Bukefalos 28 år!

Någon som provat Bravecto?

För dom som gillar tablettkonceptet finns även Nexgard.

Själv tycker jag att det är äckligt att ha krypande eller döda fästingar på hunden och i hemmet och håller mig till preparat med frånstötande effekt. Jag vill inte ens att fästingen ska få för sig att sätta sig på hundarna.
 
För dom som gillar tablettkonceptet finns även Nexgard.

Själv tycker jag att det är äckligt att ha krypande eller döda fästingar på hunden och i hemmet och håller mig till preparat med frånstötande effekt. Jag vill inte ens att fästingen ska få för sig att sätta sig på hundarna.

Har kikat även på Nextgard, men den ska ges var 4:e vecka - och som alltid, så vill jag gärna se minst en säsong hur den fungerat för andra :p
 
Jag försöker förstå vad texten "kan konkurrera med andra starkt bundna läkemedel såsom icke-steroida antiinflammatoriska läkemedel" innebär.

Jag har fått Bravecto utskrivet, men min hund står på en 30-dagarskur med Rimadyl. Är det alltså bättre att vänta och ge Bravecto efter att Rimadylkuren är avslutad eftersom det finns en risk att effekten av Rimadylen blir sämre?

Jag hade tänkt ge direkt, eftersom jag plockat första fästingarna på katten, men så länge hunden bara får gå koppelpromenader är ju risken för fästingar inte särskilt stor.
 
Jag försöker förstå vad texten "kan konkurrera med andra starkt bundna läkemedel såsom icke-steroida antiinflammatoriska läkemedel" innebär.

Jag har fått Bravecto utskrivet, men min hund står på en 30-dagarskur med Rimadyl. Är det alltså bättre att vänta och ge Bravecto efter att Rimadylkuren är avslutad eftersom det finns en risk att effekten av Rimadylen blir sämre?

Jag hade tänkt ge direkt, eftersom jag plockat första fästingarna på katten, men så länge hunden bara får gå koppelpromenader är ju risken för fästingar inte särskilt stor.

Läser man vidare står det ju dock att man inte sett någon minskning av bindningen till proteiner av karprofen (Rimadyl) i närvaro av Bravecto och inte heller har man i fältstudier av hundar sätt att Bravecto skulle minska effekten av Rimadyl.
Men det skulle kunna ske teoretiskt sett och då är de tvungna att skriva det i FASS.

Jag skulle inte tveka att ge båda.
 
Tack för att du tar dej tid att hjälpa alla här med våra frågor, normalt klarar jag rätt jobbiga texter, men i det här fallet fastnade jag totalt.

Då vet jag även att den veterinär som skrev ut Bravecto inte var dåligt påläst, vilket jag började fundera på när jag läste FASS, eftersom jag frågade om Rimadyl när jag bad om recept. Skäms på mej,! :o

Tackar samtidigt för "stöttningen" med ev jodbehandlig av katten. Hoppas du inser att du gjort stor skillnad för mej med dina inlägg.
:bow::bow::bow:
 
Jag hade tänkt prova Bravecto men nu när jag läser att hundarna ändå får krypande fästingar så vet jag inte.. Kanske kör på Scalibor som vanligt iallafall.
 
Jag hade tänkt prova Bravecto men nu när jag läser att hundarna ändå får krypande fästingar så vet jag inte.. Kanske kör på Scalibor som vanligt iallafall.
Fast det är det som är lite märkligt - många av dom jag följt som provade Bravecto förra sommaren är så förvånade över hur få krypande fästingar dom hittade på hundarna, så min fundering är att fästingar på något sätt känner av att detta är "giftigt för dom".
 
Jag ska ta mod till mig och testa Bravecto i år :D! Har så sanslöst många vänner som prövat det på sina hundar och är supernöjda! Ingen av de jag känner har fått några som helst bieffekter, och de enda bieffekten jag läst om hittills har varit någon som fått lite dålig mage ett par dagar... Så jag tror nog jag är tuff nog att våga i år!
 
Vi provar också Bravecto i år :)
De vuxna hundarna får varsin kur, valpen tror jag att vi avvaktar med när han kommer hem.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 083
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 561
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 346
Senast: manda
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 170
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp