Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sista bilden var väldigt fin!
Förstår att du kommer sakna henne...
Försök hålla kontakten med nya ägaren så du blir uppdaterad och har lite koll.
Du är ju ändå uppfödare och på så sätt kan du alltid känna dig stolt över lillan..
 
Jag blev så himla glad. Jag har inte träffat en av mina mentorer på över ett år nu. Han är en av de duktigaste jag vet och en av mina bästa vänner.
Han stör inte beröm omkring sig.
Och han tycker dressyr förstör många hästar.
Men nu sa han bara att hästen ser så stark, fin och lydig it. Och att jag är så jävla duktig.
Det betydde mycket IOM att det kom från den människan. :)
 
@tuaphua har sagt det förut vet jag men HERREGUD vad söt han är din lille fux!:love:

Kul att få beröm förstår jag, det är alltid roligt när nån duktig ser och talar om att man går framåt.

kl

Min lilla fux o jag har varit ute på fälttävlan igen, är väldigt nöjd med henne även om vi inte nådde alla mål i helgen. Var en rätt svår bana bitvis, som det ska vara på hösten såklart, men 1:an o 2:an kanske kunde varit lite mer pedagogiska, och trots att jag då visste om det när jag gick ut så red jag inte tillräckligt mycket på 2:an utan fick ett stopp där. Sen kubbade vi förbi ett blått hus också, kom för snabbt såklart men jag är jättenöjd med henne ändå. Är ju inget jag behöver ändra med henne utan får bara rida lite bättre nästa gång.

 
@polly p Tror det är helt rätt att du sålde din åring, ska du skaffa ny häst så ska du skaffa en som du kan rida o tävla direkt. Åren flyter iväg och det är bättre att vi äldre överlåter åt yngre generationen att ta fram nya hästar. Vi äldre har förtjänat att glida lite mer och kunna åka på träningar med vuxna hästar för att sen komma ut på tävling rätt fort!:D
 
Idag red vi en sväng. Jag satt just och tänkte hur snäll djuret blivit tom utan oljan(hade lite lite kvar och ger hellre träningshästarna).
Jag tänkte skriva till min tränare och berätta underverket.
Vi galopperade och jag tänkte testa lite öppna i galoppen. PANG och vi var 2 m upp i skruv.
Det är aaaalltid så med nya saker med den här hästen. Han är övertygad om att det inte går. Exploderar fullt. Inser att det går och är så rar så.
Jag sitter Ju inte följsamt och elegant nu i trav tex. Men jag var iaf tydligen sadelfast när det gällde. För helvetes vad snabb han är!
Resten av passet var han duktig och går bättre än jag rider tycker jag.
 
@tuaphua har sagt det förut vet jag men HERREGUD vad söt han är din lille fux!:love:

Kul att få beröm förstår jag, det är alltid roligt när nån duktig ser och talar om att man går framåt.

kl

Min lilla fux o jag har varit ute på fälttävlan igen, är väldigt nöjd med henne även om vi inte nådde alla mål i helgen. Var en rätt svår bana bitvis, som det ska vara på hösten såklart, men 1:an o 2:an kanske kunde varit lite mer pedagogiska, och trots att jag då visste om det när jag gick ut så red jag inte tillräckligt mycket på 2:an utan fick ett stopp där. Sen kubbade vi förbi ett blått hus också, kom för snabbt såklart men jag är jättenöjd med henne ändå. Är ju inget jag behöver ändra med henne utan får bara rida lite bättre nästa gång.

Du får alltså rida lätt i dressyren. När sara gjorde det med en ungponny blåste domaren av henne och sa att det inte var lättridning :crazy:
Tur att de har bättre domare nu.
Tufft att bara skrika i hoppningen att ryttaren skulle flytta sig :p
Terrängen ser ju kul ut :o Önskar att jag hade vågat. Då hade jag liftat med @fio till tävling ;)
 
Idag red vi en sväng. Jag satt just och tänkte hur snäll djuret blivit tom utan oljan(hade lite lite kvar och ger hellre träningshästarna).
Jag tänkte skriva till min tränare och berätta underverket.
Vi galopperade och jag tänkte testa lite öppna i galoppen. PANG och vi var 2 m upp i skruv.
Det är aaaalltid så med nya saker med den här hästen. Han är övertygad om att det inte går. Exploderar fullt. Inser att det går och är så rar så.
Jag sitter Ju inte följsamt och elegant nu i trav tex. Men jag var iaf tydligen sadelfast när det gällde. För helvetes vad snabb han är!
Resten av passet var han duktig och går bättre än jag rider tycker jag.
Vi är för gamla att trilla av :laugh: så klamra dig fast .
 
Här är tyvärr lite dödläge pga sårskada...
Trist, trist men börjar bli bättre.
Idag är två veckor sen jag red :(
 
Du får alltså rida lätt i dressyren. När sara gjorde det med en ungponny blåste domaren av henne och sa att det inte var lättridning :crazy:
Tur att de har bättre domare nu.
Tufft att bara skrika i hoppningen att ryttaren skulle flytta sig :p
Terrängen ser ju kul ut :o Önskar att jag hade vågat. Då hade jag liftat med @fio till tävling ;)
Japp, är tillåtet i alla 90 program att rida lätt men alla domare har inte fattat det än heller. I Hermanstorp i år blev flera avblåsta o "uteslutna" tills domaren fattade att vi får lov att göra det. Att jag gjorde det denna gången berodde på att just denna domaren tyckte det gick för långsamt förra helgen, så nu fick hon friskt framåt istället! :D Pållan är inte klar för att rida mer framåt på och samtidigt sitta ned, för 2 månader sen hade ju ingen nånsin suttit ned i trav på henne, de gör ju inte det på Irland på unghästar.

Ha ha ja döm om min förvåning när jag vänder upp på kombinationen o det står en människa bakom a-hindret....:o Terrängen ÄR skitkul! Är så himla roligt när man har en häst som verkligen älskar det lika mycket som jag själv, vi susar runt ihop o tar oss an det som kommer i vår väg!:love:
 
Var sitter såret? Himla trist när det blir så.
Det sitter en dm ovanför höger fram knä i muskeln där. Tyvärr en ficka som gör att det läker långsamt.
Blivit bättre så jag hoppas det läker nu.
Pållan har inte varit halt och inte haft nån temp men ordentligt svullen första veckan.
Otroligt pigg och rastlös liten häst :o:p.
 
Han är ju helt otroligt näpen @tuaphua :love:!
Å @Novali01 , ser himla käck ut! Vilken utveckling, den har du la inte haft såå himla länge? Superkul när det blir så bra!
@happyrider Trist med sår..hoppas det läker fort!

Var en riktig energiboost iallafall att hoppa lite. Är lite deppig egentligen och tycker aldrig får någon snurr på hästlivet men det är jue så himla, himla kul och jag får väl försöka lägga ambitionsnivån där den hör hemma..
Men med en skadad där jag inte ens vet vad jag tycker och vill med i sen och en annan halvskrutta som vi är tre stycken och drar i. Loppan kommer dock nog att alltid finnas hos mig iallafall för jag gillar den lilla knashästen något otroligt:heart!
Tycker om Bellona också fast jag är lite veligt kluven till framtiden och nu får vi får ju se vad operationen säger och så lång rehab på det lilla fina skruttemajjan:(..
 
@polly p härliga, härliga Loppan! Vilken fantastisk inställning hon har, lilla hästen!!
Och du är jätteduktig! Stör henne ingenting och sitter stadigt och fint! Märks att ni båda har skitkul!
 
Ser jättebra ut @polly p !

Nej jag har bara haft Pållan sen i slutet av juli så jag är väldigt nöjd med henne.

@happyrider tipsar om Procellsalva. Är helt fantastisk på öppna sår och läker dom utan att bilda skorpa så det läker inifrån o ut.
 
Nu har vi varit i Ängelholm hos veterinären. Väldigt trevligt ställe :) men det började med att hästen kastade sig ur transporten och att jag av nån anledning tänkte leda ut honom istället för att stå där bak o ta emot.:mad: Följden blev att tygeln trasslade in sig i mitt långfinger och så slog jag i nåt. Blodet droppade och nageln blev nästan genast svart vid nagelbandet. Kan inte sträcka fingret så jag misstänker att nåt har hänt :(
Efter att gått igenom honom grundligt exakt som förra vet. gjorde och röntgen och ul blev domen inflammation i strålbensbursan. (Troligen) För att veta exakt måste magnetröntgen till och dr tyckte de inte behövdes nu.
Blev sprutad med en lång nål rätt in i karleden och även i hovleden. Leden skall belastas så först ledas men sen skritt i 30 minuter och sista veckan före åb trav i några minuter rakt fram.
Detta blir min lott då Sara reser bort. Misstänker att jag kommer skada mig ytterligare :arghh: Men trots allt så dömde de inte ut honom så det är vi glada för :D
 
Nu har vi varit i Ängelholm hos veterinären. Väldigt trevligt ställe :) men det började med att hästen kastade sig ur transporten och att jag av nån anledning tänkte leda ut honom istället för att stå där bak o ta emot.:mad: Följden blev att tygeln trasslade in sig i mitt långfinger och så slog jag i nåt. Blodet droppade och nageln blev nästan genast svart vid nagelbandet. Kan inte sträcka fingret så jag misstänker att nåt har hänt :(
Efter att gått igenom honom grundligt exakt som förra vet. gjorde och röntgen och ul blev domen inflammation i strålbensbursan. (Troligen) För att veta exakt måste magnetröntgen till och dr tyckte de inte behövdes nu.
Blev sprutad med en lång nål rätt in i karleden och även i hovleden. Leden skall belastas så först ledas men sen skritt i 30 minuter och sista veckan före åb trav i några minuter rakt fram.
Detta blir min lott då Sara reser bort. Misstänker att jag kommer skada mig ytterligare :arghh: Men trots allt så dömde de inte ut honom så det är vi glada för :D
Kolla upp ditt finger! Kan bli riktiga skador av sånt där, jag har ett finger som är böjt efter en sån skada.

Skönt ändå att ha fått en diagnos? Vad var prognosen då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
153
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 938
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 385
Senast: Madalitso
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 183

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp