Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Red igår för bloggande tränaren. Det gick skit. Men samtidigt sa hon mycket klokt.
Jag fick mest skritta och trava lite..
Måste lära mig att få henne mer väntande och vila på steget. Att lyssna.

Helt krasst påpekade hon att jag måste rida så för att få ordning på hennes oroliga tunga och så länge hon gör så går hon inte att sälja.
Pilot fel (jag) och det vet jag ju om men skulle ju behöva mycket tränar hjälp med det tänket isf..

Men jag fattar grejen för det är precis det jag skulle vilja ha hos oss sas men reder ju inte ut det..

Gården vi tittade på vart skräp..ja ja..kommer väl fler..
 
Eller så jobbar man natt som jag..
Nej det hade jag aldrig klarat....
Sonen jobbar natt och jag tycker det verkar skitjobbigt.
Ska faktiskt gå ner lite i arbetstid till hösten för att plugga deltid. Då kan jag ju bestämma lite mer själv över timmarna och hur jag lägger pluggandet. Trots att det blir 110 % sammanlagt kommer det nog kännas bättre :)

Som min man brukar säga: att ha häst är inte det snabbaste sättet att bli fattig, men det säkraste :D
 
Jag har en träning kvar inbokad och sen är det lite vila inplanerad för min häst. Hon har gått ganska intensivt, ca 5 dagar i veckan nu det senaste så det känns som en bra plan. Samt att jag åker till Spanien :banana:

Tycker att flera bitar faktiskt fallit på plats i ridningen och att vi tagit ett litet kliv framåt. Tränaren som ser henne varannan vecka ser framsteg varje gång.. säger hon iaf ;)
Även uteridningen funkar så pass att vi tar oss runt 2 olika rundor i skogen utan protester. Jag har valt att rida två olika rundor för att det känns enklare att befästa bra beteende om jag vet att det är rundor hon är van vid.

Det är en så himla rar liten häst jag har som gör mig glad på olika sätt nästan varje dag.
Pigg, glad och social är hon :heart
Min tränare gillar henne jättemycket och brukar poängtera hur kul vi kommer kunna ha tillsammans framåt, pållan och jag.
Hästens fantastiska energ,i som ger mig gråa hår ibland, kommer jag vara otroligt tacksam för när vi kommit lite längre i vår utbildning.
Just nu känns det väldigt roligt och motiverande att rida och träna, även om även jag gärna hade haft några fler timmar på dygnet :)

Min hemlighet för att få ihop pusslet heter: planering, prioritering och förstående familj :heartheart
 
Ja familjepusslet är rena cirkusen att få ihop O_o Menmen, hästen får komma i andrahand här hemma nu när jag börjat jobba vilket givetvis är aptråkigt.. Försöker förlänga mitt dygn genom att rida kl 05 3dgr i veckan. Inte optimalt men det får det att fungera :)
Så är det ju under en period med småbarn men det går över! Och du har ju det extra jobbigt med Elias fall och allt. Hur går det för honom?
 
Har klippt ihop en liten film från träningen, insåg vad jag gör för kardinalfel och hoppas VERKLIGEN inte att jag rider så på tävling???!!! Vi kör Finn Ett Fel så får vi se vem av er som ser vad jag inte gör som jag borde göra...alltid.....:mad:

 
Har klippt ihop en liten film från träningen, insåg vad jag gör för kardinalfel och hoppas VERKLIGEN inte att jag rider så på tävling???!!! Vi kör Finn Ett Fel så får vi se vem av er som ser vad jag inte gör som jag borde göra...alltid.....:mad:

Jag kan bara se en duktig och följsam ryttare och en glad och positiv häst som tycker det är jättekul!!
 
Ja familjepusslet är rena cirkusen att få ihop O_o Menmen, hästen får komma i andrahand här hemma nu när jag börjat jobba vilket givetvis är aptråkigt.. Försöker förlänga mitt dygn genom att rida kl 05 3dgr i veckan. Inte optimalt men det får det att fungera :)
Men hjälp det hade jag aldrig klarat :eek: Du kan inte börja jobba tidigare istället?
Jag är på jobbet 7 och tar kort lunch och åker hem halv fyra. Då har jag gott om tid att rida o fixa innan jag brukar vara klar senast 8 ;)
 
Red igår för bloggande tränaren. Det gick skit. Men samtidigt sa hon mycket klokt.
Jag fick mest skritta och trava lite..
Måste lära mig att få henne mer väntande och vila på steget. Att lyssna.

Helt krasst påpekade hon att jag måste rida så för att få ordning på hennes oroliga tunga och så länge hon gör så går hon inte att sälja.
Pilot fel (jag) och det vet jag ju om men skulle ju behöva mycket tränar hjälp med det tänket isf..

Men jag fattar grejen för det är precis det jag skulle vilja ha hos oss sas men reder ju inte ut det..

Gården vi tittade på vart skräp..ja ja..kommer väl fler..
Men tyckte du att hon var bra att rida för?
Du måste ju hitta en linje som du tror på. Känns som om du rider för flera som ger dig olika tips och då blir det så "spretigt". Inte lätt att veta vilken linje man ska gå på då :(

Vi ska på meeting och när vi körde till skogen trampade den ena hästen av en sko:cry:
Ringer till vår hovslagare men han hade inte tid att fixa utan sa att vi får plocka av den andra bakskon också :(
Ringde tappskojouren och efter två timmar svarade han att han inte hade tid :( Visade sig att han bor ett stenkast bort.
Hoven är lite trasig också. Känns ju inte så kul att åka på meeting nu :crazy:
Inser att jag får skicka Saras kille på tappsko kurs så vi klarar oss själva i fortsättningen.
 
Jag är på jobbet 7, ibland tidigare beroende på vad jag gör med hästen. Dock kommer jag aldrig ifrån innan tidigast 17 nu när vi har högsäsong. Ändring blir det sen :D

Tråkigt med tappskon, jag slog på en sko på Julia förra veckan för första gången. Blev superbra!! Så skicka du iväg han :)
 
Vilken snygg Grå häst i bakgrunden? Vad är det för en ljuvlig ? Och ryttaren sitter ju som ett proffs . VEM är det? :rofl:
Du MÅSTE ta på dig dina läsglasögon när du tittar på datorn??? De grå hangaroundsen i bakgrunden var några riktigt lömska typer jag plockade upp på banan....vet inte om jag vågar ha dom med mig mer med tanke på hur de flängde runt!:eek:
 
@Maui Är ju inte så lätt att börja ännu tidigare när man har två barn som ska till dagis? Går ju om mannen kan lämna men 0645 på dagis innebär ofta att pyttesmå ungar väcks kl 0600 och det är ju okristligt. Det är nog den mest besvärliga tiden i ens liv när man har häst, man vill inte jobba heltid för barnen ska inte vara så länge på dagis men man MÅSTE jobba heltid annars får man sälja hästen. Moment 22 och jag är så glad att jag inte är där längre.

Idag ska min lilla 6-åringen få debutera på terrängbanan, Hippo Cup står på agendan!
 
Men tyckte du att hon var bra att rida för?
Du måste ju hitta en linje som du tror på. Känns som om du rider för flera som ger dig olika tips och då blir det så "spretigt". Inte lätt att veta vilken linje man ska gå på då :(

Vi ska på meeting och när vi körde till skogen trampade den ena hästen av en sko:cry:
Ringer till vår hovslagare men han hade inte tid att fixa utan sa att vi får plocka av den andra bakskon också :(
Ringde tappskojouren och efter två timmar svarade han att han inte hade tid :( Visade sig att han bor ett stenkast bort.
Hoven är lite trasig också. Känns ju inte så kul att åka på meeting nu :crazy:
Inser att jag får skicka Saras kille på tappsko kurs så vi klarar oss själva i fortsättningen.
Hon verkar bra och säger kloka saker.
Jag hade gärna tränat mer för någon som har det tänket eg.
Men annars tkr jag inte jag byter tränare eller rider för olika då jag har min "ordinarie" och tränaren på hemmaklubben som rider för henne. Tycker inte det är så ombytligt
Sedan skulle det ju varit en på anläggningen jag står på nu och där var jag med i förhoppning att få kontinuitet men det var så få som kunde så då rann det ut i sanden..
 
Jag jobbar vaken natt ibland men dom dagarna blir det inget gjort med hästarna, det är mest zombievarning på mig då.

Fast det är skillnad på att jobba vaken natt "ibland" och hela tiden! Men jag vaknar runt 14 och brukar vara i stallet mellan 16-17 och sen börjar jag 21.30. Men jag jobbar ju aldrig mer än 3 nätter och ibland 2 nätter på raken, därefter är jag ledig. Jobbar komprimerat en period och sen är jag ledig 9 nätter och så börjar det om.
 
Småbarnstiden är tuff men man får göra det bästa av tiden. Jobbar på en redovisningsbyrå dagtid så kan inte justera min tid mer än så. Elias är pappaledig just nu och mår mkt bättre från skadan så jag försöker börja tidigt och komma hem tidigt (lyckas sådär med hemgången...) Menmen, 16:e juni blir det lugnare på jobbet och enklare att vara både mamma och hästägare :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 248
Senast: Madalitso
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 666
Senast: Gunnar
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 326
Senast: sthu
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
946
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp