Bukefalos 28 år!

någon som jobbat med galopp?

Sv: någon som jobbat med galopp?

Hihi! Nej, satsa du på djursjukvårdare. Det finns väl inte så många sådana jobb för det är ingen som slutar om dom inte blir med barn eller så.:angel:

Jag har en kompis som jobbar på kliniken på Täby, hon började som lite extra bara och sen när det var någon som blev med barn fick hon fast. Dom hade tydligen tittat på dom som hade gått djurvårdarutbildningen och dom ville mest jobba med marsvin och kaniner.:devil:

Lycka till!
 
Sv: någon som jobbat med galopp?

Egennamn skrives med versal begynnelsebokstav. Sen kan det väl diskuteras om landstinget är ett generiskt landsting eller ett specifikt Landsting.:angel:

Attans, skyller på att jag numera måste tänka efter för att inte skriva någon konstigt blandning av svenska, danska och engelska.... :angel:

Adenick: Titta på djursjukvårdare, dock är det i nuläget inte speciellt mycket bättre betalt än t.ex. undersköterska. Men som sagt, vet inte helt vad reformen kommer innebära! :)
 
Sv: någon som jobbat med galopp?

Ja det ska jag kolla! :D
tack för tipset
 
Sv: någon som jobbat med galopp?

Men pengar är inte allt. Att jobba som djursjukvårdare verkar ju jättekul både patienter och arbetsgivare är OK. Dessutom är det övervägande normala arbetstider. Men uska - äckliga människor (OK, inte alla) och idiotisk arbetsgivare och konstiga skifttider.

Valet är självklart!! Lycka till Adenick! Låt oss höra hur det går.
 
Sv: någon som jobbat med galopp?

Ja jag ska kolla det där med djursjukvårdare. :D Det låter kul! :D
Ska definitivt hålla kontakten så att säga och berätta hur det går. :)
kramar!!!
 
Sv: någon som jobbat med galopp?

Självklart är pengar inte allt! Fick bara för mig att vi pratat om det innan... *my mistake*
 
Sv: någon som jobbat med galopp?

Ja man kan ju inte jobba gratis och tro att allt löser sig bara man har det bra på jobbet :D
Man måste ju kunna leva på sin lön. Det är det jag strävar efter.
Ett jobb där man trivs, tjänar så man klarar sig och mår bra av att vara där. Se fram emot att åka och jobba helt enkelt.
kramar!
 
Sv: någon som jobbat med galopp?

Det är klart det ska vara så! Inte alltid lätt att hitta men väl värt att leta efter! Bara häng in där så hittar du nog det!

Lycka till!
 
Sv: någon som jobbat med galopp?

hur blir man djursjukvårdare?
Har kollat lite men det finns inga studier inom rimligt avstånd därifrån jag bor. Kan man plugga det på distans?
Praktik kan jag ju fixa lätt men problemet är att man inte får betalt under praktiken?
 
Sv: någon som jobbat med galopp?

mjoo tror det iaf.
Ska kolla på det också.
 
Sv: någon som jobbat med galopp?

Djursjukvårdare är ju en sådan utbildning som inte riktigt kan göras på distans då det krävs en del praktiska moment.
Vad jag vet så är det Skara som gäller om man vill bli djursjukvårdare.

Jag rekommenderar faktiskt att du gör lite test på ams.se, går till en syo, går till ams. Berätta alla krav, allt du gillar, alla dina hobbys, osv, så ska du kunna få riktigt bra hjälp att komma på vad du "vill bli" och hur du blir det.
Tips är att titta på KY-utbildningar, de är rätt så korta, mycket praktik och oftast lätt att få jobb (varje år revideras ju vilka KY-utbildningar som får köra, beroende på hur det ser ut jobbmässigt i framtiden bl.a).
Bara googla på KY så hittar du nog en eller flera samlingssidor där du kan söka KY-utbildningar på "rätt" orter!

Lycka till!
 
Sv: någon som jobbat med galopp?

En av anledningarna till att travhästar är kändare är eftersom det får mycket mer utrymme i media. Vi har stora namn i galoppsporten som Peas and Carrots, Calrissian, Theatrical Awards etc men syns de inte i media är det inte konstigt att travfolket och ridsportfolk inte har en aning om vilka de är.

vad roligt att man jobbat med de båda förstnämnda kändisarna :love: hehe
 
Sv: någon som jobbat med galopp?

tycker man inte kan säga dum i huvudet om hästar :S Inga hästar är dumma i huvudet fast de är nerviga och osäkra. även fast travare inte är dumma i huvudet så betyder inte det att några andra hästar e det heller..
 
Sv: någon som jobbat med galopp?

Ett jobb där man trivs, tjänar så man klarar sig och mår bra av att vara där. Se fram emot att åka och jobba helt enkelt.

Ett sånt jobb har jag! :love:

// En lycklig mjölkpiga som tar hand om 250 kor dagligen
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 634
Senast: Exile
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 957
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 824
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 450
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp