer jag finna mig som "hemmafru" där i 4 månader tills jag kan skaffa arbetstillstånd? Kommer vi klara det ekonomiskt osv...

Jag vet ju egentligen vad jag vill, att jag vill och tror på det. Men självklart jag har ju haft en hel del tid att älta det från alla vinklar när jag varit här i Sverige 1 månad nu :)
 
Haha, jag älskar google maps! Här är en sneak peak på huset vi ska bo i!

20170311_193901_zpsbfpossa0.png


Massa trädgård!!

Sitter och fixar alla "detaljer" och måsten nu inför resan... Inte så mycket egentligen men ändå tillräckligt för att man får skriva dagordning :D

För att vara ärlig nu så går väl även tankar och känslor lite upp och ned hela tiden... Det är ju en rätt stor grej ändå... Är det det här jag vill? Är han mannen i mitt liv? Kommer jag finna mig som "hemmafru" där i 4 månader tills jag kan skaffa arbetstillstånd? Kommer vi klara det ekonomiskt osv...

Jag vet ju egentligen vad jag vill, att jag vill och tror på det. Men självklart jag har ju haft en hel del tid att älta det från alla vinklar när jag varit här i Sverige 1 månad nu :)
Får du plugga eller gå nån kurs medan du väntar på att skaffa arbetstillstånd?
Och är han inte mannen i ditt liv så är det A) visserligen 70000 kr "till spillo" men också B) en sak som kan ske även om du träffade nån här i Sverige.
So go for it! :D
 
Får du plugga eller gå nån kurs medan du väntar på att skaffa arbetstillstånd?
Och är han inte mannen i ditt liv så är det A) visserligen 70000 kr "till spillo" men också B) en sak som kan ske även om du träffade nån här i Sverige.
So go for it! :D


Det har du rätt i och nej jag har aldrig känt såhär förut, vi har en riktigt stark connection :up:
Jag kan inte göra någonting nu eftersom jag åker ner på turistvisum och jag vill inte riskera något genom att arbeta svart. Så fort vi ansöker om partnervisum så hamnar jag på ett bridging-visum som ger mig fulla rättigheter till arbete i Australien som vilken aussie somhelst. Däremot så är det inte önskvärt att jag lämnar landet under denna process/när jag är på bridging-visum. Och eftersom vi ska åka på min brors bröllopp i Juli så har vi bestämt att inte ansöka innan det, utan när vi kommer tillbaka efter det, alltså i slutet på Juli/början på Augusti. Och det blir också då det ska pungas ut med de där 70 000 kronorna.

Med andra ord så är det som en intensivkurs i partnerskap vi kör här :laugh:

A. Träffas och har enbart 8 veckor på oss innan jag måste lämna landet. Vi blir dödskära efter typ 1 dag så det var 2 väl spenderade månader och all ledig tid ihop.

B. Sedan får vi prova på att sakna varandra då jag måste lämna Aus 1-3 månader beroende på pass och visum och sådant. Målet var att komma tillbaka innan påsk.
Vi pratar varje dag på telefon och skickar sms. Han har inte FB eller Skype så min telefonräkning vet jag inte hur mycket den är på nu men har i alla fall någon utlandsspecial så :crazy:

C. Nu när jag kommer tillbaka kommer vi bo ihop i 3-4 månader. Bara det blir ett test då jag varit singel länge innan detta och inte bott ihop med nån typ. Men senaste 2 åren har jag bott kollektivt men det är ju inte samma sak... Spännande

D. I Juli ska vi resa ihop! Första gången han är utanför Australien. Och första gången jag någonsin reser med en pojkvän. Vi ska till Sverige och det här bröllopet då, han kommer träffa min släkt, stackars man :angel:

Och sedan, om vi står ut med varandra fortfarande, reser vi tillbaka till Australien och ansöker om partnervisum/arbetstillstånd! :up:


Medge att det är en väldigt bra plan O_o:D
 
Så du får inte ens gå nån eftermiddagskurs i typ akvarellmålning (drar bara till med nåt) för att ha nåt att göra?
 
Så du får inte ens gå nån eftermiddagskurs i typ akvarellmålning (drar bara till med nåt) för att ha nåt att göra?

Jorå, ingen kan ju stoppa mig från att köpa tex en sådan sak. Eller som på ön där jag bor så har dom 4 ggr i veckan "boot camp" 1 timme och det kostar 10 dollar per gång.

Men man får inte skriva in sig på ett universitet/högskola eller så. Men privata kurser kan man nog gå. Fast mitt visum säger att jag är turist och att det är det jag i första hand ska göra. Men väl inne i landet kollar ju ingen om inte myndigheter är inkopplade.

Jag funderar på att fråga om jag får volontära på ranchen jag var manager på :D, att bara göra morgonturen 3-4 gånger i veckan. Mest för att hålla mig i form på ett roligt sätt!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 740
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 615
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hola! Så, förra året körde jag och min fästman + doggo nr 1 från England (där vi bor) till Sverige (där alla andra bor, haha!). Det...
Svar
9
· Visningar
2 964
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp