Bukefalos 28 år!

Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Precis Saga!

Du sa det jag menade, fast lite mer tydligt :):bow:

Visst vore det skönt med en "quick fix" - alltså typ "gör den här övningen en gång så är du hästens ledare sen". Men så enkelt är det ju inte tyvärr... :( Det har jag och min sambo allt för väl förstått :smirk:

Men det är ju bara att träna på. Varje litet myrsteg framåt ett ett steg på vägen mot målet. Och resan dit är ju faktiskt väldigt roligt...

Tex red jag för första gången med repgrimma och en "tygel" i helgen. Travade gjorde jag oxå, fastän det var första gången. Skithäftigt!

Om jag kommer ihåg ska jag fota och lägga in lite bilder från när vi tränar NH i den här tråden. För det är ju det som är meningen och inte att jag ska pladdra som en j-a pladderjöns :rofl:
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Jag är så glad idag :love:
Jag har kommit på vart problemet ligger när Ella blir rädd och vägrar göra något t ex gå framåt när vi rider löst. Det är såklart hos mig det ligger (som alltid) och nu har jag hittat det, och börjat med lösningen. Men det kommer att ta tid för mig att lösa det, för det handlar om att jag måste hålla mig lugn, avslappnad och begära precis lagom. Svårt det där :D

Iaf så red vi hela vägen till huset, förbi alla läskiga bilar, plastgrejor. katter, får och andra grejor. Ingen protest eller tvekan alls från Ellas sida, och hon som brukar vara helt hopplös när det gäller läbbiga saker. Men som sagt, problemet satt hos mig och idag hittade jag det.


Och så har vi börjat öva öppna i trav, fast det är långt kvar innen den är perfekt

(ursäkta minen)
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

vet precis vad du menar... mitt stora problem när det gäller all ridning.. :crazy: men så är det.. lättare att lösa iaf, när man vet vad det är..

Kul att det gick bra, och fina bilder som alltid :D
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

e12.jpg


e2.jpg


e8.jpg


e13.jpg
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Vilka underbara bilder :bow: Speciellt sista :love:

Knapp*

Jag brukar också öva lite grundläggande NH (eller ja, jag vet inte om man ska kalla det NH) t.ex flytta fram och bakdel, rygga på kommando, följa mig (lite svårt att träna "på riktigt" eftersom vi inte har något inhägnat område :() osv. Jag har dock lite problem med att få någon att fota men jag ska se om jag kan tvinga pappa att fota lite i helgen.
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

åhh, vad fint shameless, som vanligt är bilderna superfina, har du något särsklit ljus där du bor eller? ;)

åhh, tack ella, men jag har visst vart på forumet innan, fast då kanske med Lollo, min andra pålla..:D

Cono: japp, jag hittade din i ett buskage häromdagen:d men allavarligt, har sett din häst och jag tycker också de är jättelika varann, din är väl me en valack? och connemara kanske, vad är det för stam på din? Min är e.Möllans Castro:) fortsätt lägg in bilder
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Ella_99 och Sshameless :Jätte fina bilder!:)
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

hihi, min är en connemaravalack ifrån irland. okänd stam dock.. :(
mer bilder kommer när jag kan få mamma att följa med ut i skogen och fota en ny sånhär bild:
Buke6.jpg

men systemkameran och utan varken halsring eller sadel helst :)
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Jag kommer gärna och hälsar på och tar nya sitsippor bilder till dig:angel::)
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

hihi tack :D :)

sshameless: det får du jättegärna göra :)
men det blir ju lite pinsamt om jag inte kan få honom att hoppa då :angel::angel::angel: ;)
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

det gör jag så gärna! haha du det gör inget om du inte får han att hoppa det räcker med naken häst i en galopp i alla vitsippor;):D
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Här kommer några dagsfärska bilder på oss när vi tränar lite :) Jag har bara haft ponnyn en månad och vi är inte alls duktiga. Men vi försöker och hoppas på att vi någon gång ska ha en riktigt bra relation. Man ser kanske lite på bilderna. Pappa är inte så bra med kameran.

19906897.jpg

Backar

19907012.jpg

Travar

19906898.jpg

Tvärnit (han stannade med huvudet vid min axel)

19906899.jpg

"Bakdelsvändning"
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Jättefint, ni ser ut att vara på god väg! :bow:
Du ser ut att ha vunnit hans koncentration och hans uttryck tycker jag visar att han ser upp till dig. Han vill göra rätt, superfint :love:
 
Sv: Natural Horsemanship..*Bild tråd*

Härliga bilder allesammans! =D och rolig tråd!

Har nyligen börjat NH-träningen med nya hästen, men mitt mål är att vi ska komma lika långt som jag gjort med min andra häst. =D
Har än så länge bara tränat 3 ggr, men han är lyhörd & vaksam. Än så länge vänder han upp på volten, backar(när man pekar med fingret), stannar kvar på kommando & följer glatt efter mig löst i både skritt & trav. Så jag är väldigt nöjd över honom! =D :heart
Bilder:
19905632.jpg

19905634.jpg

19906206.jpg

19906207.jpg

19906210.jpg

19906302.jpg

19906300.jpg

// MVH Jonni
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
5
· Visningar
984
Senast: Hedwig
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 291
· Visningar
49 826
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
470
Senast: hamilton1
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 901
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp