Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det är ju det dom gör...dvs kör så nära. Vi ligger ju fram o tillbaka till Skåne hela säsongen och det är sanslöst vad idioter det finns på vägarna!
Det är ruskigt otäckt när de ligger så nära. Tänker på olyckan i Halland i somras när de krockade med hästsläp och en häst dog. :(
 
Nu när släpet är registrerat på riktigt och besiktat och klart så börjar det faktiskt kännas lite som mitt släp... Hille hatar det fortfarande dock och ville inte gå in när vi skulle åka och vaccinera igår! Han vill ha sitt gamla vanliga hederliga släp , otacksamma häst :D

Jag börjar oxå tycka det är normalt i storlek nu, i början så ville jag inte ens ta ut det för det kändes så enormt men det följer bilen så otroligt bra när man svänger så det känns faktiskt inte alls särskilt mkt större än ett vanligt släp.
 
Jag börjar oxå tycka det är normalt i storlek nu, i början så ville jag inte ens ta ut det för det kändes så enormt men det följer bilen så otroligt bra när man svänger så det känns faktiskt inte alls särskilt mkt större än ett vanligt släp.

Nej, det är ju som ett helt vanligt normalt lastbilsekipage....:laugh::laugh::laugh:
 
Nej, det är ju som ett helt vanligt normalt lastbilsekipage....:laugh::laugh::laugh:

Du skulle bli förvånad... Min bil som alla amerikanska har ju en så jäkla sjukt bra svängradie vilket hjälper till, till skillnad från King Caben som var det sämsta jag haft gällande just den punkten.

Vände ju runt bland transporterna på hästkliniken i Kungsbacka som ingenting i går...
 
Jag red en sväng och fashinerades över hur svååårt det kan vara att sitta i vanlig jävla bonntrav. Skumpskump!
Skumpade runt då mkt jag kunde plåga hästen med och red sen lätt eller galopp.
Hästen var iaf duktig!
Det var lite overkill med T-shirt, fleece, softshell och ylleraggisar. Frös när jag gick ut. Rann in..
 
Nu när släpet är registrerat på riktigt och besiktat och klart så börjar det faktiskt kännas lite som mitt släp... Hille hatar det fortfarande dock och ville inte gå in när vi skulle åka och vaccinera igår! Han vill ha sitt gamla vanliga hederliga släp , otacksamma häst :D

Jag börjar oxå tycka det är normalt i storlek nu, i början så ville jag inte ens ta ut det för det kändes så enormt men det följer bilen så otroligt bra när man svänger så det känns faktiskt inte alls särskilt mkt större än ett vanligt släp.
Nu blir jag nyfiken...
Vad är det för ett monstersläp du har????
 
Nu blir jag nyfiken...
Vad är det för ett monstersläp du har????

Ett Boj Magnum 3- hästars med bodel

13669211_10154365435551797_2985998697198434507_n.jpg




Hello...
13627199_10154365435491797_4667605095956579344_n.jpg



På tävlingsdagen blir det en box om man vill! Det vill man på fälttävlan iallafall!

13886954_10154378291826797_2781015461883691769_n.jpg
 
Senast ändrad:
Uppdatering Bellona:
Pga jobb mm så bytte jag till en annan veterinär som faktiskt @Novali01 tipsade om och denne var helt fantastisk som person och det kändes som hon gav en hur mycket tid som helst..
Hon hittade inget som verkade konstigt. Ryggen är fin om än muskelfattig. Böjer fint nacke hals mm så hon liksom hittade inget att gå på sas. Narkolepsin, det var inte heller så mycket att säga om..
Däremot var hon inte nöjd med hasen.
Tyvärr och konstigt nog ulades aldrig hasen sist på åb. iom vetten tyckte hon rörde sig bättre.
Nu ville denne först lägga bedövning och pissade det missfärgad ledvätska.
Rörde sig bättre med bedövning av leden.
Ultraljud på det som visar en ganska trasig has. Blir operation den 12/10 med lång konvalescens såklart.
Hoppas vid gud att det inte ska hittas mer skit i den då men det kan ju vara så, fina lilla pållan:cry:.
Det sorgliga är ju att jag under en lång tid, alltså även innan hon skadade sig såklart känt att hon skulle ha en annan människa och jag en annan häst för att trivas...

Men vi får se vad som händer och det är ju långt fram som jag ev kan fundera i dom banorna om inte om vilket vore fruktansvärt.

Sen gör det väl ännu ondare att skicka iväg Rutan nu..Hon är lite vassare än Loppan i humöret annars är dom gga lika och jag gillar ju det lite mer pigga och framåt tänket som hon har..
Hon åker imorgon och det känns kanon med köparen och den situation vi har som sagt men det svider rejält..
 
Uppdatering Bellona:
Pga jobb mm så bytte jag till en annan veterinär som faktiskt @Novali01 tipsade om och denne var helt fantastisk som person och det kändes som hon gav en hur mycket tid som helst..
Hon hittade inget som verkade konstigt. Ryggen är fin om än muskelfattig. Böjer fint nacke hals mm så hon liksom hittade inget att gå på sas. Narkolepsin, det var inte heller så mycket att säga om..
Däremot var hon inte nöjd med hasen.
Tyvärr och konstigt nog ulades aldrig hasen sist på åb. iom vetten tyckte hon rörde sig bättre.
Nu ville denne först lägga bedövning och pissade det missfärgad ledvätska.
Rörde sig bättre med bedövning av leden.
Ultraljud på det som visar en ganska trasig has. Blir operation den 12/10 med lång konvalescens såklart.
Hoppas vid gud att det inte ska hittas mer skit i den då men det kan ju vara så, fina lilla pållan:cry:.
Det sorgliga är ju att jag under en lång tid, alltså även innan hon skadade sig såklart känt att hon skulle ha en annan människa och jag en annan häst för att trivas...

Men vi får se vad som händer och det är ju långt fram som jag ev kan fundera i dom banorna om inte om vilket vore fruktansvärt.

Sen gör det väl ännu ondare att skicka iväg Rutan nu..Hon är lite vassare än Loppan i humöret annars är dom gga lika och jag gillar ju det lite mer pigga och framåt tänket som hon har..
Hon åker imorgon och det känns kanon med köparen och den situation vi har som sagt men det svider rejält..
Hoppas nu att allt blir bra med henne. Var var du första gången eftersom du säjer att det är samma företag?
Det kanske blir bra mellan er när hon är frisk igen. I början var du ju så förtjust i henne. Annars är det ju "bara" att sälja. Passar man inte ihop så kan det var bra att gå skilda vägar.
Vi har beslutat att åka vidare med Marco också till en annan veterinär. Har tid på onsdag. Vill ju kolla lite till innan vi ber om röntgen av hoven.
Läste att det finns ett annat sätt som de gör i Ugglarp där de kan se ligament utan att lägga hästen ned. Låter ju bättre. Får fråga om det om även denna veterinär vill göra nån form av magnetröntgen på honom.
Så trist med trasiga hästar.
 
@Maui och @polly p Jag håller tummarna för era hästar.
Jag blev dålig i ryggen lagom till kirosambo är i DK 1,5 v. Dååååålig!
Bokade tid hos nån här. Men sen hittade jag några gamla muskelavslappnande sen back in the days när jag alltid var sämre. Och allt är mycket bättre dagen efter. Tror jag står ut till sambon är hemma. Skönt!

Pålle fick gå för hand IOM det. Inte direkt superjobb från min sida. Men han var duktig!

Nu har jag min bästis här. Så hon ska fota lite imorgon. Hon är INTE häst eller naturtjej.En snäll. ;)
Får låna köäder och bylsa på.. Blir spännande!
Då får ni se spektaklet!
 
@Maui Hallands djursjukhus, Slöinge.


Bilder på det lilla trollet! Ettåringar är ju inte snyggast men jag hoppas hon utvecklas till en fin liten brun såsmåningom..Söt är hon även om hon ibland ser ut som en emlig liten tuffsa:D.
14469527_1231873476834169_4163023763041223047_n.jpg
:
14523215_1231320293556154_4137288479028926804_n.jpg

14457323_1231320476889469_5663135407572612460_n.jpg
14563355_1231320560222794_8176454746824118933_n.jpg

14522953_1231873456834171_6370877241335578508_n.jpg

14522800_1231873426834174_5311383583354135324_n.jpg


Jag är väldigt "Contrychic" ;)..Får väl lära mig bättre när jag bor i samhället sedan..
14520555_1231320683556115_6364715961155463198_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 932
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 385
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 183

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp