När grannen har hund och man bor i lägenhet.

Inte_Ung

Trådstartare
Då så kan det bli jobbigt om det blir fel.

I en bostadsrätt i Centrala Större Staden hivade en granne ut sin hund på balkongen över natten när han skulle jobba.
Hunden förstörde så mycket inne annars.
Bostadsrättsföreningen blev anmäld av boende i ett annat flerfamiljshus för olägenheten då hunden skällde och ylade sig genom nätterna.
Miljökontoret förelade föreningen att avhjälpa problemet.
Den hundägaren häll på att bli av med sin bostadsrätt.

På Östermalm i finaste hyreslägenheten så lät min alkoholiserade Far sin hund kissa på innergården precis bakom skylten "Hundrastning Förbjuden".

Vad har ni råkat ut för från grannar med hund?
Nu så skall jag läsa på om regler kring hund i lägenhet och hyresrätt.
 
I det första exemplet borde en även en anmälan om djurplågeri Ha gjorts om hunden ylat av vantrivsel och beroende på balkongens storlek och möjligheten till skydd.

Vi hade nån sån i området också. Lyckades aldrig lista ut vilken balkong det ylades ifrån hela nätterna, men jag hade mina misstankar.
 
Hundar som skällde konstans i flera timmar. Kommer inte ihåg om det var dag eller natt för jag jobbar oregelbundet men kunde inte sova i alla fall ;)
Ringde på hos grannen en dag hundarna inte skällde och pratade med hen och sen tror jag det blev bättre. Antar att hen inte visste att de förde sånt liv eftersom de inte var hemma då hundarna skällde.
 
Borde inte tråden heta "det är jobbigt att bo granne med idioter" eftersom hundinnehavet förmodligen har mindre med saken att göra än det faktum att de råkar vara Idioter?

Själva uttrycket för idiotin kan ta sig olika uttryck, att man spelar Hey Macarena klockan tre på natten, att ens hästar rymmer och tjuvbetäcker, att ungar busringer på dörren, att man misshandlar sin fru osv
 
Då så kan det bli jobbigt om det blir fel.

I en bostadsrätt i Centrala Större Staden hivade en granne ut sin hund på balkongen över natten när han skulle jobba.
Hunden förstörde så mycket inne annars.
Bostadsrättsföreningen blev anmäld av boende i ett annat flerfamiljshus för olägenheten då hunden skällde och ylade sig genom nätterna.
Miljökontoret förelade föreningen att avhjälpa problemet.
Den hundägaren häll på att bli av med sin bostadsrätt.

På Östermalm i finaste hyreslägenheten så lät min alkoholiserade Far sin hund kissa på innergården precis bakom skylten "Hundrastning Förbjuden".

Vad har ni råkat ut för från grannar med hund?
Nu så skall jag läsa på om regler kring hund i lägenhet och hyresrätt.
Största nackdelen jag har upplevt med att ha hund och bo i lägenhet är att alla ungar vill klappa hunden, att man kan komma hem och hitta påsar med fint kött på dörrhandtaget som kocken på bottevåningen vill ge hunden och att man råkar höra betydligt mer än man vill veta om sina grannars toalettbestyr under de timmar man satt i ett lyhört trapphus för att tjuvlyssna på om hunden förde oväsen när han var ensam hemma eller inte.
Det var nästan så att jag bekymrat ville fråga grannen om han inte borde gå till en läkare och få prostatan undersökt. ..
 
Största nackdelen jag har upplevt med att ha hund och bo i lägenhet är att alla ungar vill klappa hunden, att man kan komma hem och hitta påsar med fint kött på dörrhandtaget som kocken på bottevåningen vill ge hunden och att man råkar höra betydligt mer än man vill veta om sina grannars toalettbestyr under de timmar man satt i ett lyhört trapphus för att tjuvlyssna på om hunden förde oväsen när han var ensam hemma eller inte.
Det var nästan så att jag bekymrat ville fråga grannen om han inte borde gå till en läkare och få prostatan undersökt. ..
Då så kan det bli jobbigt om det blir fel.

I en bostadsrätt i Centrala Större Staden hivade en granne ut sin hund på balkongen över natten när han skulle jobba.
Hunden förstörde så mycket inne annars.
Bostadsrättsföreningen blev anmäld av boende i ett annat flerfamiljshus för olägenheten då hunden skällde och ylade sig genom nätterna.
Miljökontoret förelade föreningen att avhjälpa problemet.
Den hundägaren häll på att bli av med sin bostadsrätt.

På Östermalm i finaste hyreslägenheten så lät min alkoholiserade Far sin hund kissa på innergården precis bakom skylten "Hundrastning Förbjuden".

Vad har ni råkat ut för från grannar med hund?
Nu så skall jag läsa på om regler kring hund i lägenhet och hyresrätt.
Det jag gnäller allra om mest är att man kan råka gå med i en gårdsförening, bygga en rastgård och behöva ordna jippon, gå på möten med en massa grannar som i sin tur känner folk i andra gårdsföreningar med folk som jobbar på gräsrotsnivå i förorten där man bor och plötsligt förväntas man hejja på en massa människor!
Det där med att bara vara anonym och inte ha någon hembygdskänsla går tydligen åt skogen.
 
I det första exemplet borde en även en anmälan om djurplågeri Ha gjorts om hunden ylat av vantrivsel och beroende på balkongens storlek och möjligheten till skydd.
Det var så det blev stopp på det hela.
På den tiden så var djurskyddet på kommunen.
Ägaren blev förelagd att ordna det för hunden.
Lösningen för hunden på balkongen blev att den flyttade.
Ingen vet dock vart.
 
Jag och en av grannarna skaffade våra hundar ganska så samtidigt. Detta medförde att deras barn ansåg det vara en självklarhet att valparna skulle leka med varandra och ibland lyfte över sin valp över mitt staket (hyresrätt) så de kunde leka. Efter som dörren står öppen på sommaren så har deras hund smitit in och pissat i min lägenhet ( 2 gånger i min hunds korg, en gång på min soffa och ett par gånger på olika mattor).
När den sket diarré på min stora ryamatta blev jag skogstokig.
"Men de är ju bara barn" och "Valparna har ju så kul" är typ den respons jag fått när jag sagt ifrån.

Sen rastar de hunden i området på gräsmattor mm och plockar aldrig upp vilket gör att även jag som hundägare får onda ögat av övriga grannar. För att slippa detta plockar jag upp även deras skit.

Tack och lov verkar de ha tröttnat på hunden och lämnat bort den.
 
Borde inte tråden heta "det är jobbigt att bo granne med idioter" eftersom hundinnehavet förmodligen har mindre med saken att göra än det faktum att de råkar vara Idioter?
Det är bara det att en idiot utrustad med hund blir så oerhört dumt.
Idiot utan hund är enklare att hantera på något vis.
 
Det jag gnäller allra om mest är att man kan råka gå med i en gårdsförening, bygga en rastgård och behöva ordna jippon, gå på möten med en massa grannar som i sin tur känner folk i andra gårdsföreningar med folk som jobbar på gräsrotsnivå i förorten där man bor och plötsligt förväntas man hejja på en massa människor!
Det där med att bara vara anonym och inte ha någon hembygdskänsla går tydligen åt skogen.
Ja det är oerhört jobbigt att gå runt med folk från kommunen och hyresvärdar och leta efter den bästa platsen att lägga rastgården för att öka tryggheten på mörka gångvägar från spårvagnar ock sådant istället för att sitta i fred inne framför tvn. Ja det är ett elände med de hundägande grannarna som drog igång projektet.
 
Ja det är ett elände med de hundägande grannarna som drog igång projektet.
Överaktiva och överentusiastiska medlemmar i en bostadsrättsförening är rent allmänt en plåga.
Men det är nog ett annat ämne.
Jag skall till varje pris försöka att undvika bostadsrätt i framtiden.
Egen fastighet eller hyresrätt vill jag ha.
 
Det jobbigaste jag varit med om var gubbf*n som envisades med att ha sin galna jrt lös. En dag när jag skulle ut med hunden kom den från ingenstans och hoppade på min hund. De hade då varit på en uteplats på "party". För att komma åt min hund hade den där skithunden sprungit igenom tre häckar. Tror inte man kan påstå att min hund sände ut konstiga signaler då. När jag säger till gubben att hålla hunden kopplad då det kan gå illa den dagen den flyger på en ilsken hund, skrockade han bara och menade att hans hund nog kunde plocka en rottis om det vore så. Min hund blev inte skadad men från den dagen gjorde han utfall mot den där lilla.

Annars tyckte nog grannarna där jag bodde tidigare att vi var oerhört onödiga. Det bodde många invandrare där och de var livrädda för min hund. En kvinna började gråta när hon mötte oss i trapphuset.
 
Överaktiva och överentusiastiska medlemmar i en bostadsrättsförening är rent allmänt en plåga.
Men det är nog ett annat ämne.
Jag skall till varje pris försöka att undvika bostadsrätt i framtiden.
Egen fastighet eller hyresrätt vill jag ha.
Det är en hyresrätt. Alltså projekten är jättebra och ungdomarna har tex ordnat en konstgräsplan, de har sopplockare osv Det är mest det att jag inte är en föreningsperson!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag vet inte riktigt vilket forum detta skall ligga på. Men vi provar här på hund! Bakgrund: Nyligen inflyttad i en hyreslägenhet...
Svar
13
· Visningar
6 061
Senast: apocalypsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp