Några mindre uppdateringar

I går gjorde jag en uppdatering av Standardstilen och idag uppdaterade jag själva forumprogramvaran.
Det handlar om små uppdateringar med lite rättning av buggar, så de flesta av er märker säkert ingen skillnad.

Möjligen kan någon av dessa buggrättningar lösa eventuella problem några av er haft.
Ni får gärna skriva i tråden om så skett.
Om något ser konstigt ut eller fungerar dåligt efter uppdateringen vill jag gärna ha reda på det också
 
Jag har nu i mitt tycke skapat en bra lösning på detta.
Alla tre Markera, Bevakat och Nytt syns nu alltid i den rosa menyraden till vänster om ditt användarnamn och tar inte upp plats i undermenyerna (de finns fortfarande kvar under menyn Forum)
Om man inte är inloggad finns Nytt till vänster om Logga in.

Jag ändrade mig lite och tog bort Markera då jag är säker på att den används betydligt mycket mindre än de två andra, den finns fortfarande tillgänglig under Forum-menyn.
Jag funderar på raden med prefixval.
Är den verkligen använd? Jag har inte sett det diskuteras.

För egen del väljer jag bland allt på mitt forum (senior) och sorterar nte efter prefix.

Jag skulle hellre ha forumtitlarna synliga så jag enkelt kan växla forum och skippa prefixvalet - om det nu är platsbrist eller enkelhet i layout som är målet.
 
För mig blev det sämre igen. I datorn seeegt, vilket jag tror beror på den översta reklamen. I telefonen segt och hoppigt. På andra sidor fungerar det bra både i dator och telefon.
 
saknar inte den vita raden med forumindexen, tycket att den strulade för mycket.
men bra med hur bevakat och nytt ligger nu :I
 
Sämre .
Helt plötsligt igen syns inte alla forumen i huvudbilden utan man måste in och knappa för undermenyer ?
 
Jag har nu i mitt tycke skapat en bra lösning på detta.
Alla tre Markera, Bevakat och Nytt syns nu alltid i den rosa menyraden till vänster om ditt användarnamn och tar inte upp plats i undermenyerna (de finns fortfarande kvar under menyn Forum)
Om man inte är inloggad finns Nytt till vänster om Logga in.

Jag ändrade mig lite och tog bort Markera då jag är säker på att den används betydligt mycket mindre än de två andra, den finns fortfarande tillgänglig under Forum-menyn.
Kan inte markeraknappen få ligga med nytt och bevakat ändå? Jag använder den massor och nu ligger den gömt = jobbigt! I övrigt tycker jag jättemycket om att menyraden längst upp "följer med" ned när man scrollar i en tråd.
 
Kan inte markeraknappen få ligga med nytt och bevakat ändå? Jag använder den massor och nu ligger den gömt = jobbigt! I övrigt tycker jag jättemycket om att menyraden längst upp "följer med" ned när man scrollar i en tråd.
Vad gör markeraknappen? Jag har aldrig använt den :p
 
@Flixon Jag läser och går in på de trådar som jag är intresserad av och för att det ska bli lättare att se vad som kommit sedan jag var inne och läste sist så tar jag markera som läst. Nästa gång jag går in så är alla trådar jag redan kollat på gråa och de som jag inte har sett eller som har uppdaterats sedan sist gröna. Alltså mycket lättare! :D
 
Det irriterar OERHÖRT att menyerna rullar ner när man passerar dem med musen och sedan är svåra att få bort. Man måste klicka på exakt rätt ställe för att dölja dem igen.

Det är ett extra irritationsmoment att gå till menyn, vänta på att den rullar ner och sedan pricka rätt för det forum man vill ha.
Istället för att bara klicka på det man vill se.
 
Jag har lyssnat på kritiken och nu genomfört en förändring.
Problemet med den gamla vita menyn var att man bara såg underlänkarna till en kategori, vilket var bra om man bara höll till i samma kategori. Vid lägre upplösningar såg man dessutom inte alla länkar utan det krävde ett extra klick för att få fram dem.
Under den period den vita menyn även fanns med i den klibbiga menyn tog den onödigt stor plats.
 
Seeegt, och laddar bara halva sidor eller snuttar av sidor igen. Av någon anledning fastnar det på en sida är den sidan helt omöjlig att få fram i sin helhet hur många gånger jag än försöker, men jag kan gå in på andra ställen (och gnälla!!!)

Mycket ledsen över detta då buke är en av fem sidor jag besöker dagligen, och det enda forum jag är aktiv i. Hoppas verkligen att buggigheten för mobila apparater går att åtgärda.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När en sökning görs med hjälp av förstoringsglas-ikonen uppe till höger på sidan har jag nu ändrat så att resultaten sorteras efter hur...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: Gunnar
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 527
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 347
Senast: Enya
·
Bukefalosnyheter Jag har under kvällen lagt till en ny funktionalitet som skall fungera på datorer och mobiler så länge de inte kör Safari som webbläsare...
2
Svar
30
· Visningar
2 722
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp