Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

KL
Funderade lite över varför aktiviteten verkat avta på olika dejting fora, kan det vara så att "de flesta" satsar på VIP, och allt vad det heter, under sommarhalvåret? Att "man" är mer aktiv i dejtandet under sommarhalvåret och går i ide under vintern?
 
Sv: Nätdejting del 5!

*kl*

Jag har återigen startat upp min profil på pannkakan. Ger det ett försök då och då tills jag tröttnar på alla nötter:p. Denna vändan har jag hittat en snubbe som ser bra ut och verkar vara smart. Jag gillar ju intelektuella män, men det är så lätt att det slår över och de är pretentiösa vilket i sin tur är extremt osexigt. Hursom skickade jag ett medd till honom och föreslog en fika. Det tyckte han också var en bra idé, men först framme i december då han ska ut och resa snart och först är hemma då.

Så har mailat lite kort fram och tillbaka, men han har inte svarat på senaste mailet. Iofs kan det vara för att jag uttryckt mig klumpigt-vilket är lite den jag är:o. Men han har varit inne på min profil 10 gånger. Ja ja, får väl se vad som händer. Tror inte att jag är så himla ömnad för nätdejting. Vill dock ligga. Men han måste vara snygg och det finns ju inga snygga män där.

Just det. Skrämde bort en annan snubbe som skrev att hans pappa varnat honom för hästtjejer men att han skrev ändå eftersom jag var snygg. Svarade att hästtjejer är toppen, men få män kan hantera oss. Resulterade i radiotystnad:p.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Varnat honom för hästtjejer?? :D
Kan inte vara så mycket dyrare än bilar ju ;)
är aktiv varje dag på båda dom si´dorna ni nämner men
"No luck so far " :p

/s
 
Sv: Nätdejting del 5!

Jag gillar ju intelektuella män, men det är så lätt att det slår över och de är pretentiösa vilket i sin tur är extremt osexigt.
Men JA! Där satte du fingret på nåt faktiskt. Precis så känner jag med.
 
Sv: Nätdejting del 5!

*kl*

Mailar fortfarande med en man, nästan dagligen, men mest bara vänskapliga mail, om vad som är på G osv...

Känner ingen panik i det, även om det vore kul att träffa honom:D

Låter det nog bero, vet inte om jag är redo än. Trots att jag befinner mig på HP så innebär det inte att jag vill stressa fram någonting, har varit där, men insett att jag har mycket med mig själv just nu, så jag skyndar långsamt..

Han verkar jordnära, har ett vanligt "arbetaryrke" och pysslar med trav, låter väldigt bra, men jag avvaktar:)
 
Sv: Nätdejting del 5!

Jag försökte få kontakt med en hästtjej men hon svarade att hon inte var intresserad, fick dock ett trevligt nej-tack meddelande från henne vilket jag uppskattade, hon kunde ju ha struntat i att svara.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Enligt din profil så är du lite äldre än det jag söker, annars hade jag nog kontaktat dig om jag hade hittat dig på någon dejtingsida. ;):D
 
Sv: Nätdejting del 5!

Jag känner mig också som 25år ungefär, men jag letar efter 70-talister, möjligen kan någon av årsmodell 80 fungera också. :)
 
Sv: Nätdejting del 5!

Men alltså, nu försöker jag verkligen inte kritisera eller nåt sånt, verkligen verkligen inte.

Men är verkligen ålder så viktigt? Om nån verkar supertrevlig och rolig - gör fem år hit eller dit nån skillnad då?

Helt ärlig undran alltså, som det såklart inte finns nåt rätt eller fel svar på :)
 
Sv: Nätdejting del 5!

Det är ett svårt kapitel som vi harvat många varv!

Ålder är ju inte bara en mätbar siffra. Den samlade livserfarenheten är med ett mått. Barn eller inte ett annat.

Kan sitta och resonera med nån som är yngre och inse att då, då jag var i samma erfarenhetsmängd, eller vad man nu kan kalla det, så resonerade jag nog likadant. Känner igen mig så i detta, men har ändå samlat på mig erfarenhet som fått mig att tänka om på vägen.

Så vist har ålder en betydelse. Snarare så att man får väl fundera på om man är bered på att hantera den skillnad som den kan innebära, liksom man får göra med alla andra skillnader som man säkert har i hur man resonerar och är. Sen får man ta ställning till om man tycker det är värt det.

Nånstans åt detta hållet har jag nog hamnat efter bland annat alla diskussioner här. Hinner nog ändra på mig igen vad det lider i och för sig.

Ptr
 
Sv: Nätdejting del 5!

Nej egentligen inte, men jag tycker bara att det känns bra att leta efter någon som är i min ålder +- några år. Det är väl återigen nätdejtingproblemet som dyker upp här, om jag hade träffat någon i verkligheten och allt kändes bra så hade inte åldern spelat någon roll. Men eftersom det är så lätt att ställa krav vid nätdejting så gör jag det, precis som alla andra trots att jag är kritisk till det beteendet.
 
Sv: Nätdejting del 5!

*kl*
Och jag är nu uppe i fyra anmälda pervogubbar...:meh:

Gift man jämngammal med pappa presenterar sig med att han är gift och "vill lära känna mig på mail" och fortsätter med stycket nedan:

"hör gärna av dej,är nyfiken på vilken sorts vänskap som söks av dej,men skriver gärna med dej här ett tag om det är okej för dej med det,är duktigt nyfiken på vackra dej. "

Till saken hör att jag är VÄLDIGT tydlig med vad jag söker på HP - friluftspolare. Inget annat:meh:
 
Sv: Nätdejting del 5!

Aktiv = inne å spanar varje dag OM det har kommit in nånting i de kategorier jag spanar i- är det nåt som verkar ok så skickar jag iväg ett mail:)
oftast blir det bara jag som skickar nåt ty man får aldrig nåt svar- jo av en här från buke... fast det var bara ena test från hennes sida:D

men men
sista dec försvinner jag som vip på mp å sen raderar jag väl båda kontona:meh:
mvh
ja ni vet vem vid det här laget va :D
 
Sv: Nätdejting del 5!

Men eftersom det är så lätt att ställa krav vid nätdejting så gör jag det, precis som alla andra trots att jag är kritisk till det beteendet
Jag förstår! Verkar vara så med nätdejting litegrann, av naturliga orsaker.
 
Sv: Nätdejting del 5!

Jag har noterat ett konstigt beteende, en tjej som är hälften så gammal som jag och från en annan del av landet kollade in min profil ett antal gånger förra gången jag var aktiv och nu har hon börjat igen. Jag har inte kollat hennes profil för jag vill inte uppmuntra henne att fortsätta, men det känns skumt tycker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
25
· Visningar
503
Senast: vilde
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 327
Senast: sthu
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
42 045
Senast: Sirap
·
Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
277
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp