Bukefalos 28 år!

Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kul med kurs!
Jag åker inte på något i sommar iom att hästen är urflippad. Vi kan lika gärna lösa det hemma själva.
Jag åker nog och kollar som fotfolk på en kurs med teori dock. Det brukar bli kul med många man känner och tränare som är grym på teori.

Söt uppsyn den hade! Påminner lite om en frieser här i stallet. Också så där dösnäll.

Så himla tråkigt att det blev så där med din häst :( Ja men man kan ju ha väldig kul på kurs ändå och få en del uppslag.

Han är lite lik frieser i uppsyn, kropp och hållning. Men han rör sig inte som en.
Han är så himla rar och vänlig vilket är fantastiskt för min gammel som har lite tillitsproblem mot hästar. 3 veckor och han vågar fortfarande inte riktigt lita på honom men det ger sig nog, han hade inte kunnat få en finare sommarkompis, ja inte jag heller tror jag.
 
Å jag har ju tävlat..För att fokusera på det positiva så håller hon ju tungan rätt i mun under programridning:).
Vi placerade oss i lb:2 och hade jag inte slarvat med att ha henne bättre mellan hjälpreda på uppridningen då det blev galoppanslag..å sen har hon eg en bättre mellan trav än den vi presenterade..

Lite positiva omdömen och så, det är alltid roligt..

Till la var jag inte så laddad=trött..
Bellona lika och blev skit och pannkaka..
Men jag är inte så besviken ändå.
Vi måste träna mer och bygga styrka.
Sen är det ju inte bäst att träna dagen innan..

Det tråkiga är att hon igen uppvisar sin "narkolepsi". När jag flätade så stod hon och sov och höll på att falla ihop.
Hade henne lös till slut..

Kollade med den första veterinären som behandlade henne då hon var på samma tävling.
Lite om det är så att skånetanten inte är van att sova ute och får för lite ro att sova sas?

Denna häst..att jag alltid ska nojja över något..
 
Grattis @polly p
Hon kanske behöver komma in och få sova ordentligt före tävling?
Ser på Marco som har tillgång till sin utebox på dagarna att han går in väldigt mycket och även ligger ner i boxen. Då står han ändå på Box på nätterna. De behöver nog vila och hon kanske inte gör det i hagen än?
 
Idag var jag och tävlade. Red LA1 och LB1. Fick 68% i båda klasserna och kom tvåa i LB och precis utanför i LA.
Ratzia är himla käck och tuffar på. Hon är så taktfast.
Red först på em och fick gå hemma och vänta i all evighet innan det var dags att åka. Avskyr att vänta, man gör ju inget vettigt. Var helt säker på att det var sista tävlingen men när det gick så bra kändes det ju så roligt.
Nu får hon vara hopphäst ett tag igen :)
 
Bra betalt? Vi äger ju inte henne:o Vi har väl gjort en superdålig deal :eek: Hon står för försäkringen och jag för resten :confused: men hon är ju som vår egen häst och vi gillar henne massor. Är ju tänkt att hon ska få föl nån gång men uppenbart inte i år.
 
Just det, ni äger henne inte utan betalar mat, skor, tävling och övrig omvårdnad och ägaren får en välutbildad häst helt gratis... bara jag som tycker det är konstigt? :confused: Det jag menar är att ägarinnan borde betala er iaf vad det kostar till självkostnadspris. MINST!
 
Just det, ni äger henne inte utan betalar mat, skor, tävling och övrig omvårdnad och ägaren får en välutbildad häst helt gratis... bara jag som tycker det är konstigt? :confused: Det jag menar är att ägarinnan borde betala er iaf vad det kostar till självkostnadspris. MINST!
Men ägaren har ingen nytta av en välutbildad häst :) Hon ska ju bara ta föl på henne nån gång. Vi ser det som om vi "köpt" en häst gratis och när vi haft nytta av henne i några år så lämnar vi tillbaka henne.
Förstår hur du resonerar också men det är ju inte tänkt att hon ska säljas.
 
Jo men vid föl är det ju meriterande att modern gått höga klasser. Som jag ser det tjänar hon maaaassor med pengar som det kostat henne att ha henne hos någon annan.
Inför givetvis som Ni vill men jag tycker det är bedrövligt att ni inte får något för allt arbete :)
Tur hon ger er både glädje :up:
 
Jo men vid föl är det ju meriterande att modern gått höga klasser. Som jag ser det tjänar hon maaaassor med pengar som det kostat henne att ha henne hos någon annan.
Inför givetvis som Ni vill men jag tycker det är bedrövligt att ni inte får något för allt arbete :)
Tur hon ger er både glädje :up:

Jag förstår på sätt och vis hur du resonerar. Men jag förstår också andra sidan.
Nu är ju @Maui s dotter duktig som jag förstår.
Men de verkar ju få ha R under inga krav sas. De gör det de vill och för sin skull så länge man ser till att hästen mår bra givetvis.
När man har en häst i träning och tar betalt är det en helt annan kravbild. Man måste träna x anatal dagar i v, måste sätta vissa målbilder och ta igenom på ett annat vis än med sina egna.
Det ställer rätt höga krav på en både i arbetsmängd och rutin och förmåga att utan misstag leverera det man bestämt och bestämma rimliga mål..

Jag ser det som att de fått ha en just häst som de förvisso gjort ett bra jobb med. Men här ser jag nog win-win för alla.
De får en häst som de gillar och ägaren får hästen utbildad av en duktig ung tjej som än inte är rutinerat proffs.
Är @Maui-familjen nöjda så är det väl en toppendeal för alla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
238
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 145
Senast: mamman
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 501
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 607
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Upplägg nybörjarlektioner ridskola
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp