Bukefalos 28 år!

Nagellackskonst! *Bildtråd*

Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Orly var riktigt bra, väldigt tunt dock så kräver sina lager. Köpte en lack från Essie också med Roseguld flakes, lär bli coolt o ha på tipparna!
 
Senast ändrad:
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Ah, okej. Tänkte att du sa att vanligt lack inte funkar utan att det bubblar och så, och tänkte om det har att göra med underlacken.. Men har du provat olika är det nog inte det.

Gellack har jag inte testat så där har jag tyvärr svårt att komma med tips men det finns mängder med väldigt bra nagellacksbloggar i Sverige, så testa att googla runt lite och se om du får några tips :)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

kl

Liten fråga, om man vill få det vita på nageln ehm, ännu vitare, tips?
Vad-den-nu-heter... längst ut.

(jisses, jag låter ju som en expert här! :D )
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

kl

Liten fråga, om man vill få det vita på nageln ehm, ännu vitare, tips?
Vad-den-nu-heter... längst ut.

(jisses, jag låter ju som en expert här! :D )

Den här har jag ibland när jag plågat mina naglar med allt för många nagellack i diverse färger :D

Generate.ashx


"Verkar som en concealer som genast neutraliserar det gula på
nageln och ger vitare, fräschare naglar snabbt och enkelt.

Perfekt för:
– utbyte emellanåt mot det färgade nagellacket
– naglar som är missfärgarde av nikotin
– en fräsch och naturlig look
– åldrade naglar"
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

kl

Tycker det här med naglar är rätt kul, och blir väldigt inspirerad av denna tråden :D Har dock aldrig använt mig av underlack.. Använder man sig av det för att skydda nageln, eller har det fler funktioner? Vad skall man ha för underlack? Räcker det med ett vanligt klarlack eller är det bättre med nån särskilt?

Blir klart sugen på det där fantastiska överlacket som alla snackat om dock! :)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Underlack skyddar nageln och ger en bättre grund för det färgade lacket :)
Det jämnar ut ojämnheter så att det blir lättare att måla på. Och självklart ska du bli sugen på Seche Vite. Asbra! :)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag får aldrig till nagellack när jag använt underlack... Så jag kör aldrig på det... :o
Men jag har rätt så bra naglar och är inte sån som fixar naglarna jämt så mina naglar klarar sig bra ändå. :)

Och ja, testa överlacket! Det var gryyyymt! :D
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Har för mig att OPI har gellack men bara för professionella.

*KL*
Så fina naglar allihopa. Önskar att jag kunde frimåla men har inte tålamodet för det :p
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Ah, ska kika på den!

Men det är liksom inte på själva nageln, utan de är bara (ibland) lite för genomskinliga där till undersidan på nageltippen eller vad man ska säga. Brukar ha fin vit färg, men på senare tid bara i mitten och sen längre ner mot nagelbädden/sidorna så blir det genomskinligt. Inge snyggt :(

Edit: Och, damn you all, nu vill ju jag också köpa Seche Vite :D
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Finns väl speciella pennor, som typ kajal fast för naglar tror jag? Annars är det ju alltid schyst att göra en fransk manikyr med vitt lack, men det är nog lite pilligare. Aldrig provat faktiskt :)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

*kl*
Jag har konstant haft målade naglar nu i många veckor.. Av den anledningen att det inte ser klokt ut utan. Målade dem (utan underlack) blåa, vilket färgade av sig i naglarna så de fick en konstig blågrön nyans, ser ut som att de möglar.. x) Det tar sin lilla tid innan det växer ut och jag kan gå med ofärgade naglar igen. Antydan syns på någon bild jag publicerat längre bak, lyckades täcka det mesta med glitter dock. ;) Så det är den främsta anledningen till att jag kommer använda underlack hädanefter!
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Mina är också färgade - efter att jag använde Isadoras peel off... Så trist! Och det där jäkla lacket fungerade dessutom lite för bra, haha. På två naglar trillade det av direkt... :p
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Den här har jag ibland när jag plågat mina naglar med allt för många nagellack i diverse färger :D

Generate.ashx


"Verkar som en concealer som genast neutraliserar det gula på
nageln och ger vitare, fräschare naglar snabbt och enkelt.

Perfekt för:
– utbyte emellanåt mot det färgade nagellacket
– naglar som är missfärgarde av nikotin
– en fräsch och naturlig look
– åldrade naglar"

Hur exakt fungerar detta?
Är detta något man har som typ efter/enda behandling i så fall eller har man detta under genomskinligt lack eller något?
Petigt att ta på kan jag tänka mig, för det ska bara vara på det vita området?
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag målar på det på hela nageln, eftersom det är hela nageln som bli missfärgad av nagellack. Du kan ha det som underlack eller bara detta. Jag tycker det hjälpte efter jag haft på det ett par dagar. :)
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Jag köpte med Isadoras Peel off men kommer inte använda det. Det går ju inte att röra naglarna utan att hela lacket åker av :(
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

*knapp*

Lyckades få lacket att flagna lite på två naglar när jag provade x antal par jeans tidigare idag. Skrapade nog emot vassa dragkedjor och det kunde inte ens seche vite skydda mot! Men jag testade att måla på lite nytt lack bara där det flagats, och sen på med seche vite precis där också. Och det varken syns eller känns att jag "lagat" det hela! :)

Dock är det bra lack för att göra osynliga lagningar, en mörk färg med silverglitter över. Men ändå! Det brukar ändå alltid synas! :) Än mer tummen upp för seche vite! :D
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Men hur mycket krymper SV? För det är det som gjort att jag inte prövat ännu, tycker det är så fult med krympta nagellack... Räcker det att måla över nagelkanten verkligen? Jag är beredd att köpa en flaska och prova snart för mitt billiga colorfix från mavala torkar så oändligt långsamt (alltså typ en timma, om inte mer) ifall man vill vara helt säker på att inte få märken från typ kläder, lakan o.s.v.

Och hur funkar det med att applicera överlacken när nagellacken inte är helt torrt? Blir inte överlacket missfärgat då, och man t.ex. målar röda naglar så blir överlacket rosaaktigt? Sånt är ju också tråkigt :-(
 
Sv: Nagellackskonst! *Bildtråd*

Och justja, har läst att många tycker överlacket tjocknar/segar så pass snabbt att man typ bara kan använda halva flaskan? Hur upplever ni det? Och i så fall, kan man använda vanlig thinner som man använder för att spä ut vanliga nagellack till överlack också?
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 379
Senast: farin
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: nyttnick
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
696

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp