Neeeeeeeeej!!!!!

Hon väntar på ambulans till Gävle nu, och vi är snart där - men väntan på att hon ska komma dit lär bli lååååång och hemsk! :cry:
Snälla, säg att de har världens bästa vård där? :(
Och att det är "positivt" att ambulansen åker från Gävle till hudik, istället för att ta en från Hudik? (Varför gör man inte det? :confused: )

Troligtvis har de med narkosberedskapen i ambulansen, som finns i gävle varannan dag. Hon åker troligtvis in till PCI. Gävle har bra hjärtvård!

Håller alla tummar för att din mamma återhämtat sig! Jag har skickat ut många prio ett ambulanser på hjärtstopp och någon vecka senare skickat hem friska patienter med prio 3-liggande sjukresa. :)
 
Tack, det var precis vad jag behövde höra! :)
Vi vet ju dock ingenting än, men pci:n hade gått bra i alla fall, hon kommer ligga nedkyld och nedsövd tills imorgon kväll, sedan får vi väl se hur det står till i hjärnan...
Vi har fått hälsa på mamma nu, vilket på sätt och vis var skönt.
Moster är hos mormor och bröderna är hos pappa, så just nu är det väl så lugnt det kan vara under omständigheterna.
Pappa ringde för en stund sedan också, det var en enorm lättnad. Vi har väldigt gott om stöd omkring oss - och jag är glad att jag är här nu :)
Personalen är helt underbar! :love:
Troligtvis har de med narkosberedskapen i ambulansen, som finns i gävle varannan dag. Hon åker troligtvis in till PCI. Gävle har bra hjärtvård!

Håller alla tummar för att din mamma återhämtat sig! Jag har skickat ut många prio 1-ambulanser på hjärtstopp och någon vecka senare skickat hem friska patienter med prio 3-liggande sjukresa. :)
 
Fick en halv tablett av pojkvännens lugnande medicin så jag fick sova i alla fall.
Igår kväll när vi var in till mamma sa de att ronden kommer till oss runt lunch, att de skulle komma och prata med oss också, det känns bra.
Måste iväg och handla lite dock, vi har ju ingenting med oss :(
Vi var ut och köpte macka + lite godis igår kväll, otroligt skönt att få komma ut lite.
Har ont i precis hela kroppen dock, men det är ju inte mycket att göra åt...
Tack för allt stöd! :love:
 
Stackars dig! Håller tummarna för din mamma. Har varit i samma sits två gånger med min pappa, allt gick bra med honom. Hoppas det för det för din mamma också.
 
@mandalaki -beklagar! Men skönt att det gick bra för honom :) fick han några men? Eller återhämtade han sig helt?
Hur mår han idag?
@Inte_Ung - det gör vi med.
Vi blir kvar i natt också, eftersom de ska börja värma/väcka henne så vill jag vara hos hennne :/
 
Pappa fick inga men efteråt, men efter den andra infarkten bypassopererades han. Han är gammal och det här är längesedan, om det varit idag, när PCI är vanligt, hade det kanske räckt med det istället för operationen.

Håller alla tummar för din mamma!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
751
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 568
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 281
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 045
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träningströjor!
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp